Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
Hope schreef: Dr. Vroom raad bravecto aan. Maar ik durf het gewoon echt niet.
Ik zit dan meer te denken aan neemboom spray. Dat gebruik ik in huis ook en dat gaat goed.
Groot gelijk! Bravecto zou ik ook echt niet durven als ik jou was. Als die pillen hem weer helemaal van de rel halen... het zit dan wel in zijn lijf.

Neemboom spray lijkt me een stuk beter inderdaad. Misschien met een paar druppels tea tree erdoor als het niet sterk genoeg blijkt?
En ja, de waterblazer.  Hier in NH is hebben we er niet zo heel erg veel last van en daar prijs ik me vooralsnog heel gelukkig mee.

En misschien heb ik het gemist hoor, maar heb je al eens aan  Diatomeeen aarde gedacht?

Sterkte voor jou en Nelson!
Door Hope
Ramses1 schreef: Groot gelijk! Bravecto zou ik ook echt niet durven als ik jou was. Als die pillen hem weer helemaal van de rel halen... het zit dan wel in zijn lijf.

Neemboom spray lijkt me een stuk beter inderdaad. Misschien met een paar druppels tea tree erdoor als het niet sterk genoeg blijkt?
En ja, de waterblazer.  Hier in NH is hebben we er niet zo heel erg veel last van en daar prijs ik me vooralsnog heel gelukkig mee.

En misschien heb ik het gemist hoor, maar heb je al eens aan  Diatomeeen aarde gedacht?

Sterkte voor jou en Nelson!
Nee, nog niet eigenlijk. Ik ga me daar eens in verdiepen, dank je!
Door Kaio
Ik heb wel eens tea tree gebruikt, deed eerlijk gezegd weinig. Ja de honden vonden de geur smerig.
Ik heb nog niks gevonden dat het werk goed doet. Maar ik heb ook nog meer teken als waar jij het over hebt  :-\
Door Lizzy
Is het een idee om een natuurlijke spray eerst een tijdje op..., zeg alleen zijn staart te sprayen? En dan te kijken hoe hij reageert? Mocht het niet lekker gaan, een staart is makkelijk te wassen.....

Ik heb nu ook deze (ik gebruik ook dingen in combinatie):

Afbeelding

Ik ben vast maf maar ik vind 'm lekker ruiken en het lijkt wel wat te doen. Bombproof zijn al die middelen gewoon niet, eerlijk is eerlijk. Maar ja, ik zou ook geen gif op hem durven gooien, eerlijk gezegd.... 

Samenstelling: Alcohol, Azadirachta indica Oil, Geranium Oil, Lavandula angustifolia Oil, Leptospermum scoparium Oil, Illicium verum Oil.

Maar ja, zit wel weer alcohol in....

In die van Dr. Mercola zit:
Lemongrass oil –When formulated into a spray for pets, promotes a shiny, healthy coat, and helps repel fleas, ticks, and mosquitoes.
Cinnamon oil – A versatile essential oil widely used in the household. It is an effective environmentally-friendly ingredient that helps deter mosquitoes, fleas, ticks, and other pests from attacking your dog or cat.
Sesame oil – A rich, almost odorless oil derived from tiny sesame seeds. When combined with other essential oils it helps protect against pests and promotes the health of your pet’s skin and coat.
Castor oil – Castor oil has been used for years by veterinarians. When combined with other oils, helps to repel a variety of pests.
Purified water – Only the purest water is used to help blend and properly balance the unique formula of essential oils.

Ik zou zelf niet bang zijn om die te proberen, gezien de ingredienten. Mocht je die willen proberen, ik heb hier nog staan.
Door Lizzy
MarijeEnBoomer schreef: Ik gebruik nu ook weer cdvet. Al ben ik niet zo goed in de eerste 3 weken dagelijks het aanbrengen...
Maar ook ik vind het lekker ruiken  :D
Heb jij ook de milde, zonder tea tree?
Door Hope
Kaio schreef: Ik heb wel eens tea tree gebruikt, deed eerlijk gezegd weinig. Ja de honden vonden de geur smerig.
Ik heb nog niks gevonden dat het werk goed doet. Maar ik heb ook nog meer teken als waar jij het over hebt  :-\
Nee, ik besef me goed dat als je écht iets wil dat werkt je aan de pipetten moet. Maar ja, dan wordt het middel dus erger dan de kwaal dus er is echt geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Ik wil gewoon geen gif meer op of in deze hond. Niks nakkes nada.
Lizzy schreef: Is het een idee om een natuurlijke spray eerst een tijdje op..., zeg alleen zijn staart te sprayen? En dan te kijken hoe hij reageert? Mocht het niet lekker gaan, een staart is makkelijk te wassen.....

Ik ben vast maf maar ik vind 'm lekker ruiken en het lijkt wel wat te doen. Bombproof zijn al die middelen gewoon niet, eerlijk is eerlijk. Maar ja, ik zou ook geen gif op hem durven gooien, eerlijk gezegd.... 

Samenstelling: Alcohol, Azadirachta indica Oil, Geranium Oil, Lavandula angustifolia Oil, Leptospermum scoparium Oil, Illicium verum Oil.

Maar ja, zit wel weer alcohol in....

In die van Dr. Mercola zit:
Lemongrass oil –When formulated into a spray for pets, promotes a shiny, healthy coat, and helps repel fleas, ticks, and mosquitoes.
Cinnamon oil – A versatile essential oil widely used in the household. It is an effective environmentally-friendly ingredient that helps deter mosquitoes, fleas, ticks, and other pests from attacking your dog or cat.
Sesame oil – A rich, almost odorless oil derived from tiny sesame seeds. When combined with other essential oils it helps protect against pests and promotes the health of your pet’s skin and coat.
Castor oil – Castor oil has been used for years by veterinarians. When combined with other oils, helps to repel a variety of pests.
Purified water – Only the purest water is used to help blend and properly balance the unique formula of essential oils.

Ik zou zelf niet bang zijn om die te proberen, gezien de ingredienten. Mocht je die willen proberen, ik heb hier nog staan.
Alleen zijn staart proberen is een hele goede tip. Hij heeft namelijk nooit jeuk aan zijn staart, dus ik zou het ook makkelijk kunnen zien.

De eerste die je zegt is inderdaad met alcohol. Al vraag ik me wel af hoeveel ervan vervliegt als je iets sprayt. Niet alles, dat snap ik, maar toch. Je smeert geen alcohol direct op de huid. Daarnaast gebruik ik een goede cremespoeling dus ik hydrateer op zich genoeg lijkt me.

De tweede klinkt me nog beter in de oren. Waar heb jij die vandaan gehaald?
MarijeEnBoomer schreef: Ik gebruik nu ook weer cdvet. Al ben ik niet zo goed in de eerste 3 weken dagelijks het aanbrengen...
Maar ook ik vind het lekker ruiken  :D
cdvet, nooit van gehoord. Gaat goegelen.
Elke dag aanbrengen zal het punt niet zijn.
Door Kaio
Hier werkte de cdvet helaas ook niet, ik heb gewoon vervelende tekenmagneten. Maar van veel hoor ik dus wel dat het werkt. Ik denk dat die teken gewoon uitstekende houvast hebben in de vachten van newfies, dus voor Nelson zeker het proberen waard zou ik zeggen!
Door Lizzy
Je mag de Dr. Mercola van mij proberen hoor, als je dat wilt. Ik heb nog. Die van mij heb ik bij I herb besteld en de deal was 3 flessen (dus ik heb ook nog 2 volle staan). Mijn honden vinden sprayen echt gewoon te knudde voor woorden dus vandaar dat ik ook de CDVet erbij ben gaan proberen.....
Door Papalou
cd vet werkt ook hier niet, maar mijn eigengemaakte spray tegen teken/vlooien wel. Helaas alleen tegen teken.

Maar die is dus op basis van etherische olie en water, en je geeft zelf aan dat je dat nog niet geprobeerd hebt en dus ook de reactie niet van weet.

DA-aarde, dat werkt toch alleen tegen vlooien? Die droogt de vlo uit (en de huid, dus zou daar voorzichtig mee zijn), maar daar heb je niet veel aan tegen een teek toch? Een teek wil je gewoon niet op je hond hebben...of heb ik nog een aspect van DA-aarde gemist?

Als je toch iets wilt proberen met de etherische olie, laat maar weten, ik heb ergens nog wel wat info daarover!
MAar je zou ook een goede aroma-therapist een mailtje kunnen sturen met vraag over info over mogelijke allergische reacties?

Weet ieg dat sommige etherische olieen bij de mens huidirritatie kunnen geven bij de zon, en je ze dus niet zomaar kunt gebruiken (citroen oa_)

succes!
Door Kaela
Lizzy schreef: Je mag de Dr. Mercola van mij proberen hoor, als je dat wilt. Ik heb nog. Die van mij heb ik bij I herb besteld en de deal was 3 flessen (dus ik heb ook nog 2 volle staan). Mijn honden vinden sprayen echt gewoon te knudde voor woorden dus vandaar dat ik ook de CDVet erbij ben gaan proberen.....
Dat vind Oscar ook, dus ik spray op een keukenpapiertje en wrijf het dan uit over zijn vacht.

Hoop dat je iets vindt Hope, wat goed werkt en geen last geeft. Dat is zonder allergieën al een hele klus met die rotbeestjes  :(
Door Hope
Lizzy schreef: Je mag de Dr. Mercola van mij proberen hoor, als je dat wilt. Ik heb nog. Die van mij heb ik bij I herb besteld en de deal was 3 flessen (dus ik heb ook nog 2 volle staan). Mijn honden vinden sprayen echt gewoon te knudde voor woorden dus vandaar dat ik ook de CDVet erbij ben gaan proberen.....
Graag!
Door Lizzy
Hope schreef: Graag!
Peebee me even je adres.

Trouwens, hier nog een zelfgemaakt recept dat goed schijnt te werken (van ieder 50 druppels op een flesje van 50 ml):

kruidnagel, lavendel, tea tree, lemon grass, eucalyptus en rozemarijn.  Een scheut alcohol 75 % puur, (je kan eventueel ook jenever gebruiken bij gebrek aan pure alcohol. Geen gedenatureede alcohol gebruiken). De rest aanvullen met water. Schudden voor gebruik
Door Papalou
5 of 50 druppels? Is wel echt mega veel, als je 200 druppels op 50ml gebruikt...

hier van aromatherapeut eens tip gekregen over citroen/pepermunt/peper  en etherische olie, tegen vlooien, en dat was iets van 10 a 15 druppels per 10ml...dat moest ik dan per 2 druppels inmasseren of het mengen met water (250ml) en sprayen.

In andere recepten die ik zelf gebruik voor cosmetica is het gebruik ook vaak spaarzaam, enkele druppels...bij een gevoelige hond zou ik zeker minimale dosis aanhouden, en ook even navragen over mogelijke allergische reacties (want die zijn er blijkbaar wel voor etherische olie)

en misschien overbodig om toe te voegen, maar zou wel gaan voor biologische etherische olie, juist omdat ze zo krachtig zijn. Er is zoveel plantmateriaal nodig om enkele ml's olie te produceren, dus het is heel geconcentreerd. En mocht er gif ed gebruikt zijn, komt dat dus ook in je product..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door