Update-tje 9-12-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Update-tje

hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Gefeliciteerd!! Prachtig nieuws.
en heel veel sterkte met het vervolgtraject.
inge58
5-sterren
5-sterren

Bericht door inge58 »

Nou wát een opsteker joh!!
Heel veel succes en sterkte met de verdere behandeling!
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Goed nieuws dat de tumor weg is! En dat voor zo'n joekel van 5,5cm!
Heel veel succes met je operatie. Krijg je nog een okselkliertoilet of is dat niet nodig?
Dat jaar behandeling dat nog volgt is neem ik aan Herceptin? Verder geen hormoontherapie nodig?
Thurin
3-sterren
3-sterren

Bericht door Thurin »

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes en door strijden doen we zeker.... opgeven is geen optie!!

Sonja schreef: Goed nieuws dat de tumor weg is! En dat voor zo'n joekel van 5,5cm!
Heel veel succes met je operatie. Krijg je nog een okselkliertoilet of is dat niet nodig?
Dat jaar behandeling dat nog volgt is neem ik aan Herceptin? Verder geen hormoontherapie nodig?
Ja een okselkliertoilet gaan ze meteen doen met de amputatie ook omdat er al uitzaaiingen waren in de lymfeklieren.
Ja dat is inderdaad nog Herceptin. Hormoontherapie zijn ze nog niet helemaal over uit en wordt nog over gdiscusierd en dat hoor ik volgende week. Indien ja dan moet ik dat voor minimaal 7 jaar.....pffffff daar zie ik dan nog een meest tegen op aangezien ik nu al volop overgangsklachten heb en ik er niet op zit te wachten dat nog 7 jaar plus de jaren van de normale overgang te doorstaan....maar ja aan de andere kant....wat moet dan moet en alles om maar weer gezond oud te worden hihi.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Thurin schreef:
Ja een okselkliertoilet gaan ze meteen doen met de amputatie ook omdat er al uitzaaiingen waren in de lymfeklieren.
Ja dat is inderdaad nog Herceptin. Hormoontherapie zijn ze nog niet helemaal over uit en wordt nog over gdiscusierd en dat hoor ik volgende week. Indien ja dan moet ik dat voor minimaal 7 jaar.....pffffff daar zie ik dan nog een meest tegen op aangezien ik nu al volop overgangsklachten heb en ik er niet op zit te wachten dat nog 7 jaar plus de jaren van de normale overgang te doorstaan....maar ja aan de andere kant....wat moet dan moet en alles om maar weer gezond oud te worden hihi.
Ik ben benieuwd waarom die hormoontherapie dan eigenlijk een punt van discussie is. Die tumor is toch hormoonreceptorpositief of niet?
Thurin
3-sterren
3-sterren

Bericht door Thurin »

Sonja schreef: Ik ben benieuwd waarom die hormoontherapie dan eigenlijk een punt van discussie is. Die tumor is toch hormoonreceptorpositief of niet?
Ja dat was die inderdaad maar ze twijfelen omdat het niet zo heeeeeel actief was en dat genomen in combinatie met mijn leeftijd was ze nog niet overtuigd om mij dat aan te doen maar ze wilde het eerst met het team bespreken dus dat hoor ik nog.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Op die manier. Ja, die hormoontherapie is bepaald geen kattenpis. En ook niet geheel ongevaarlijk. Een middel als Tamoxifen mag dan de kans op terugkeer van hormoongevoelige borstkanker verkleinen, aan de andere kant krijg je daar weer een verhoogde kans op baarmoederslijmvlieskanker en niet hormonale vormen van borstkanker voor terug. Plus een risico op trombose. Om over de bijwerkingen nog maar te zwijgen.  :-X
Het is dan echt een kosten-batenanalyse die je moet maken.
Ik heb destijds tegen het advies van de oncoloog in besloten om het niet te doen en daar ben ik nog steeds erg blij mee.
Thurin
3-sterren
3-sterren

Bericht door Thurin »

Sonja schreef: Op die manier. Ja, die hormoontherapie is bepaald geen kattenpis. En ook niet geheel ongevaarlijk. Een middel als Tamoxifen mag dan de kans op terugkeer van hormoongevoelige borstkanker verkleinen, aan de andere kant krijg je daar weer een verhoogde kans op baarmoederslijmvlieskanker en niet hormonale vormen van borstkanker voor terug. Plus een risico op trombose. Om over de bijwerkingen nog maar te zwijgen.  :-X
Het is dan echt een kosten-batenanalyse die je moet maken.
Ik heb destijds tegen het advies van de oncoloog in besloten om het niet te doen en daar ben ik nog steeds erg blij mee.
Fijn om je ervaring te lezen. Ook mijn gevoel neigt om het NIET te doen....ik hoop dat zij dat ook gaat vinden.....
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Geweldig nieuws, de tumor is weg.

Heel veel sterkte bij het verdere genezingsproces!!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Fijn dat het tot nu toe voorspoedig gaat :-)
Sterkte met het traject dat je nog wacht
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Thurin schreef: Fijn om je ervaring te lezen. Ook mijn gevoel neigt om het NIET te doen....ik hoop dat zij dat ook gaat vinden.....
Je mag hierin natuurlijk ook altijd je eigen gevoel volgen. Het is jouw lijf en het feit dat doktoren er over twijfelen betekent dat het in jouw geval sowieso maar de vraag is of deze therapie voor jou wel nut heeft.

Ik heb de hormoontherapie welgeteld 11 dagen volgehouden. En toen heb ik tijdens de zoveelste slapeloze nacht die pillen in de kliko gemieterd. De volgende dag heb ik de oncoloog gebeld en gezegd dat ik ermee stopte. Die vond dat ik zo ongeveer niet goed bij mijn hoofd was dat ik die geweldige medicijnen niet meer wilde innemen en stuurde me direct door naar een psycholoog. In haar doorverwijzing had ze geschreven dat ik depressief was geworden omdat tijdens mijn behandelingen mijn relatie stuk was gelopen en dat ik behandeling nodig had. Toen de psycholoog dit voorlas ben ik toch wel een beetje boos geworden. Ik had zelf die relatie beeindigd en dat voelde als een grote opluchting. Ik was helemaal niet depressief, maar zodra ik met die medicijnen was gestart had ik binnen enkele dagen de neiging om voor de trein te springen. Na het stoppen voelde ik me binnen 2 dagen weer gewoon mezelf. Gelukkig was de psycholoog het met me eens dat dit gewoon een bijwerking was geweest en het is dan ook bij 1 gesprek gebleven.
Inmiddels heb ik de termijn dat ik hormoontherapie had moeten volgen alweer overleefd en heb ik in die tijd zelfs nog een prachtig kind gekregen. Ben dus nog steeds erg blij dat ik het niet heb gedaan. Eigenwijs zijn mag soms best een keertje.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Wat een fijn bericht is dit! Een succes als deze motiveert in ieder geval om verder te gaan met het behandelplan. Ik wens je hele veel sterkte op de weg die nog te gaan is en ook voor de nog te nemen beslissingen.
Lil

Bericht door Lil »

Super nieuws.

Heel veel sterkte met de rest van het traject, dat klinkt nog behoorlijk intensief.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Wat een goed nieuws!!!
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Wat een mooi bericht, Deborah! Voorlopig heb je deze voor elkaar!

Sterkte in het vervolgtraject  :-*

Plaats reactie