Hoe bewust ben jij?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Hoe bewust ben jij?
Of ze me leest of niet boeit me niet. Of ze nog wat over mij schrijft ook niet. Maar wat me soort is dat het dus blijkbaar een hobby is van anderen. En dat je daar echt last van kan hebben. En ik vroeg/vraag me af of je daar bewust mee bezig zou zijn of niet.
Ik ga Nelson nog een extra knuffel geven in elk geval. Gewoon, omdat het zondag is.
Ik ga Nelson nog een extra knuffel geven in elk geval. Gewoon, omdat het zondag is.
Wat enorm kinderachtig van deze persoon en vooral erg voor je zeg!
Als je weet wie deze persoon is, kun je bij de politie tegen deze persoon aangifte doen wegens laster en smaad.keetje schreef: Het verhaal over Nelson, en de anderen, heb ik wel met verbazing zitten lezen. Ik vind dat niet iets van overnemen maar meer de richting van smaad op gaan.
Mwa, neuhj, zoveel energie steek ik liever in leuke dingen.Mowgli schreef: Wat enorm kinderachtig van deze persoon en vooral erg voor je zeg!
Als je weet wie deze persoon is, kun je bij de politie tegen deze persoon aangifte doen wegens laster en smaad.
En nee, ik weet niet wie het is en dat maakt me verder ook niet uit. Ik ken haar niet. Echt nergens van.
Ik vind het op zich wel heel interessant om te lezen dat mensen denken dat je met een besloten forum veiligheid creeërt. Want volgens mij doet het dat namelijk echt niet.
Het kenmerkende van BP is nou juist dat het een openbaar forum is, dus iedereen kan altijd alles hier lezen.Hope schreef: Ik vind het op zich wel heel interessant om te lezen dat mensen denken dat je met een besloten forum veiligheid creeërt. Want volgens mij doet het dat namelijk echt niet.
Of je nou lid bent of niet!
Veel mensen lezen er dus eerst en worden dan lid, maar dat hoeft niet.
Dus onbekenden kunnen hele lappen tekst en foto's van je zien en kopieren, verdraaien etc., ze hoeven er niet eens lid voor te zijn...
Dat is nou juist de kracht van BP, we delen zoveel mogelijk.
Dit soort rare mensen die als hobby het volgen van anderen hebben, kunnen daar een ongewenst neveneffect van zijn.
Als je je daar van wilt vrijwaren, dan begeef je je niet op internet...
De kans dat iets dergelijks gebeurt is dan natuurlijk een heel stuk kleiner, maar zeker niet nihil. Pesten, want zo zie ik dit soort dingen, gebeurt overal. En kan ook op internet ontstaan terwijl je daar zelf niet rond hangt. Volgens mij is de enige remedie dat de mensen die dit soort dingen doen zich bewust worden van de schade die ze ermee bij zichzelf aanrichten. Slecht karma. En dat kun je niet afdwingen. Dat is, hoe frustrerend ook, een kwestie van afwachten, tot die ander een andere koers gaat varen in het leven, eentje die wel vruchtbaar is. Of kunnen we iets doen om die ander daarbij te helpen? Voor pesten op scholen bestaan nu bewustwordingsprogramma's, die volgens mij een goed effect hebben.Borke schreef:
Als je je daar van wilt vrijwaren, dan begeef je je niet op internet...
Ik heb alleen aangegeven dat het dan iets minder openbaar is, wat mij betreft wat anders dan veiligheid.Hope schreef: Ik vind het op zich wel heel interessant om te lezen dat mensen denken dat je met een besloten forum veiligheid creeërt. Want volgens mij doet het dat namelijk echt niet.
Veiligheid op internet is namelijk sowieso een illusie. Bleek van de week maar weer uit onderzoek bij de 100 grootste webwinkels in Nederland, groot deel zo lek als een mandje
Heb ook het boek van Maria Genova gelezen, komt een vrouw bij de hacker. Dan wordt je echt bijna paranoia over hoe makkelijk identiteitsfraude is te plegen, hoe groot de problemen dan zijn en hoe moeilijk het recht te trekken is. Dat vind ik nog veel enger dan iemand die iets openbaars kopieert. Dat gaat om gegevens waarvan je denkt dat ze veilig zijn...
Eens!Boeffie Blafmans schreef: De kans dat iets dergelijks gebeurt is dan natuurlijk een heel stuk kleiner, maar zeker niet nihil. Pesten, want zo zie ik dit soort dingen, gebeurt overal. En kan ook op internet ontstaan terwijl je daar zelf niet rond hangt. Volgens mij is de enige remedie dat de mensen die dit soort dingen doen zich bewust worden van de schade die ze ermee bij zichzelf aanrichten. Slecht karma. En dat kun je niet afdwingen. Dat is, hoe frustrerend ook, een kwestie van afwachten, tot die ander een andere koers gaat varen in het leven, eentje die wel vruchtbaar is. Of kunnen we iets doen om die ander daarbij te helpen? Voor pesten op scholen bestaan nu bewustwordingsprogramma's, die volgens mij een goed effect hebben.
Echter ik vermoed dat je wel minder makkelijk getroffen wordt als je je niet op internet begeeft.
Nadeel: dan mis je ook alle plezier daarvan en alle steun.
Aardig lang geleden was ik wat internet betref zo bleu als een baby. Als ik mijn reacties hier op bp van 9 jaar terug zal lezen dan zullen mijn eigen ogen af en toe om hoog rollen en mijn wangen rood kleuren 
Op een gegeven moment kom je je eigen teksten tegen op plekken dat je denkt huhh? Stukken van onze websites worden overgenomen, enkel een paar namen worden veranderd
Het toppunt is wel geweest een concurrerend bedrijf die een twitter account heeft aangemaakt met de naam van mijn bedrijf en mijn beeltenis (deze ook van internet afgehaald). Voor ik er achter kwam waren ze al een tijdje bezig en ik hoef je niet te vertellen dat het geen leuke dingen waren. Dit alles heeft gevolg gehad dat ik via de overheid aangifte voor identiteitsfraude heb moeten doen. De druk werd deze zieke geest/concurrent toen te hoog en de naam Carnivoer op twitter werd vrij gegeven en is nu in onze eigen handen.
Facebook ben ik actief mee vooral voor de dierenkliniek. Ik plaats daar dingen en dat wordt gedeeld. We worden geliked (of hoe je dat ook noemt).
Wat op internet geplaatst wordt daar heb je geen vat op. Dat houdt in dat ik ook geliked wordt of gedeeld door personen waar ik minder gelukkig mee ben. Ik denk dan maar bij mijzelf dat er nog heeeeeel veeeeeel meer personen / momenten zijn wat ik wel leuk vind.
Op een gegeven moment kom je je eigen teksten tegen op plekken dat je denkt huhh? Stukken van onze websites worden overgenomen, enkel een paar namen worden veranderd
Het toppunt is wel geweest een concurrerend bedrijf die een twitter account heeft aangemaakt met de naam van mijn bedrijf en mijn beeltenis (deze ook van internet afgehaald). Voor ik er achter kwam waren ze al een tijdje bezig en ik hoef je niet te vertellen dat het geen leuke dingen waren. Dit alles heeft gevolg gehad dat ik via de overheid aangifte voor identiteitsfraude heb moeten doen. De druk werd deze zieke geest/concurrent toen te hoog en de naam Carnivoer op twitter werd vrij gegeven en is nu in onze eigen handen.
Facebook ben ik actief mee vooral voor de dierenkliniek. Ik plaats daar dingen en dat wordt gedeeld. We worden geliked (of hoe je dat ook noemt).
Wat op internet geplaatst wordt daar heb je geen vat op. Dat houdt in dat ik ook geliked wordt of gedeeld door personen waar ik minder gelukkig mee ben. Ik denk dan maar bij mijzelf dat er nog heeeeeel veeeeeel meer personen / momenten zijn wat ik wel leuk vind.
Waar ik mij over verbaas is dat iemand het 'leuk' vindt om mensen 'in de gaten te houden' en daar op een ander openbaar internet gebeuren over schrijft.Hope schreef: Ik vind het op zich wel heel interessant om te lezen dat mensen denken dat je met een besloten forum veiligheid creeërt. Want volgens mij doet het dat namelijk echt niet.
Het gaat om dingen zoals het verdriet wat je kunt hebben als je hond ziek is, of nog een stapje verder overlijdt.
Helemaal niets met veiligheid te maken, gewone dingen die gebeuren in een mensenleven. Waar je ook met de buurvrouw over praat.
En dat die persoon dat stiekem doet. Ik begrijp daar echt de ballen van.
Ik vind het hier op bp allemaal wel meevallen wat er onder de noemer schijnveiligheid geschreven wordt.
Wellicht dat mensen veel privé met elkaar schrijven. Maar schokkende dingen die beter geheim zouden blijven....nou nee. Die heb ik nog niet gezien.
Die zou ik ook niet neerzetten hier. Die zou ik ook heel selectief delen met vrienden.
je kunt contact opnemen met die persoon en vragen te stoppen met waar ze mee bezig is........... Je kunt die persoon blokken, dan kan ze van facebook niets overnemen volgens mij, althans geen inhoudelijke zaken. En anders melding maken bij Facebook.......
Ik ben me er zeer zeker wel van bewust dat wat ik op internet zet door een ieder gelezen kan worden. Zo heb ik wel een facebookaccount maar ben daar amper aktief. Er staan wat foto's op maar ik schrijf bijna niet over wat/waar/wie zeg maar.
Dat er personen zijn die op een forum als BP "informatie" komen halen om daar hun eigen FB mee te vullen, ik heb daar geen worden voor. Wat voor sneu leven zal zo iemand hebben.
Zo las ik hier ergens dat er ook iemadn is die op FB bijhoudt hoeveel honden hier op BP komen te overlijden....echt bizar vind ik dat.
Dat er personen zijn die op een forum als BP "informatie" komen halen om daar hun eigen FB mee te vullen, ik heb daar geen worden voor. Wat voor sneu leven zal zo iemand hebben.
Zo las ik hier ergens dat er ook iemadn is die op FB bijhoudt hoeveel honden hier op BP komen te overlijden....echt bizar vind ik dat.
Ik ben me er ook bewust van dat alles wat ik op bp zet zichtbaar is voor iedereen. Maar ik heb geen Facebook en had er nooit bij stilgestaan dat er mensen zijn die een bp-dodenlijst bijhouden en dat er mensen zijn die op Facebook alles bijhouden en verdraaien wat een bp-lid schrijft daar heb ik eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan en ik vind dat idd ook bizar en minder fijn..
Tja, sommigen maken er een sport van om anderen zwart te maken met als doel hen te kwetsen.
Hierop ingaan heeft geen.zin. Negeren is de boodschap.
Dikke knuf.
Hierop ingaan heeft geen.zin. Negeren is de boodschap.
Dikke knuf.
Dat is idd heel eng.. Ik word wel nieuwsgierig naar dat boek. Eigenlijk zouden ze daar op de basisschool al aandacht aan moeten besteden om ons veilig te leren omgaan met onze gegevens. Net zoals je verkeerslessen krijgt.dinky89 schreef: Ik heb alleen aangegeven dat het dan iets minder openbaar is, wat mij betreft wat anders dan veiligheid.
Veiligheid op internet is namelijk sowieso een illusie. Bleek van de week maar weer uit onderzoek bij de 100 grootste webwinkels in Nederland, groot deel zo lek als een mandje![]()
Heb ook het boek van Maria Genova gelezen, komt een vrouw bij de hacker. Dan wordt je echt bijna paranoia over hoe makkelijk identiteitsfraude is te plegen, hoe groot de problemen dan zijn en hoe moeilijk het recht te trekken is. Dat vind ik nog veel enger dan iemand die iets openbaars kopieert. Dat gaat om gegevens waarvan je denkt dat ze veilig zijn...
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Zo zonder facebook word ik wel nieuwsgierig van al jullie verhalen..
Tsjah, ik heb genoeg tijd om te BP-en, maar gebruik mijn energie ook liever op een andere manier.. Als iemand anders het leuk vindt om alleen maar te gaan zeiken, snap ik dat je liever Nelson knuffelt
Dus geef hem er nog maar eentje, en vertel hem maar dat ik jouw een geweldige hondenmama vindt

Tsjah, ik heb genoeg tijd om te BP-en, maar gebruik mijn energie ook liever op een andere manier.. Als iemand anders het leuk vindt om alleen maar te gaan zeiken, snap ik dat je liever Nelson knuffelt
Dus geef hem er nog maar eentje, en vertel hem maar dat ik jouw een geweldige hondenmama vindt