Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ike
omdat hij nu steeds aan het spugen is en aan de dunne dacht ik dat de kippennekken dan misschien te "zwaar"voor zijn maag/darmen kunnen zijn, vandaar ::)
Door Lizzy
Ik zou hem geen kippennekken geven. Ik zou hem voeren volgens het advies van de DA. Gewoon diverse keren per dag zijn versvlees. Overgiet het anders met heet water. Probiotica kun je gewoon aan het vlees toevoegen. En als honden bij mij echt aan de spuit en kots zijn, dan laat ik ze gerust ook een dag vasten. En geef ik ze alleen water en rauwe honing.
Door Ike
;)ik heb ike idd een paar keer een heeeel klein beetje kvv overgoten met gekookt water, leek meer op bouillon, die rauwe honing is dat honing uit een potje? ???
Door Lizzy
Ja, rauwe honing komt ook uit een potje maar het moet wel op de pot staan dat het rauw is. En eigenlijk kun je (bij mijn weten) alleen bij de reformwinkel rauwe honing kopen. Of bij de imker. Niet-rauwe honing is zinloos. Dan kun je beter vasten en alleen water laten drinken.
Door westie
Ike schreef: omdat hij nu steeds aan het spugen is en aan de dunne dacht ik dat de kippennekken dan misschien te "zwaar"voor zijn maag/darmen kunnen zijn, vandaar ::)
:-[Ach, soms slaap ik geloof ik een beetje ;D
Door Ike
bedankt zover, ik zal morgen even wat honing gaan halen, Ike heeft in ieder geval tot nu toe niet meer gespuugd en hoop dat we het ergste hebben gehad
Door Ike
:)het ergste lijkt voorbij, ike heeft niet meer gespuugd en zijn ontlasting zag er weer redelijk uit vanmorgen, ik heb probiotica gehaald en dit vanaf gisteren gegeven, IS HET VERSTANDIG DIT HEM EEN POOS TE GEVEN IVM TOCH AL GEVOELIGE DARMEN? Heb ike eergisteren voor het eerst yoghurt gegeven (volle) en dat vond hij niks (zeikerd) maar gisteren heb ik biogarde yoghurt gehaald en dit vind hij heerlijk! doe de probiotica door de yoghurt en hij slurpt het heerlijk op. ;)
Laatst gewijzigd door Ike op do 28 apr 2005, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
::)sorry, ik stel mijn vraag ook een beetje verkeerd, ik bedoel juist of het niet beter is om te blijven geven omdat hij toch al van die gevoelige darmen heeft.
Het is heel vervelend maar met de regelmaat van de klok heeft Ike last van zijn darmen of een virusje ( op z"n darmen), had gehoopt dat dit nu hij Bibi krijgt dit over zou gaan (misschien wil ik te snel, Ike krijgt nu ongeveer 5 weken Bibi)
Door Lizzy
Ik zou hem absoluut de eerst komende maanden lekker probiotica blijven geven. Dat kan helemaal geen kwaad. Ik neem zelf bijv. al jaren elke dag probiotica. Ik kan niet zonder. Maar die darmen moeten dus flink aansterken en daar kan probiotica perfect bij helpen!
Door Ike
;)ik zal ike zeker voor lange tijd de probiotica blijven geven, ik begrijp dat ik een beetje te hard van stapel loop om te verwachten dat zijn "darmperikelen" vlot over kunnen zijn en ik begrijp dat versvlees geen tovermiddel is.
omdat je zoveel positieve dingen hoort over kvv en barfen hoop je dan al snel iets te merken.
Door Lizzy
Ike schreef: ;)ik zal ike zeker voor lange tijd de probiotica blijven geven, ik begrijp dat ik een beetje te hard van stapel loop om te verwachten dat zijn "darmperikelen" vlot over kunnen zijn en ik begrijp dat versvlees geen tovermiddel is.
omdat je zoveel positieve dingen hoort over kvv en barfen hoop je dan al snel iets te merken.
Ja, dat snap ik wel hoor. Maar ja, een steriele voeding maakt meer kapot dan je lief is.... Komt ook nog eens bij dat pups op steriele voeding altijd een gevoeligere darm blijven houden als pups die op vers/rauw zijn groot gebracht. Dat komt omdat de pup zijn darmflora opbouwt in de eerste 8 a 12 weken van zijn leven. Dus gooi er in deze periode brokken en blikjes in: heeft de hond levenslang een achterstand op pups die op vers zijn afgespeend.

En ik weet niet of jouw hond ook antibiotica kuren heeft gehad in zijn leven? In dat geval is zijn darmflora nog erger aan gort. En om dat weer in orde te krijgen heb je wel iets geduld nodig.

Verse/rauwe voeding, yoghurt, vuile pens, probiotica, chlorella of een groene leem kuur: de ingredienten om hem snel weer een sterke darm te bezorgen!
Door Ike
:-[laten we het maar niet over de ab hebben, je voelt "m al, daar heeft ie zat van gehad, Ike had altijd wel iets met zn darmen, of een dikke darm onst., een virusje en ga zo maar door, een aantal maanden geleden is zijn ontlasting zelfs onderzocht (op advies van de da) op spijsvetering, infecties, bacterieen enz maar daar kwam niets uit. Dus dat het daar van binnen in die darmen een zooitje is is mij nu wel duidelijk!
De eerste drie benodigdheden die je aangeeft krijgt hij in ieder geval al (kvv/yoghurt/probiotica), PENS zal ik maar even mee wachten tot zijn darmen helemaal hersteld zijn van dit virusje OF IS HET JUIST GOED OM :-\DAT NU AL TE GEVEN? Van de twee laatstgenoemde (chlorella en groene leem) zal ik maar een tegelijk van gaan geven of niet? Ik neem aan dat de chlorella in de reformwinkel te koop is, zoniet dan hoor (lees) ik dat graag, thanks
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door