[quote="pearlsofpassion"]
Oh, uit een ontlastingsonderzoek. En wat kreeg ze op dat moment te eten? Want het kan ook dat er gewoon te veel zetmeel in de voeding zat op dat moment en er daardoor een deel terug te vinden is in de ontlasting.
Of het kan zijn dat er een darmprobleem was op dat moment en daardoor tijdelijk die zetmelen niet verteerd werden. Hetzelfde geldt trouwens voor vetten die teruggevonden worden. Dat wijst er gewoon op dat de vertering op dat moment verstoort is. Dat wil niet zeggen dat die zetmelen of vetten daarvan de oorzaak zijn.
Het kan de oorzaak zijn, maar als er een andere oorzaak is, kan het ook gewoon een symptoom zijn.
Zuivel kan inderdaad een verkeerde invloed hebben, daar heb je gelijk in. Geef zeker niet gewoon melk of dergelijke, maar probeer zaken te geven zoals yoghurt of kefir waar de lactose grotendeels verteerd is. En waar positieve zaken als probiotica in zitten.
Of het een goed iets is, of dat je beter zuivel gewoon weglaat, weet ik ook niet hoor. Ik dacht gewoon aan andere eiwitbronnen die iets meer caloriën kunnen aanbrengen. Maar misschien is zuivel inderdaad niet zo'n goed idee.
Noten zijn wel caloriebommen, maar dan moet je ze wel fijnmalen he.

[/quote]
Oké, dan heeft dus zo'n ontlastingsonderzoek eigenlijk maar weinig waarde wbt vertering? Ze kreeg toen KVV, daar ben ik uiteindelijk mee gestopt, overgegaan op brok wat toen veel beter ging. Tot de laatste periode, nu gaat brok ook niet meer.
Ik wacht dan nog maar even met yoghurt, eerst maar even alles rustig opbouwen tot ze meer stabiel is en in gewicht aangekomen.
Ja, noten zo geven is geen slim plan

. Ik moet nog even uitzoeken welke noten precies goed zullen zijn voor haar, ga nog even verder lezen op het forum :-)
Bedankt!