Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door me and my boys
zimba doet t echt nog steeds goed hoor, t is meer de hernia waar hij op dit moment weer last van heeft..... hij heeft bijna 2 weken ook heel goed gelopen...
de da zei me ook,  dit is bij toeval ontdekt....de honden die een longtumor hebben daar word het in een laat stadium ontdekt, dan spugen ze al bloed ed..... dat heeft zimba niet...
Het enige is dat ik hem af en toe hoor ademhalen, maar echt af en toe...
hij loopt langzaam maar dat heeft ook met de hernia te maken....
ik hoop echt zo dat ie zn 12de verjaardag haalt(ppff) dan haal ik een mega slagroomtaart die alleen voor hem is.
die pred moet gewoon dat kreng remmen..... als t zo snel door groeit tja  ppffff daar denk ik maar niet aan
Door Kaio
Ach jee, wat groeit dat kreng hard.  :bigarmhug:
Nee chemo, zou ik ook niet doen, dat vertraagd eventueel alleen maar met alle ellende van chemo erbij, dus daar heeft niemand wat aan in deze situatie.
Ik hoop dat je nog heel veel fijne momenten hebt met je ventje  :-*
Door zurca
Me and my boys! schreef:
die pred moet gewoon dat kreng remmen..... als t zo snel door groeit tja  ppffff daar denk ik maar niet aan
Prednison remt de groei van tumoren niet :-\ Prednison is alleen een syptoombestrijder....
Door me and my boys
we hopen van wel..... meer kan ik toch niet doen enkel maar hopen.....chemo is geen optie, opereren al helemaal niet....daarbij ook die hernia en spondylose..... laat mij de hoop maar hebben dat die pred wat gaat doen...ik weet t ook niet meer :'(
Door Anne in Zweden
Hè bah, dat zijn geen fijne berichten. Chemo is geen optie, schrijf je. Puur uit nieuwsgierigheid (kan zijn dat ik het gemist heb in dit topic, sorry als dat zo is): waarom niet? Ik heb begrepen dat chemo voor honden veel minder ingrijpend is dan voor mensen, weet niet meer waar ik dat gelezen heb (hier op bp waarschijnlijk).

Hoe dan ook, ik duim van harte mee dat Zimba gewoon lekker 12 mag worden straks. Hij is een generatiegenootje van onze Scotch die wordt 9 november 12, daarom is Zimba een beetje speciaal voor me... :-*
Door Extreme
Me and my boys! schreef: we hopen van wel..... meer kan ik toch niet doen enkel maar hopen.....chemo is geen optie, opereren al helemaal niet....daarbij ook die hernia en spondylose..... laat mij de hoop maar hebben dat die pred wat gaat doen...ik weet t ook niet meer :'(
:bigarmhug:
Door me and my boys
Anne in Duitsland schreef: Hè bah, dat zijn geen fijne berichten. Chemo is geen optie, schrijf je. Puur uit nieuwsgierigheid (kan zijn dat ik het gemist heb in dit topic, sorry als dat zo is): waarom niet? Ik heb begrepen dat chemo voor honden veel minder ingrijpend is dan voor mensen, weet niet meer waar ik dat gelezen heb (hier op bp waarschijnlijk).

Hoe dan ook, ik duim van harte mee dat Zimba gewoon lekker 12 mag worden straks. Hij is een generatiegenootje van onze Scotch die wordt 9 november 12, daarom is Zimba een beetje speciaal voor me... :-*
zimba word ook in november 12...
is besproken met een oncoloog
Door Angelique
Anne in Duitsland schreef: Hè bah, dat zijn geen fijne berichten. Chemo is geen optie, schrijf je. Puur uit nieuwsgierigheid (kan zijn dat ik het gemist heb in dit topic, sorry als dat zo is): waarom niet? Ik heb begrepen dat chemo voor honden veel minder ingrijpend is dan voor mensen, weet niet meer waar ik dat gelezen heb (hier op bp waarschijnlijk).

Dat het minder ingrijpend is, is een standaardverhaaltje. Maar het is in de praktijk bij veel honden toch echt wel een aderlating, met pittige bijwerkingen en onderwijl roept je oncoloog maar dat de hond het zo geweldig doet  :-X van dichtbij meegemaakt en daarna wetende dat dit iets is waar ik met droge oogjes "nee bedankt" op zeg.

Sterkte Ellen, best een tegenvaller dat die tumor zo snel gegroeid is  :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door