Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Angelique schreef: Tenzij de producten die ze gebruiken al sterk verdund zijn is dit veel teveel aan etherische olie op 50 ml.  200 druppels is zo'n 10ml en dat op 50 ml, is echt niet goed. Zelfs op 500 ml zou het nog wat veel zijn.
Ik heb geen verstand van etherische olieen, da's duidelijk :biggrin2: (overigens gebruikt diegene die dit door heeft gegeven zelf wel zo'n zware verdunning maar ze sprayt de hond dan ook niet echt in. Twee pufjes lichtjes over de vacht van de hond).
Door Hope
Ondertussen vergaat meneer Nelson weer van de jeuk.
Ik vermoedt dat hij reageert op lam, wat hij al wel een tijd krijgt.

Bij mijn zus ging het super. Hij at daat vier dagen alleen konijn, lama, haring en paard. Geen lamsribben omdat ik daar liever zelf bij bem als ik die voer. Eerste dag na thuiskomst stond er lam op het menu.
Vorige keer dat ik een bericht hier plaatste had hij de dag ervoor ook lam gehad. Gisteren ging het goed, hele dag geen jeuk. Gegeten, lamsribben, uur later komt manlief zeggen dat Nelson gek wordt van de jeuk.

Vandaag is zijn huid vuurrood, heeft hij extreem veel schilfers, heeft hij zijn beide oksels volledig kapot gekrabt en heeft hij zelfs een ontstoken oor.

:-\

Wil er iemand ruilen? Doe mij maar even een hond zonder gebruiksaanwijzing.
Door Lizzy
Ik vind het niet onlogisch klinken, dat het van de lam is. Wat een gedoe he :-X

Oh, ik kan me zo goed voorstellen dat je gewoon even een hond zonder problemen wilt :bigarmhug:. Je hebt het er ook wel mee te stellen hoor.....
Door Hope
Lizzy schreef: Ik vind het niet onlogisch klinken, dat het van de lam is. Wat een gedoe he :-X

Oh, ik kan me zo goed voorstellen dat je gewoon even een hond zonder problemen wilt :bigarmhug:. Je hebt het er ook wel mee te stellen hoor.....
Soms hè, heb ik zin om gewoon een zak rc te halen. Maar ja, daar zitten dan weer mijten in  ;D

Afijn. Echt hoor, schiet mij maar lek.
Vanmiddag werd het arme beest compleet gestoord. Nu ligt hij al uren te pitten, niets aan de hand.
Door Kaela
Hope schreef: Wil er iemand ruilen? Doe mij maar even een hond zonder gebruiksaanwijzing.
Sorry, niets zonder gebruiksaanwijzing in de aanbieding  :P

:bigarmhug: voor jou. Het is niet leuk niet, voor Nelson niet en voor jou niet. Maar als het van de lam komt en je laat dat weg, dan gaat het hopelijk snel weer over!
Door Hope
Kaela schreef: Sorry, niets zonder gebruiksaanwijzing in de aanbieding  :P
Naaaaa, dan blijf ik maar bij Nelson. Jij bent zo goed met Oscar, daar brandt ik mijn vingers niet aan  :-*
Door MTK
Lam maar even weglaten idd. Toen hij hier was ging het perfect met hem! Of misschien was ie gewoon te moe om te krabben hihi. Diatoomaarde hebben wij ook gebruikt toen we die vlooienplaag hebben gehad. De vlooien gingen er langzaam aan kapot maar teken kregen ze gewoon hoor.
Mocht je tea tree willen proberen, ik heb hier nog wel wat staan. Dikke knuffel voor Nelson!
Door Kaela
Hope schreef: Naaaaa, dan blijf ik maar bij Nelson. Jij bent zo goed met Oscar, daar brandt ik mijn vingers niet aan  :-*
En jij met Nelson  :-*.

Gaat het inmiddels wat beter?
Door Hope
eelke schreef: Waar ligt hij 'snachts? Wat is er 'nachts / 's ochtends anders dan overdag en 's avonds?
Hij ligt 's nachts in de bijkeuken, op een katoenen laken en een rubber mat. Raam op slaapstand ter ventilatie. Een uur of drie voor hij gaat slapen wordt de ruimte gestofzuigd.
Overdag is hij meestal buiten of ligt hij in de keuken (aangrenzend aam de bijkeuken).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door