Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Normaal heb ik geen overschot van compost. Maar nu ligt er een hoopje compost in een hoek op de bestrating. Is er straks nog compost over dan gaat die in zakken.
-
Marielle1988
- 2-sterren

Vandaag bietjes, sla, andijvie, rode kool, witte kool en spitskool gezaaid direct in het zaaibed. Alles in de kas groeit erg hard, dat moet volgende week ook maar naar buiten. Ook 1 courgettezaadje gezaaid, ik heb wel geleerd van de fout van vorig jaar en dat jaar ervoor haha 
De asperges zijn eind vorig jaar verplaatst, die komen helaas nog niet op. Jammer, want het seizoen is al begonnen.
De asperges zijn eind vorig jaar verplaatst, die komen helaas nog niet op. Jammer, want het seizoen is al begonnen.
Ik ga morgen de heilige boontjes zaaien, die staan nu te weken.
De tomaten, komkommer, paprika en peper in de kas geplant. Het staat er goed bij.
De tuinbonen, erwten en peulen staan nu definitief buiten (nog wel in bakken, maar ik zette ze 's nachts in de kas) en als het meezit gaan die deze week nog de volle grond in.
De tuinbonen, erwten en peulen staan nu definitief buiten (nog wel in bakken, maar ik zette ze 's nachts in de kas) en als het meezit gaan die deze week nog de volle grond in.
- -Annemarie-
- 5-sterren

De aardappels voor dit jaar zitten erin.
Ja, vast wel.Nadia schreef: Die aardappelen in zakken klinkt leuk. Maar die potgrond kost ook het nodige. Dan zijn je piepers alsnog duur betaald??
Maar ik weet ook dat er niks op gespoten wordt, en een hobby mag wat kosten.
De aarde hergebruiken we, natuurlijk niet voor aardappels.
De zakken die we gebruiken zijn van de tuinaarde/potgrond.
En v.w.b. het eten van de schil, die is zó dun dat ik het niet storend vind. Nou eet ik nooit gekookte aardappels, dus ik weet niet hoe dat uitpakt. Hier worden ze gepoft, gebakken of als aardappelsalade verwerkt.
Eerder deze week de koolplantjes op hun plek gezet; vanmorgen was er al 1 aangevreten door slakken
daar snel een koperbandje omheen gezet, morgen de rest controleren en evt slakkenkorrels regelen. Vandaag heb ik snijbietplantjes in de vollegrond gezet en verder wat gerommeld.
Ik ga zo mn AH moestuinplantjes buiten poten.... Twee miezerige slaplantjes, wat bieslook en een enkele lente uitje...
En ik heb palmkoolzaadjes gekocht die ga ik ook zaaien, maar 1 in een vak toch?
Als ik het weerbericht mag geloven kunnen we de hele week nog genieten van dit heerlijke weer
Als ik het weerbericht mag geloven kunnen we de hele week nog genieten van dit heerlijke weer
ik kreeg vanmiddag weer een halve emmer koffieprut mee, de helft daarvan ligt te drogen in een platte bak, de andere helft ligt op de composthoop. Straks ga ik de al eerder gedroogde koffieprut rond de kooltjes leggen tegen slakken, hopen maar dat het helpt !! 
Vandaag heb ik de net ontkiemde andijvie in de koude kas overgepoot, nu lijkt mijn vensterbank weer op een huiskamervensterbank ipv een broeikas

Vandaag heb ik de net ontkiemde andijvie in de koude kas overgepoot, nu lijkt mijn vensterbank weer op een huiskamervensterbank ipv een broeikas
Koffieprut tegen de slakken? Heb ik ergens overheen gelezen? Ik heb altijd heel veel koffieprut, strooi het in de tuin tegen de katten, werkt redelijk. Maar tegen de slakken heb ik het nog niet geprobeerd. Ik heb (nood)slakkenvallen in de aanslag liggen.
Ik heb overigens 2 hang kruiden/aardbeienzakken gekocht bij de Welkoop. Inclusief bioaarde nu 4,99. Moet er alleen nog aardbeienplantjes indoen maar die heb ik genoeg.
Ik heb overigens 2 hang kruiden/aardbeienzakken gekocht bij de Welkoop. Inclusief bioaarde nu 4,99. Moet er alleen nog aardbeienplantjes indoen maar die heb ik genoeg.
ik meende ergens gelezen te hebben dat het werkt, ik hou jullie op de hoogte
http://www.eetbare-tuin.info/bio-groent ... index.html
http://www.eetbare-tuin.info/bio-groent ... index.html
Laatst gewijzigd door Nynke op ma 13 apr 2015, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb mijn ah moestuinpotjesplantjes in mijn buitenbak gezet, ik was ze ook bui binnen
Ik heb ze sterkte en succes gewenst, en een bietje warm water gegeven. Ik ben benieuwd.
Alleen de aubergine mocht nog wel even in blijven, want die kan toch niet in die bak buiten.
Alleen de aubergine mocht nog wel even in blijven, want die kan toch niet in die bak buiten.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
De sla heeft duidelijk veel deugd van de zon

De Bloemkolen schieten ook op

Bloemetjes!!!!!

Kruidenbakkie

Rabarber

De munt word GROOOOOOOOOOT

De Bloemkolen schieten ook op

Bloemetjes!!!!!

Kruidenbakkie

Rabarber

De munt word GROOOOOOOOOOT

[quote="Nina013"]
Ik ga zo mn AH moestuinplantjes buiten poten.... Twee miezerige slaplantjes, wat bieslook en een enkele lente uitje...
Ik las ergens dat je palmkool beter kan voorzaaien? Ik heb ook zaadjes.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ik kreeg vandaag een folder op de mat waar slakkenborstels in stonden.Nynke schreef: ik kreeg vanmiddag weer een halve emmer koffieprut mee, de helft daarvan ligt te drogen in een platte bak, de andere helft ligt op de composthoop. Straks ga ik de al eerder gedroogde koffieprut rond de kooltjes leggen tegen slakken, hopen maar dat het helpt !!
Vandaag heb ik de net ontkiemde andijvie in de koude kas overgepoot, nu lijkt mijn vensterbank weer op een huiskamervensterbank ipv een broeikas![]()
![]()
http://www.tijdschriftdetuin.nl/nieuw-s ... n-slakken/
Zou dat werken?