Zomaar, verwondering,.....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zomaar, verwondering,.....

Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ik kreeg een keer "op mijn kop" dat Radja geen echte Duitse staande was! Duh!!'volgens hem,ja hij was ervaringsdeskundige, moest er meer "pit" in Radja zitten(13,5jaar),ze was te geduldig! ‘Wat heb je daar nu aan?' Die van hem,jaaaaaa!vertelde hij met trots,‘bleven wel 4dagen weg'! Dat hoorde bij het ras!!! Nou ja sorry hoor! Heb hem toen wel ff flink op zijn nummer gezet! Men vindt het dus normaal dat honden een aantal dagen wegblijven!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ina schreef: Maar waarom 'redden' ze dan die arme straathonden..., om ze vervolgens zelf de gelegenheid te geven om in een (waarschijnlijk veel drukkere omgeving) straathond te laten zijn ???

Ik begrijp er niets van en vind het voor elke hond, ex-straathond of wat dan ook, sneu bij zo'n baas terecht te komen...., ik zou duizend doden sterven mocht er 1 van mijn Spanjaardjes besluiten zichzelf uit te gaan laten
Omdat ze dan tegen familie, buren, kennissen en vrienden kunnen vertellen hoe geweldig ze zijn, dat ze een zwerver hebben gered.
Lil

Bericht door Lil »

Ina schreef: Maar waarom 'redden' ze dan die arme straathonden..., om ze vervolgens zelf de gelegenheid te geven om in een (waarschijnlijk veel drukkere omgeving) straathond te laten zijn ???

Ik begrijp er niets van en vind het voor elke hond, ex-straathond of wat dan ook, sneu bij zo'n baas terecht te komen...., ik zou duizend doden sterven mocht er 1 van mijn Spanjaardjes besluiten zichzelf uit te gaan laten
Om zich goed te voelen dus voor zichzelf en niet voor de hond. Ik heb ook helaas echt al honden gezien waar eigenaar echt wel goede wil had, maar die in NL echt dood en dood ongelukkig zijn. Triest voor alle partijen.
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Lizzy schreef: Omdat ze dan tegen familie, buren, kennissen en vrienden kunnen vertellen hoe geweldig ze zijn, dat ze een zwerver hebben gered.
..., om vervolgens die 'geredde zwerver' hier in Nederland te laten zwerven  :o  ..., gelukkig zijn het mijn kennissen of vrienden niet  ;)
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

zurca schreef: Hier twee Spaanse "straathonden" maar echt niet dat ik  het normaal vind als die zelf op pad zouden gaan!
Ik vind het gewoon een slap excuus om dus blijkbaar je tuin niet hondproof te maken of je niet luisterende hond aan de lijn te houden ::)
helemaal mee eens!
hier ook een spaanse straathond en ook straathonden in opvang gehad: ze blijven op eigen terrein en aangelijnd als ze niet luisteren.
Moet er niet aandenken dat hun wat overkomt of dat ze een mens of dier wat aandoen of opjagen.
MTK
1-ster
1-ster

Bericht door MTK »

.
Laatst gewijzigd door MTK op di 13 okt 2015, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Lil

Bericht door Lil »

Taina mocht van mij dus niet meer los totdat ze een total reliable recall had ;) Dit kan lang goed gaan totdat! En wat gaat ze wel niet alleen doen? Jagen? Dat vind ik persoonlijk ook niet ok. Kan iedereen eens gebeuren maar na max 2 keer volgen hier maatregelen. Ik heb dagen dat ik zie dat de mijne of niet strak genoeg luistert of op een bepaalde manier snuffelt en dan gaat hij aan de flex. Dan zou het namelijk mis kunnen gaan (kunnen hoeft niet). Ga ik wel een extra rondje fietsen op zo'n dag zodat hij even kan rennen. Mij persoonlijk te gevaarlijk. Hij kan de weg op, een paard verschrikken waardoor de ruiter zijn nek breekt onder een landbouwvoertuig inlopen, door een koe vertrapt worden of juist een kudde koeien door de afrastering jagen. Ik moet er niet aan denken dat op mijn geweten te hebben. Maar als hondlief achter nijntje aanrent dan kijkt hij niet en hoort nog minder. Gelukkig ben ik zo ver in training dat hij zelden uit voorzorg aan de lijn gaat en al heel lang niet gepeerd is.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

@Milo_en_Taina

Dat snap ik dan ook echt niet, je weet dat je hondje hem peert en dan toch neem je het risico. Ook al zit hij dan meestal bij de auto als je daar aankomt?

De paniek is nu wel stukken minder, omdat hij ook echt altijd daar is, maar het blijft spannend hoor, pfff.  ::)
Daar ging bij mij toch ook echt een lijntje aan en die kwam niet los.

En een hondje dat zich 'zo goed' in het verkeer gedraagt kwam van mij dus ook nooit meer los want een hondje hoort zich niet goed in het verkeer te gedragen zelfstandig, dat hoort zijn/haar baasje te doen.

Maargoed, dat is wat ik zeg, ik blijf me dus, samen met gelukkig ook heel veel mensen, verwonderen,...
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Nu heb ik geen "ex-straathond" maar toen Wijkje hier een keer was om de zandbakschelp op te halen peerde Rakker hem............ Eerst gaf ik er niet zo'n acht op, want hij bleef altijd op de gallerij, maar nu, niks, nada, geen Rakker......... roepen, fluiten, naar binnen om zijn riem te pakken, Laddy maar mee te nemen, misschien dat die Rakker kon vinden, Wijkje wilde ook helpen zoeken, zie ik in eens meneer beneden staan, is hij een rondje flat gaan doen........ ik had mijn hart in mijn keel zitten, wist niet waar ik het zoeken moest........ en hij was wel 5 hele minuten weg, uit mijn zicht............... Ben als de dood dat hij aangereden wordt ofzo, snap dus echt niet dat iemand daar zo lichtzinnig over kan denken......... Misschien zit ik er wel te veel bovenop, maar: Hij komt wel thuis........ ja vast, maar liever niet op een manier dat hij door de brievenbus past :-X :-[ :-\
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

nina en ik lopen altijd bij de zeedijk ,ze luistert meestal wel goed ,als ik roep dan komt ze ook ,of ze moet iets anders te doen hebben dan duurt het even langer,
Vorige week verdween ze over de kruin ,er loopt daar een weg achter waar wel eens auto's langskomen.
Ik roepen en roepen en niet ,was halverwege de kruin,kwam ze weer terug , nog een paar keer datzelfde grapje, toen is ze het verdere stuk aan de riem gegaan.
De volgende dag weer los geprobeerd ,ze bleef in de buurt en wanneer ik riep of in mijn handen klapte ,kwam ze ook gelijk naar me toe,ergo ze kan het wel,maar vergeet het soms,of heeft het te druk ergens anders mee,of ziet een haas of denkt die te zien.
Dan heeft ze bananen in haar oren.
Maar als ze over de kruin verdwijnt ,dan ben ik ook in paniek ,want stel je voor
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

Katten eigenaren vinden dit anders heel normaal.

ooit weleens een hond korte tijd kwijt geweest tijdens een wandeling en dan sta ik doodsangsten uit. De meest vreselijk scenario's spelen zich voor je ogen af. Dus ik vind het niet normaal, maar ik snap ook niet dat katteneigenaren hun kat op straat gooien en dan jammeren als ze aangereden worden.
Laatst gewijzigd door Elvira op zo 19 jul 2015, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Wij mishandelen onze hond (volgens collega's van vriendje)...
Toen hij voor werk de hele week in een hotel zat stuurde ik vaak filmpjes van trainingen van Jacy. . Was niet normaal wat onze hond allemaal 'moest' kunnen. . Antwoord van vriendje: thuis rijd ik in een kwartiertje naar het bos en die hond mag doen en laten wat hij wil omdat hij luistert. Antwoord was dan dat zij ook in een kwartiertje bij een parkje waren voor een wandeling, hoefde hond niet voor te kunnen luisteren. . ::) ;)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Als Nelson mij niet in de gaten houdt of te ver van mij vandaan rent zonder te reageren als ik roep, dan gaat hij aan de lijn. En daar gaat hij oefenen tot hij weer luisteren kan.

Loslopen is een verdienste. Het moet leuk zijn voor de hond en voor mij, en dat zou het niet zijn als ik continu de gedachte had dat ik moet opletten dat mijn hond ervantussen kan gaan.
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Hier 3 spanjaarden, waarvan er 2 prima los kunnen lopen, want die luisteren goed.
Maar die ene........ die gaat zijn neus achterna en blijft dan ook uren weg. Dus die gaat inderdaad niet meer van de lijn.
Helaas voor hem kan hij dus nooit zijn energie kwijt, want een windhond zou toch graag dagelijks een sprintje trekken, maar bij hem weet je nooit of hij alleen dat sprintje doet of dat hij er opeens vandoor gaat.
Hij is wel een expert in de 16-meter-sprint (flexi van 8 meter)....
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Spikkelneus schreef: Hier 3 spanjaarden, waarvan er 2 prima los kunnen lopen, want die luisteren goed.
Maar die ene........ die gaat zijn neus achterna en blijft dan ook uren weg. Dus die gaat inderdaad niet meer van de lijn.
Helaas voor hem kan hij dus nooit zijn energie kwijt, want een windhond zou toch graag dagelijks een sprintje trekken, maar bij hem weet je nooit of hij alleen dat sprintje doet of dat hij er opeens vandoor gaat.
Hij is wel een expert in de 16-meter-sprint (flexi van 8 meter)....
Ik weet nog met Duuk vorig jaar, dat ik het echt sneu vond dat hij niet los kon. Maar ook hij kan zomaar ineens zijn neus achterna gaan en is daardoor eens een paar dagen van huis geweest. Mag van zijn baasjes dus ook nooit meer van de lijn. En terecht.
Ik had het er zelf moeilijker mee dan Duuk geloof ik. Die ging gewoon lekker aan de lange lijn. Bij zijn baasjes gaat hij dan naar een veld waar een heel hoog hek om staat en kan hij lekker ravotten. Ik vind het heel verstandig van je dat je hem niet meer loslaat, ook al zal dat in je hart soms best zeer doen.

Plaats reactie