Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

ik ben nu rabarberthee aan het maken om voor afweer tegen slakken en rupsen te werken, hoop dat het lukt ! 

Rabarberblad (extract)
tegen luizen, rupsen en witte- en koolvlieg
Recept:
Pluk 1 kilo blad, snijd in repen en kook 20 minuten in 2 liter water. Laat afkoelen, zeven en voeg 1 eetlepel zachte zeep toe. Verdun 1 op 4 liter water, vernevelen op bewolkte dagen.

Van Rabarber kun je trouwens ook een gier maken die je bij de wortels van planten giet, algemeen plantversterkend.
Bestrijding tegen rupsen en allerlei bodem insecten, kan op voorraad gemaakt worden in flessen (donker bewaren)

In de avond gebruiken
Mijn tomaten blijven ieniemini. Veel hebben nog steeds aalleen hun kiemblaadjes. ::)
Ik heb gisteren wel de helft van mjn reuzeradijzen geëlimineerd/geeuthaniseerd . Het moest, en dat op Moederdag.
Verder komt er nog niets op, geen spinazie, geen bietjes geen NZspinazie. Ik wacht geduldig af. Misschien dat het warme weer vandaag de plantjes laat groeien.
Heb je geen slakken? Mijn uitgezette kiemplantjes waren ook ineens verdwenen, stak ik mijn vingers in de grond, kon ik het steeltje+worteltje er zo uit halen..  :-\
En anders: GEDULD...  ::)  ;) vind ik ook errug moeilijk..
Paar uurtjes in de moestuintjes gewerkt. Veel onkruid en slakken verwijderd. Mijn spinazie is door aan het schieten dus die gaat eruit. Vinden de kippen vast niet erg. Eens kijken of ik vandaag bak vier in orde kan maken zodat ik deze week mijn bonen kan gaan zaaien. Hoewel ik die misschien beter even voorzaai in de kas.
Ben nu nog op de moestuin en het staat er inmiddels zo bij:

Veld met aardappels,  parel en lekkerlanders
Afbeelding

Tomaten, pepers en paprika in de kas
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spinazie en daarachter kruiden (lavas, peterselie, selderij. En daar weer achter de bietjes, die net 1 cm hoog zijn haha
Afbeelding

Kool onder vliegendoek, die hebben anders geen lang leven (rode/witte en spitskool)
Afbeelding

En toch wel het meest trots op dit:
(Vorig herfst verplant dus ik verwachtte niet dat ze nog boven zouden komen dit jaar)
Afbeelding

Verder staat er nog ui, knoflook, sla, andijvie, peultjes, doperwten, worteltjes en veel fruit. Alleen stelt dat nog biet heel veel voor.

Barbaravh schreef: Staan ze niet te nat? Bij die jonge plantjes rotten de wortels en groeien ze niet meer.
Nee, ik heb er 1 opgeofferd en die heeft mooi ontwikkelde worteltjes maar het plantje blijft echt ieniemienie,...
Misschien toch nog maar even langs het tuincentrum. :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door