Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

lianneke schreef: Wat doen jullie met de aardbeiplanten van dit jaar? Bewaar je ze of stek je nieuwe en gooi je de oude weg?
de planten van vorig jaar laat ik staan, de oudere zet ik ergens in het park neer om te verwilderen. En dan komen er weer een paar nieuwe stekjes bij. Misschien koop ik nog een ander ras erbij. Ik heb vroege en late, maar er zijn natuurlijk ook nog andere.
De laatste kersen verwerkt. In totaal nu 20 potten kersenjam, 8 potten kersen op sap, 3 potten rode bessenjam, 3 potten kruisbessenjam en van de kilo kruisbessen die nog over zijn ga ik morgen nog taartvulling maken.
Wel heel leuk en bevredigend. Wordt in elk geval veel potjes sparen voor volgend jaar.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Hier zijn de aalbessen eindelijk op, de hele buurt heeft ervan mee mogen snoepen en dat van maar één struik. Heb nu wel blije buren. :) En nu schieten de frambozen lekker op. Iemand een idee of je die kan invriezen en hoe.

De bramen hebben ook al kleine vruchtjes maar de bloempjes hebben nog de overhand. De tomaten zijn erg klein gebleven maar beginnen nu licht te kleuren en zelf mijn moestuin bak die ik pas 3 weken geleden heb kunnen inzaaien gaat super. Het eerste radijsje is al op.

Ik heb ook voor het eerst rucola sla gezaaid en vroeg mij af hoe oogst je dat. Gewoon blaadjes afplukken?

Van de snoep paprikaatjes kan ik ook blijven eten , dat één zo een plantje zoveel vruchtjes geeft :o

Ik vind het in ieder geval allemaal heel lekker :biggrin2:
Samjo schreef: Hier zijn de aalbessen eindelijk op, de hele buurt heeft ervan mee mogen snoepen en dat van maar één struik. Heb nu wel blije buren. :) En nu schieten de frambozen lekker op. Iemand een idee of je die kan invriezen en hoe.

De bramen hebben ook al kleine vruchtjes maar de bloempjes hebben nog de overhand. De tomaten zijn erg klein gebleven maar beginnen nu licht te kleuren en zelf mijn moestuin bak die ik pas 3 weken geleden heb kunnen inzaaien gaat super. Het eerste radijsje is al op.

Ik heb ook voor het eerst rucola sla gezaaid en vroeg mij af hoe oogst je dat. Gewoon blaadjes afplukken?

Van de snoep paprikaatjes kan ik ook blijven eten , dat één zo een plantje zoveel vruchtjes geeft :o

Ik vind het in ieder geval allemaal heel lekker :biggrin2:
Veel fruit kun je goed invriezen, het liefst zo snel mogelijk en los van elkaar, dan blijven ze mooi om te zien en je kunt uit de vriezer halen wat je wilt gebruiken. Ik las vd week iets over invriezen op een dienblad of iets dergelijks. Dan kun je het eenmaal bevroren in een bakje of doosje doen en dan vriest het maar beperkt aan elkaar.
Mini's 3-tal schreef: Veel fruit kun je goed invriezen, het liefst zo snel mogelijk en los van elkaar, dan blijven ze mooi om te zien en je kunt uit de vriezer halen wat je wilt gebruiken. Ik las vd week iets over invriezen op een dienblad of iets dergelijks. Dan kun je het eenmaal bevroren in een bakje of doosje doen en dan vriest het maar beperkt aan elkaar.
Bedankt dat ga ik zeker proberen.
Hier na 3 vruchteloze pogingen basilicum groot te krijgen voor de 4de keer gezaaid en nu heb ik er koperringen omgezet net na het opkomen. Binnen de ringen staat alles er nog, buiten de ringen is het weer vakkundig tot de grond afgegraasd. Die koperringen werken dus goed tegen (naakt) slakken.

Nu maar hopen dat ze niet leren springen,...ik heb 3 soorten basilicum gezaaid, ook rode en die kende ik nog niet.
Ik blijk maar 1 courgetteplant te hebben. De rest zijn pompoenen. En ik kan er al niet tegenaan eten. Ik zit serieus te overwegen een vriezer erbij te kopen. We krijgen het allemaal niet op. Net rucola, postelein, aardappels, 2 courgettes, koolrabi, selderij, paksoy, chinese kool broccoli en andijvie meegebracht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door