Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Das ook handig. Weet je wat hier ook mee werkt. Als ik nu naar de tuin ga ben ik ook alleen met de planten bezig. Oké, en met Dwayne en Aysa. Maar met de bakken thuis lag mijn prioriteit vaak elders.
Zolang iedereen maar een manier vind wat voor zichzelf werkt, toch?

Mijn tuin is door mijn langzame start en gebrek aan ervaring lang niet zo productief als die van de rest. Bij lange na niet. Maar ik heb er meer plezier in als met de bakken thuis.
Door Erna
Hier staat ook alles in de volle grond en ik vind het werk wel meevallen. Iedere dag schoffel ik even een half uurtje, geef alles 2 keer per dag water en het schiet nu de grond uit. Wel heb ik bijna alles voorgezaaid en uitgeplant. Behalve de aardbeienplanten, die heb ik gekocht.

Sommige dingen gaan heel erg goed, andere hebben wat meer tijd en aandacht nodig. Slakken en ander ongedierte hebben we tot nu toe nog geen last van gehad behalve Momfert de Mol maar die is nu ook al een paar dagen rustig (misschien vond ie zijn ingetrapte gangen niet fijn). Ik heb wel dille en afrikaantjes overal tussen gezet omdat dat volgens het internet tegen ongedierte zou helpen.

Wat ik lastig vind is om te bepalen wanneer iets nu klaar is en gegeten kan worden.
Voor bietjes en wortelen kijk ik altijd in eerste plaats naar het loof. Als het net zo groot is als dat ik op de markt boskroten of bospeen zou kopen dan wordt het tijd om er eens eentje voorzichtig uit de grond te trekken. Wel uitdunnen he de bietjes en wortelen  8)
Moet zeggen dat ik het bij andijvie enzo ook wel eens lastig vindt hoor, zo denk je die kan nog wel ff wachten, en zo is 'ie door geschoten en kippenvoer.
Vraag. Ik heb rode bessen struiken waarvan de takken uitgeschoten zijn en boordevol blad zitten. De trossen besjes hangen nu helemaal in de schaduw, zou ik de takken nu kunnen snoeien zodat de besjes meer zon krijgen?
Op de moestuin doen ze dat niet en daar worden ze gewoon keurig rood. In onze tuin zijn ze al op gegeten door de vogels voor er ook maar 1 rood kan worden. maar ja, ik vind netten in mn tuin geen gezicht dus dan maar geen bessen  :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door