Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Laura2004
Hier merk ik totaal geen verschil bij Tequila met of zonder jas. Ik woon in Spanje.  Ik heb ook geprobeerd om hem voor het wandelen nat in de vriezer te doen en ook dat hielp niet om hem langer koel te houden.

Edit: wij namen ook een plantenspuit mee met koud water om de jas koel en nat te houden, maar kwamen water tekort en hij werd loeiheet onder de jas als het een beetje opdroogde.  Dus hier deden we het uiteindelijk op de oude methode, hond nat maken voor het wandelen en onderweg nat houden met plantenspuit en heel minimaal wandelen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 12 apr 2015, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
ChantalKrijn schreef: Hijs hijs hijs  :biggrin2:

Ik denk erover om voor Tyke de cooling coat te kopen, voor het flyballen als het straks warmer word. Zijn jullie nog tevreden na de laatste zomer?
Hij is alleen niet zo goed meer verkrijgbaar in Tyke zijn maat volgens mij, ik denk dat hij een 35 nodig heeft. Hoe valt de jas?
Hier al meer dan 1 zomer tevreden. Boris al het vierde jaar de hurtta en Jones heeft sinds 1 jaar de ruffwear. Welke beter past ligt aan het model van je hond. Ik vind de ruffwear wel vele malen lichter. De hurtta is tamelijk zwaar. Maar beiden doen het super goed.
Door eelke
Afbeelding

Ik heb deze en ben tevreden. Ik kan niet echt veel meer activiteiten doen, maar Gijs gaat sneller liggen na de activiteit, omdat hij niet onrustig op zoek gaat naar de koelte.
Door tt-tjes
Ik heb die van Fjurdy ook al weer tevoorschijn gehaald. Woensdag wordt het warm, en dan heeft hij hem echt nodig. Hier erg tevreden over de Hurtta.
Ik doe hem na een wandeling ook regelmatig ff bij Chendo aan, zodat die ook ff af kan koelen.
Door Lil
ChantalKrijn schreef: Merk je verder nog verschil tussen de 2 Lil? Omdat de Hurtta meer bedekt, koelt hij dan ook meer?
Gek genoeg niet. Ze koelen beiden super.

Ik vind de hurtta echt heel erg zwaar in vergelijking met de ruffwear.
Ik vind de ruffwear het zonlicht beter reflecteren (dus zonnebril op met wandelen  :P :biggrin2:).
Door Lil
baileys schreef: Waar hebben jullie je koeljas besteld/gekocht. Ik woon in omgeving utrecht.
Op internet en er zit soms wel 20 euro prijsverschil tussen de ene en de andere webshop!

Ik zou een rondje google doen, want echt er zit zoveel verschil in. Ook mbt het kunnen terugsturen.
Door abmiS
Ik ben ook aan het kijken voor een koeljas, maar nu heb ik hier voorbij zien komen dat ze ter preventie van het heet worden van de hond zijn en niet ter verkoeling wanneer het al warm is, en ook lees ik dat het meer voor wandelingen is dan thuis.

Eigenlijk ben ik meer op zoek naar iets voor thuis en voor als de hond het al warm heeft,
nouja een koelvest met alle opties zou natuurlijk het best zijn maar dat is vast iets te veel gevraagd hah.
Door Kaio
Met de 37 graden heb ik hem kaio newf van 11,5 jaar aangedaan, omdat ie alleen maar zucht steun kreun deed en zijn draai niet kon vinden. Gewoon binnen terwijl hij lag, hij is daarna heerlijk gaan slapen. En of hij het fijn vond!
Thuis zou je ook handoeken nat kunnen maken en erop leggen, er bestaan ook koelmatten maar daarvan dachten die van mij, eng ding.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door