Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door me and my boys
Geef t Zimba nu een paar dagen en wat een verschil zeg!
Hij loopt echt super goed, geen kromme rug meer loopt op 4 pootjes..Is niet meer onrustig maar ontspannen!
Wat t met de tumor doet is nog even afwachten tot de volgende röntgen foto.
Maar ik ben heel tevreden over de olieen
Door Irish
Me and my boys! schreef: Geef t Zimba nu een paar dagen en wat een verschil zeg!
Hij loopt echt super goed, geen kromme rug meer loopt op 4 pootjes..Is niet meer onrustig maar ontspannen!
Wauw wat fijn Ellen!!
Door luka en kira
Me and my boys! schreef: Geef t Zimba nu een paar dagen en wat een verschil zeg!
Dat is goed nieuws!!! Ik geef het ook aan Kira, mijn DH van 6 jaar met ernstige artrose, en zij doet het er geweldig op!
Waar bestel jij het Ellen?
Door me and my boys
CBD/THC olie en dan de milde vorm...
zimba stond al jaren op brok omdat hij t vlees niet meer verteerde.....
sinds 2 dagen krijgt ie weer kvv!!
Kijk...ik weet niet of t wat voor de tumor doet dat zie ik niet aan de buitenkant... in juli weer een foto....
maar hij zit nu echt 'goed' in zn velletje..doet zelfs weer pogingen om te rennen.... en dat gun ik hem van harte
Door Laika
Mijn hond van 11,5 ben ik cbd druppels gaan geven in de hoop dat het iets helpt tegen zijn stramheid bij het gaan liggen.
Ik gaf hem 2x 2 druppels per dag. Na een dag of vier merk ik nog geen verschil als hij gaat liggen, wel merk ik dat hij heel veel jeuk heeft.
Het is geen allergische hond maar ik verdenk nu wel de cbd druppels hiervan en ben er maar even mee gestopt.
Is dit iets wat vaker voorkomt?
In het verleden heb ik mijn honden wel (zelfgemaakte) hennepmelk gegeven en toen viel het me ook op dat ze allebei jeuk kregen.
Zelf gebruik ik de druppels ook. Kan nog niet zeggen dat ik er veel van merk (geen jeuk gelukkig). Ik vind die druppels wel heel vies en krijg ze alleen binnen op een stukje roggebrood (dat neutraliseert de smaak het beste vind ik)
Door charmed
Bij 1 druppel merk ik wel verschil bij mijn honden, maar als ik 2 druppels geef en ik geef het langere tijd, dan zijn ze met pijn weer terug bij af, ik denk dat dit komt door de spierverslapping. Dus ik geeft mijn honden weer 1 druppel, dan gaat het beter. Qua andere klachten zouden ze beter 2 druppels kunnen krijgen, zoals bij temperatuurregulering, maar ze moeten ook goed kunnen lopen. Sinds vorige week hebben ze gelukkig allebei een brace/stabiliserende schouderbandage voor de artrose, maar ik merk dus echt dat hun spieren gaan verslappen bij 2 druppels. Ben je wel met 1 druppel begonnen, want je mag pas na 2 weken een druppel erbij geven.
Laika schreef: Mijn hond van 11,5 ben ik cbd druppels gaan geven in de hoop dat het iets helpt tegen zijn stramheid bij het gaan liggen.
Ik gaf hem 2x 2 druppels per dag. Na een dag of vier merk ik nog geen verschil als hij gaat liggen, wel merk ik dat hij heel veel jeuk heeft.
Het is geen allergische hond maar ik verdenk nu wel de cbd druppels hiervan en ben er maar even mee gestopt.
Is dit iets wat vaker voorkomt?
In het verleden heb ik mijn honden wel (zelfgemaakte) hennepmelk gegeven en toen viel het me ook op dat ze allebei jeuk kregen.
Zelf gebruik ik de druppels ook. Kan nog niet zeggen dat ik er veel van merk (geen jeuk gelukkig). Ik vind die druppels wel heel vies en krijg ze alleen binnen op een stukje roggebrood (dat neutraliseert de smaak het beste vind ik)
Door tessa
Ik gebruik het voor mezelf en je spieren gaan inderdaad verslappen als je teveel gebruikt. Je voelt je dan een beetje wazig en de spierkracht wort minder, heel gek gevoel.
Door hamada
Inderdaad belangrijk om te kijken hoe je/je hond er op reageert.
Veel mensen rapporteren juist meer helderheid, daarom wordt afgeraden de cbd olie vlak voor het slapen in te nemen.
Ik merk bij Joy en Spike meer rust en minder prikkelgevoeligheid, maar niet echt spierverslapping. Wel bij Joy pijnvermindering. Bij mezelf geen slapte, maar wel verdwijnen van migraine.
Dus diverse effecten mogelijk.
Van jeukklachten heb ik nog niets gehoord of gelezen, eerder het tegendeel, maar als er een allergische reactie op hennep speelt is het denk ik verstandig er niet mee door te gaan.
Door Eef+Stippels
Dat is geweldig!

Sinds ik Yindra de thc olie erbij ben gaan geven is de kankerbult een tijdlang veel minder hard gegroeid. Maar de afgelopen maand is het een flinke bult geworden :(
Ze kan ook minder olie verdragen dan eerst, ze krijgt er inderdaad ook slappe spieren van, begint dan een beetje te zwalken. Ze krijgt daarom alleen nog twee druppels thc/cbd olie voor het slapen gaan.
Ze is gelukkig verder goed te pas, ze slaapt wel meer, maar ze is natuurlijk ook al 11. Als ze niet slaapt, heeft ze in ieder geval heel veel plezier met haar kleinste zusje :D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door