Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Ik wil met Tay toch even gaan elimineren, hij gaat onvoldoende vooruit de laatste tijd. Nu heb ik wel het probleem dat hij redelijk veel diersoorten gegeten heeft. Nu wilde ik eigenlijk met konijn beginnen, want dat heeft hij wel eens gehad, maar dat is al een hele tijd geleden voordat de 1e klachten kwamen. Alleen waar ik tot een jaar geleden nog wel aan spiervlees kon komen, kan ik nu alleen MDM van wild konijn vinden? En dat vind ik af en toe niet erg, maar wil eigenlijk wel kunnen zien wat ik voer? Op de één of andere manier kan ik alleen stukken spiervlees vinden van dieren waar je weer geen bot van kan vinden of wat ik niet wil geven.

Hebben jullie nog een tip qua adressen of diersoort?
Orinake heeft ook konijnspier, maar dat kost wel 4 euro/kg...
Ze heeft ook tam MDM inderdaad, dat is vast goedkoper...
Zij heeft ook wel karkassen waar zoveel vlees aan zit dat je geen spier meer moet bijvoeren.  Zelfs voor mijn katten doe ik dat niet.  En de nieren zijn zonder vet, ook altijd handig...
Hope schreef: Welke diersoorten heeft hij al gehad?

Je zou anders ook kunnen elimineren met lam of geit.
Daar is makkelijk aan te komen. Anders ging ik inderdaad voor hele konijnen.
Ehm, kip, rund, lam, geit, haas, hert, kwartel, konijn, parelhoen, eend, fazant, moet ik nog doorgaan? :D Heel veel in ieder geval, mijn voorstel voor konijn komt omdat hij dat al heel lang niet gegeten heeft, lam en geit eet hij juist heel veel (geit in kvv dan he? Lam in kvv en in ribben)

Hele konijnen had ik nog niet eens aan gedacht, dat is wel een goede! Met de gewichten die hij eet krijgt hij nog echt hele per dag dan ook haha. En dan via lijntjes of leveranciers spiervlees en orgaan om te snacken/belonen. Dank jullie!
Lil schreef: Bij eliminatiedieet zou ik geen mdm geven, omdat de kwaliteit daarvan heel erg wisselt.
Mijn idee dus ook. Ik bedoelde ook dat ik dat af en toe voeren, normaal gesproken, niet erg vind, maar nu niet wil. Maar hij gaat aan de hele konijnen en ik ga nog even opzoek naar konijnendingen om te drogen als beloning. Oh en een drogertje haha
TessaThomas schreef: Mijn idee dus ook. Ik bedoelde ook dat ik dat af en toe voeren, normaal gesproken, niet erg vind, maar nu niet wil. Maar hij gaat aan de hele konijnen en ik ga nog even opzoek naar konijnendingen om te drogen als beloning. Oh en een drogertje haha
Heel is ideaal. Ik heb mijn overleden hond gelimineerd op konijn. Ik droogde lever en hart en longetjes voor haar (klokhuis zit het nog aan elkaar kan ook). Niertjes droogde slecht. Ik kreeg hele mooie ruggen met buikflap. Als snack droogde ik de rug en knipte de flappen eraf. Dan heb je ongeveer eendennek. Voor nu bomann kopen en geen bot drogen denk ik. Ik heb een duurdere machine met thermostaat.
Lil schreef: Bij eliminatiedieet zou ik geen mdm geven, omdat de kwaliteit daarvan heel erg wisselt.
Ik vind MDM voor een hond die niet hoeft te elimineren al niks, laat staan als ze wel moeten elimineren. Helemaal eens dus.

(ik vind het gewone gore troep).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door