Hoi Sylvia, bedankt voor de info! Hier moet ik maar eens achteraanoooo en hoe luxe ,ik kan nu zeggen kijk eens op mijn website bij hobby staat een link ;D.
Groetjes, Lizzy
Moderator: Lizzy
Hoi Sylvia, bedankt voor de info! Hier moet ik maar eens achteraanoooo en hoe luxe ,ik kan nu zeggen kijk eens op mijn website bij hobby staat een link ;D.
Groetjes, Lizzy
Hoi Anna, dank je!
Lizzy, zie ook "waar en hoe zilverwater?"!! Succes!
Groetjes,
Anna.
Lizzy, ik heb je menu even uitgeprint, dan heb ik een houvast voor mezelf. (of zit er copywricht op?) Ik wil ook gaan proberen om zelf echt iets klaar te maken. Nu nog een meewerkende slager vinden......... ga maandag rondbellen.Ik mag dus iets meer orgaanvlees gebruiken? Omdat jij Dalmaten hebt? En hoeveel meer zou dat dan mogen zijn?
Ha Lizzy,Hoi Richard,
Mag ik eens vragen wat de dagelijkse hoeveelheid voedsel in grammen is? Wij zitten dagelijks met vlees/bot/vis (450 gr.) en groente (200-250 gr.) en overige (50-100 gr.) veel lager dan ik bij andere honden van hetzelfde gewicht.
richard
Hiermee bedoel ik, dat ik dus ongeveer 200 gram lager zit dan de meeste honden op dit forum, bij een gewichtsklasse tussen 25-30 kg. Misschien maar iets opvoeren?Hoi Richard, ik denk dat juist de meeste mensen zullen vinden dat ik erg veel voer aan mijn honden geef! Maar ja, bij minder worden ze echt te dun.... Ik zou zeggen: Voer maar met je ogen. Als ze te dun worden: geef je ze meer. Als ze te dik worden: geef je ze minder. Mijn honden verbruiken misschien gewoon erg veel!
Nog een vraag; hoeveel minimale % ander vlees dan kip moet ik geven? Ze krijgen hier maar 1 bot per week, 1 keer vis en 1 a 2 keer ander vlees (rund en orgaanvlees (beperkt). Volgens mij is het dus te veel kip?
richard
Hoi Lizzy,Hoi Alma, je hebt trouwens het oude menu geciteerd....
Dat ziet er inderdaad goed uit. Ik heb een vraagje hoeveel gram vlees en groenten is dat per dag. Wat kippenekken, vleugels en karkassen betreft geef je die gemixt of is het of, of???
Ik ben er bij mijn honden nog steeds niet uit of ik ze genoeg geef. Ze wegen rond de 40 kg. De ene krijgt 600 gr vlees per dag en de andere van 300 - 400 gr per dag. Groenten krijgen ze 100 gr per dag. Ik zie dat jij iedere dag verse groenten maakt. Ik maak ze eenmaal per twee a drie weken en doe ze in de vriezer. Is dat O.K.?Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal met de ogen voer. Zijn ze te fors, krijgen ze minder. Zijn ze te dun, krijgen ze meer of vetter vlees. 600 gram vlees lijkt mij niet onredelijk voor een 40 kilo wegende hond. Wat krijgt hij daarnaast nog?
Ik zelf geef ze nooit koe of kalf. Missen ze dan iets.Dat ligt eraan wat je ze dan geeft? Als je verder veel afwisselt, dan missen ze niks. Kalfsvlees is trouwens niet zo gezond voor honden.... Kalfsbotten wel!
Welke peulvruchten geef je. Ik zelf geef ze altijd sprouty's in hun groentenmix. Welke noten en zaden ??Ik geef ze dus geen peulvruchten meer. Dat was in het oude menu.
Ergens heb ik eens gelezen dat je beter geen champignons aan de honden kunt geven, maar ik kan het niet meer terugvinden en ik zie dat jij ze wel voert.Ik gaf shii take en volgens Wim de Leeuw (holistisch DA) is dat heel gezond. Dat is dus geen champignon. Geen idee of champignon niet gezond is! Ik geef trouwens geen van beide meer....
Dus kun je het dan wel doen, want jouw honden doen het er goed op.
Gebruik je ook biologisch geteelt ? Of maakt het niets uit??Ik maak zoveel mogelijk gebruik van biologisch geteelde groentes. Maar, als de komkommer bij de reformwinkel 2 euro per stuk kost (en dat is geen geintje!), dan koop ik ze fijn bij de Albert Heijn! Ik vind dat echt te gek voor woorden! Ik geef tegenwoordig wel zoveel mogelijk groentes van het seizoen. En groentes van het seizoen zijn meestal het best te betalen.
Zo zie je ik heb een heleboel vragen maar volgens mij is jouw menu er echt een om te volgen.Nou..... eh..... ik geef dus tegenwoordig een iets ander menu! Zie de laatste pagina.
groetjes, alma