Robian schreef:
Hoi Rosita,
ff off topic.
Ik zag dat je net een enorm stuk had geschreven op het forum van de Avro bij een kat met blaasgruis problemen.
Geef je echt een giga uitgebreidt antwoord en wat gaat ze geven..... Prins brokjes

Ja, dat is diep triest

. Ach ze doen maar wat ze niet laten kunnen, dan doe ik dat ook

. Er wordt gelukkig steeds meer onderzoek verricht waaruit blijkt dat de samenstelling van brokken (veel koolhydraten, weinig vocht) in verband gebracht kunnen worden met b.v. blaasgruis en andere veel voorkomende gezondheidsproblemen (en later wellicht ook nierfalen). Mijn gevoel zegt me dat brokken (voor katten) op de terugweg zijn ook al zijn ze 100% biologisch en zonder granen

. De blikvoeding met (bijna) geen koolhydraten is juist in opkomst. Natuurlijk is dit lang geen vers vlees, maar wel zo veel beter dan die droge koolhydraat bom. Ook op andere fora zie je dat mensen hun katten steeds vaker rauw bijvoeren. Ik hoop alleen dat dit dan een combi is met blik i.p.v. brok. Dankzij allerlei fora hebben DA het minder voor het zeggen gekregen m.b.t. voeding. Als er dan een paar mensen zijn die alsnog uitsluitend brokken willen voeren dan doen ze maar wat ze niet laten kunnen, ik heb alleen wel medelijden met hun viervoeters

.
Groetjes Rosita