Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Thessa en Shanti schreef: Boeke en wij ook hebben een hele leuke apporteer les gehad.  :)
We zitten in een klein groepje met drie honden en het doel van de cursus is gewoon plezier hebben samen met je hond, geen druk om iets te behalen ofzo.
Deze les zijn we begonnen met voorstellen, wat uitleg en een kort stukje apporteren.
Boeke snapte al heel snel wat hij moest doen maar nadat hij het speeltje 4x achter elkaar opgehaald had vond hij dat hij het wel prima gedaan had en ging eerst even wat snuffelen en rennen.  :biggrin2:
Ook met het oefenen moeten we het dus kort houden want anders verliezen we zijn aandacht.
;D ben benieuwd waar dit strand! Gijs zwemt tegenwoordig naar de bal als ik die in het water gooi, en dan zonder bal ook weer terug.  8)
Door Shanti en co
De instructeur zei ook al dat hij het idee had dat Boekemans erg slim is. We zullen wel zien hoe het gaat, dit was ook grappig dus het doel van de les was gelukt.  ;D
Over een paar lessen gaan we ook in het bos en bij het water apporteren, dan is de omgeving weer anders dus dan kunnen we daar ook mooi mee afwisselen.

Shanti zou een hele wandeling willen doorgaan met apporteren, dat mocht ze vroeger ook niet niet maar nu gooien we bijna nooit meer wat ivm haar poot.
Door Borke
eelke schreef: ;D ben benieuwd waar dit strand! Gijs zwemt tegenwoordig naar de bal als ik die in het water gooi, en dan zonder bal ook weer terug.  8)
Fijn is dat he, deed Borke in het begin ook.
Kon ik steeds wachten op iemand met een labrador die dan Borke's bal wilde terughalen.
Uiteindelijk is het goed gekomen, haalde hij de ballen van andere honden op, dus wanhoop niet Eelke, het kan nog goedkomen  :biggrin2:
Door eelke
Borke schreef: Fijn is dat he, deed Borke in het begin ook.
Kon ik steeds wachten op iemand met een labrador die dan Borke's bal wilde terughalen.
Uiteindelijk is het goed gekomen, haalde hij de ballen van andere honden op, dus wanhoop niet Eelke, het kan nog goedkomen  :biggrin2:
Gijs is begonnen met ze wel te halen hoor, en dan legde hij ze aan de kant van het water.  ;D (hij is gemaakt om te redden he, niet om te apporteren) tegenwoordig denk ik piep you balletje, als je wil verzuipen verzuip je maar.

Dus daar hebben we de Floep voor.  8)

Wat heeft Shanti aan haar poot?
Door Shanti en co
Borke schreef: Fijn is dat he, deed Borke in het begin ook.
Ik zie het zo voor me, eigenwijze fries.  :D

Shanti heeft afgelopen zomervakantie haar poot tussen twee stenen gekregen in Oostenrijk en heeft toen een peesje verrekt of gescheurd. Zoiets kan lang duren voordat het goed is en komt niet altijd weer helemaal goed. Haar poot was ook daarvoor ook al gevoelig dus wij verwachten niet dat het weer helemaal goed wordt. Vreemde bewegingen maakt ze al genoeg tijdens het spelen met Boeke en daarom laten we het apporteren maar achter wegen.
De laatste tijd gaat het gelukkig best goed, af en toe loopt ze wat minder soepel maar meestal loopt ze prima.  :)
Door Shanti en co
Iets zegt me dat meneer de langpootmuggen fase bereikt heeft.  :biggrin2:
Afbeelding

We zijn vanochtend, in de regen, naar het Heerderstrand geweest. Na even twijfelen ging Boeke Shanti achterna het water in en toen hij nat was bleef er niks meer van hem over.  ;D Wel kreeg hij er mooi krulletjes van.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Lil
Thessa en Shanti schreef: Boeke en wij ook hebben een hele leuke apporteer les gehad.  :)
We zitten in een klein groepje met drie honden en het doel van de cursus is gewoon plezier hebben samen met je hond, geen druk om iets te behalen ofzo.
Deze les zijn we begonnen met voorstellen, wat uitleg en een kort stukje apporteren.
Boeke snapte al heel snel wat hij moest doen maar nadat hij het speeltje 4x achter elkaar opgehaald had vond hij dat hij het wel prima gedaan had en ging eerst even wat snuffelen en rennen.  :biggrin2:
Ook met het oefenen moeten we het dus kort houden want anders verliezen we zijn aandacht.
het is nog een baby, dus dan moet zonder meer alles heel erg kort. ik vind het echt reuze veel wat hij gedaan heeft.  ;)
Door Borke
Op die laatste foto's zie ik steeds meer poedel.
Misschien een idee om iets meer haar op zijn snuit te laten zitten?

Misschien eens advies vragen aan Jeannet de Wit, trimster en NVSW lid.
Geen idee of je haar kent, ze woont in Enkhuizen.
Of aan trimster Rosita Compagner, die heeft zelf ook honden uit rasgroep 8 (waterhonden) en heeft meer ervaring met wetters.
Door Shanti en co
Lil, klopt hij is nog een kleine (ahum, 50cm hoog en 15kg alweer  :o ) hummel. We staan ook echt versteld van hoe goed hij al snapt hoe alles werkt, zindelijk is en soms lekker eigenwijs.

Volgende week krijgen we op de terugkom dan ook een trimworkshop vanuit de NVSW. Dan zullen we vast nuttige dingen horen, hoe we het beste kunnen knippen en we wat voor trim spullen handig zijn.
Ik vind zijn snuit nog best lang haar hebben, maarja we hebben een semi kortharige herder als vergelijkmateriaal.  :P
Dit vinden we zelf ook mooier en hygienischer, in al die lange plukken bleef viezigheid en eten hangen.
Door joel
wat ziet ie er toch geweldig uit, en 'ineens' die lange benen, geweldig!!!

Leuk die workshop trimmen vanuit de vereniging....ben benieuwd
Door Shanti en co
Hij is ondertussen 17 weken, in ruim 9 weken is hij een kleine 9kg aangekomen.
En als er ooit een tweede hond zou komen zou die niet goter dan 20kg worden volgens mijn moeder.  :biggrin2:

Wij zijn ook heel blij dat de vereniging de workshop regelt, wat we precies gaan doen weet ik niet maar dat merken we volgende week wel.  :)
Door Lil
Thessa en Shanti schreef: Hij is ondertussen 17 weken, in ruim 9 weken is hij een kleine 9kg aangekomen.
En als er ooit een tweede hond zou komen zou die niet goter dan 20kg worden volgens mijn moeder.  :biggrin2:

Wij zijn ook heel blij dat de vereniging de workshop regelt, wat we precies gaan doen weet ik niet maar dat merken we volgende week wel.  :)
Dat is net zo iets dat ik never nooit een grotere hond dan Boris wilde (2x dat formaat is niet heel veel groter, toch?  ::) :P :biggrin2:)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door