Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Suzanne
signmodel schreef: oh wat herkenbaar, je mag het best ook eens los laten en genieten.  (zeg ik nu heel hard omdat de mijne nog lang geen puber is) ik heb ooit ook mijn best gedaan om de perfecte honden te hebben, en de mijne zijn dat ook voor mij maar soms vergeten ze te luisteren en dat mag want het zijn honden, en afhankelijk of ze geen gevaar lopen of vormen vind ik dat soms heerlijk dat ze een eigen mening hebben, maar goed daar zit ook wel het verschil van ras in natuurlijk ik heb niet voor niets voor mijn rassen gekozen.
Genieten doe ik zeker! ;;-)
Maar als hij op zo'n wandeling leert dat het okay is om met andere honden op te trekken gaat me dat veel tijd kosten weer af te leren ;-)
Geen van mijn honden hoeft perfect te zijn, maar "niet op andere afdonderen"zou ik toch wel heeeeel fijn vinden.
De 'kom hier' is in dit soort situaties nog veel te onbetrouwbaar en dat is gewoon een risico. Te groot voor mij.

Suzanne
Door Dian
Zelfs in zo'n wandeling komen de honden echt wel naar de baas als ze geroepen worden hoor Suzanne. Het is echt geen zooitje ongeregeld. En er wordt ook op andermans honden gelet. Mijn Rakker was mij een keer kwijt op de hei en kwam achterin de groep terecht, toen werd ik netjes gewaarschuwd en op mijn roepen kwam hij als een blij ei naar me toe gerend. Daarna kan hij zijn gang weer gaan. Ik vind het heerlijk ontspannen lopen en kan met een glimlach kijken naar de diversiteit aan hondenrassen en hoe goed dat samen gaat. Op die foto's in de plassen (beren zijn goede ijsbrekers :biggrin2:) zie je zo een stuk of was samen. Geen gegrom, geen gesnauw, ieder krijgt de ruimte die hij wil...........
Door Hitam
Umai is een draak met andere honden, maar in de roedel was ze de vorige keer een voorbeeldige hond. Zo'n roedel doet veel met een hond. Zelfs met vreemde honden was het even snuffelen en weer doorlopen.
Maar ik denk dat ik Emma mee ga nemen. Ik denk dat zo groepswandeling wel goed voor haar is.
Sorry, Martine, Harry en Dian.

En Emma mag ook niet zomaar op vreemde honden afstormen, maar dat weet ze al wel heel aardig. Ze mag kijken maar er niet zomaar naartoe. Ze vind vreemde honden wel spannend, ze borstelt, maar ze is verder erg lief.
Door kira
-Saskia- schreef: :-* Thanks, ik heb er genoeg van de damesch, het is gewoon leuk (en een beetje  :'() om ze onverwacht tegen te komen zo.
Time flies indeed. Ik denk dat er meerdere mensen zijn die hun hond(en) herkennen die er niet meer zijn inmiddels...
Tja onze Sanne en Akira zijn er ook niet meer. Die genoten altijd erg van dit soort wandelingen...
Suzanne schreef: Rowan is nog niet zover dat hij komt op mijn roepen als hij met andere honden bezig is...

Hij heeft vandaag heerlijk met zijn moeder gespeeld ;-) dus hij komt zeker aan zijn trekken mbt spelen, maar wat mij betreft dus niet in een groep hem (en mij) onbekende honden. Dan "ben ik hem kwijt" ;-)  en sluit hij ook probleemloos aan in een groep die we passeren ofzo ;-)

Het is ook voor mij dan te on-overzichtelijk. Ik vind het belangrijker om dan klein te beginnen, dus wel met anderen lopen, want dat doen we wel ;-) maar niet meteen een grote groep.
Eerst dat "hier" maar 's betrouwbaar(der) erin krijgen...

Dat is hoe ik erin sta ;-)

Suzanne
Je mag mee, maar het hoeft niet hoor.
Hitam schreef: Umai is een draak met andere honden, maar in de roedel was ze de vorige keer een voorbeeldige hond. Zo'n roedel doet veel met een hond. Zelfs met vreemde honden was het even snuffelen en weer doorlopen.
Maar ik denk dat ik Emma mee ga nemen. Ik denk dat zo groepswandeling wel goed voor haar is.
Sorry, Martine, Harry en Dian.

En Emma mag ook niet zomaar op vreemde honden afstormen, maar dat weet ze al wel heel aardig. Ze mag kijken maar er niet zomaar naartoe. Ze vind vreemde honden wel spannend, ze borstelt, maar ze is verder erg lief.
nou en of, ik weet hoe een monster mijn vriendinnetje kan zijn maar dat monster had had ze met de wandeling goed verborgen gehouden. jammer maar geef dr dan maar een dikke knuffel en zeg maar dat ik dr mis.

origineel bananenbrood, ik had er stiekem al op gehoopt
Thessa en Shanti schreef: Als wij gaan, waarschijnlijk wel, zou je vanaf station Zwolle met ons mee kunnen rijden.
Ahh dat is super lief (las het nu pas).
Ik ga nog even nadenken of ik ga.
Ik weet niet of iedereen op een mega spring stafford zit te wachten Afbeelding
Die ook nog langzaamaan aan het puberen slaat.
Door Kim_S
renate1982 schreef: Ahh dat is super lief (las het nu pas).
Ik ga nog even nadenken of ik ga.
Ik weet niet of iedereen op een mega spring stafford zit te wachten Afbeelding
Die ook nog langzaamaan aan het puberen slaat.
Ik ben gèk op spring staffords  :biggrin2:
(Maar ik zou wel anders piepen als ik Hooli bij me zou hebben, die haaaat ze...  ::))
Ik zat te denken... Áls ik kan die dag dan kun je eventueel ook met ons meerijden Renate. Kim neemt geen hond mee en ik alleen Tucker. Lilly zal dan wel bij jou voorin moeten want ik doe geen onbekende hond bij Tucker achterin de auto  ;). Maar alles nog onder voorbehoud!!
Door Dian
kira schreef: Tja onze Sanne en Akira zijn er ook niet meer. Die genoten altijd erg van dit soort wandelingen...
Ik meende ook dat er van jullie ook een paar beren niet meer waren, maar wist het niet zeker, durfde julliie daarom ook niet te noemen :-[ :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door