Lil schreef:
Hoewel ik dat zeker geloof, werkte het voor mij totaal niet. Helaas juist de verkeerd opgeleiden zijn de enige die enig resultaat hebben bereikt. Heel erg lastig, want ik geloof niet dat de moderne voeding goed is.
Das jammer! En lijkt me emotioneel ook heel lastig.
Ik dacht onlangs dat ik ook geen andere keuze had dan de 'conventionele' overtuigingen op de volgen, maar blijkt na wat testen blijkt dat het op de voeding waar ik wel van overtuigd ben, toch nog een stuk beter loopt. Ookal dachten ze ginder dat het slechte resultaten ging geven. Ik ben in de eerste plaats blij dat ik gewoon kan eten waar ik me goed bij voel en waar ik achter sta, maar ergens heb ik ook zin om te roepen: zie je wel! Letten jullie wel op?
Want volgens mij staat er daar geen eentje bij stil dat hun overtuiging wel eens niet helemaal zou kunnen kloppen. Ik ben vast gewoon de uitzondering...
Alleszinds, mijn pa heeft al jaren (echt lang) te veel cholesterol, te hoge bloeddruk en nog wat verhoogde triglyceriden ook. Pakt daar kweet niet wat pillen voor. En nu gaat hij ook richting diabetes.
Sinds een paar maanden weten ze dat en heeft hij zijn koolhydraatinname sterk verminderd. En plots is de cholesterol en de triglyceriden ook in orde (bloeddruk weet ik niet). Is hij al jaren aan het opletten: dat mag je, dat mag je niet voor je cholesterol en het haalt allemaal geen steek uit, maar haalt zijn koolhydaten naar beneden en plots herstelt zich dat ook. Er is nochtans geen 1 dokter die dat aanraadt aan iemand met een te hoge cholesterol hoor!
Ze lijken gewoon nog niet te beseffen dat alles in het lichaam aan elkaar hangt.
Doet mij denken aan nierfalen bij honden en katten. Dan moet je volgens de conventionele DA ook zeker eiwitten en fosfor beperken en in vlees zit dat veel te veel, dus moet je plantaardiger gaan voeren. Maar blijkt uit de praktijk dat een kat (hond weet ik zelf niet) met nierfalen het gewoon veel beter doet op rauw dan op zo'n plantaardiger dieet. Simpelweg omdat de rest van het lichaam in veel betere gezondheid verkeert waardoor de nieren veel beter ondersteund worden en meer aankunnen...
Ik denk niet dat je dat een DA uitgelegd krijgt...