Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Daantje
Wij werden hier ook helemaal dol van de teken .Elke dag sprayen lukt ook niet altijd.
Na een vlooienaanval heb ik dit gehaald : een kauwtablet tegen teken en vlooien.

http://www.pharmacy4pets.nl/nexgard-hond-tabletten

1 van mijn honden is allergisch voor Scalibor en Seresto banden en veel spot-on middelen,maar hier reageert hij goed op .
Geen vlo en geen teek meer gezien.Maar ja ,het is wel gif .
Door kiara
Waarom nou weer niet voor katten  :-\
Wat is er weinig zo goed als niks voor katten, durf ze geen eens meer op bed te laten liggen.

Ik hoorde verleden week op de radio ( weet niet of het al gezegd is) dat ze bezig zijn met een onderzoek van een bepaald soort worm die eet die rot teken op voor 70% , ze gaan dat nog verder onderzoeken en als dat dus gunstig uitpakt uitzetten!! Dat zou een mooie oplossing zijn
Door san :)
tt-tjes schreef: Hier gaan denk ik toch de seresto banden weer aan. Ik heb ze vorig jaar een maand gebruikt, en daarna in het blik teruggedaan. Hoop eigenlijk dat ze het nog doen dit jaar. En anders krijgen ze stonghold.
Spray werkt hier niet op de vachten van de jongens.
ik heb ze ook weer om. alleen de klitjes bijhouden in de nek maar quia werking echt goed.
Door Sarah5
Lizzy schreef: Is dit geinig dan? (ja nee, met een langharige hond heb je hier natuurlijk weinig aan):

Afbeelding

Een kledingplakrol!
Geniaal! Ik ben benieuwd of het in de praktijk ook zo goed werkt. Ik ga het in elk geval uittestten
Door Fenixjuh
Gatver Lizzy, heb je die zelf over je hond gehaald?  :-X
Pfffff, ik mag iemand boven erg dankbaar zijn..
Vorig weekend met de hond zo'n 5 uur gewandeld, wel 1 hele teek gevonden, de eerste dit jaar..  :o :D
Door eelke
Daantje schreef: Wij werden hier ook helemaal dol van de teken .Elke dag sprayen lukt ook niet altijd.
Na een vlooienaanval heb ik dit gehaald : een kauwtablet tegen teken en vlooien.

http://www.pharmacy4pets.nl/nexgard-hond-tabletten

1 van mijn honden is allergisch voor Scalibor en Seresto banden en veel spot-on middelen,maar hier reageert hij goed op .
Geen vlo en geen teek meer gezien.Maar ja ,het is wel gif .
Maar dat weert de teken niet, dat dood ze :-\

De spray die ik nu heb werkt niet. Ik moet wat anders zoeken. Gijs heeft een bravecto pil gehad, en alle teken gaan netjes dood en vallen er dan uit, maar dat ik steeds een hond naast me heb zitten op de bank waar de teken over krioelen vind ik echt minder tof...

Oh ik heb er zo'n haat aan he.
Door Lizzy
Fenixjuh schreef: Gatver Lizzy, heb je die zelf over je hond gehaald? :-X
Pfffff, ik mag iemand boven erg dankbaar zijn..
Vorig weekend met de hond zo'n 5 uur gewandeld, wel 1 hele teek gevonden, de eerste dit jaar.. :o :D
Nee, deze zag ik op Internet, wordt door een dierenartsenpraktijk verspreid :biggrin2:
Door nova
Had de foto ook al ontdekt, maar voor  langharige honden helaas geen succes. Ik wacht op een aanpassing, zodat de rollen geschikt zijn  om teken te vangen op langharige  viervoeters
Door kiara
nova schreef: Had de foto ook al ontdekt, maar voor langharige honden helaas geen succes. Ik wacht op een aanpassing, zodat de rollen geschikt zijn om teken te vangen op langharige viervoeters
Vrees dat dat nooit zal komen , een ware plaag is het elk jaar word het erger lijkt wel
Door spoo
Ja, hier ook zoveel teken! Heb Harvey korte zomervacht laten scheren. Met zijn lange haren, kon je verdorie niet alle teken vinden. Nu is het makkelijker.
Heb gelezen dat colloïdaal zilver zou helpen. 6-8 druppels/10kg lichaamsgewicht. Is dit nu echt effectief? Zou wel heel makkelijk zijn. Gewoon bij het eten geven en weg teken! ;D
Heb ook een ultrasoon hangertje. Voordien had hij een pak meer teken zonder hangertje. Werkt dus, maar natuurlijk is het geen gif en niet 100 %.  :-\
Ik denk dat als je geen gif gebruikt, niet iets zal vinden dat volledig werkt. Ik denk dat je altijd een combinatie zal moeten toepassen.
Heb ook een pipet met etherische oliën gebruikt, maar dus nog altijd teken  :'( .
Heeft misschien een holistische dierenarts, het juiste middel tegen deze teken????
Echt wel heel vervelend zo'n grote plaag  :censored2:
Door spoo
Heb ook gelezen dat er een nieuw vaccin bestaat voor honden tegen de ziekte van Lyme  :biggrin2: !
Heeft iemand hier ervaring mee? Het is van Merial en heet Merily m3 . Als dit niet te schadelijk is, zou het wel interessant zijn voor honden die veel tekenbeten krijgen.
Zou al een hele geruststelling zijn voor mij :boxing:
spoo schreef: Ja, hier ook zoveel teken! Heb Harvey korte zomervacht laten scheren. Met zijn lange haren, kon je verdorie niet alle teken vinden. Nu is het makkelijker.
Heb gelezen dat colloïdaal zilver zou helpen. 6-8 druppels/10kg lichaamsgewicht. Is dit nu echt effectief? Zou wel heel makkelijk zijn. Gewoon bij het eten geven en weg teken! ;D
Heb ook een ultrasoon hangertje. Voordien had hij een pak meer teken zonder hangertje. Werkt dus, maar natuurlijk is het geen gif en niet 100 %. :-\
Ik denk dat als je geen gif gebruikt, niet iets zal vinden dat volledig werkt. Ik denk dat je altijd een combinatie zal moeten toepassen.
Heb ook een pipet met etherische oliën gebruikt, maar dus nog altijd teken :'( .
Heeft misschien een holistische dierenarts, het juiste middel tegen deze teken????
Echt wel heel vervelend zo'n grote plaag :censored2:
Tja, het is of stom geluk of het werkt echt. Ben vier weken geleden met colloidaal zilver begonnen, omdat ik had gelezen dat dit tegen teken zou helpen en we hier ook gek werden van die dingen, terwijl ze er andere jaren nauwelijks last van hadden . De eerste week nog wel een paar teken gevonden, maar daarna niet meer. Dus ik ga er mee door.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door