Show Goes

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Show Goes

chipjolie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chipjolie »

Lizzy schreef: Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het nog een keer: en zo komt het dat er zoveel rassen naar de kl*ten zijn gefokt. Dus nou, wees maar trots, jij hebt een Bulletje die niet snuivend en gnuivend rond loopt. Zoals het hoort, gewoon een met een neus. Ik dacht dat KM's tegenwoordig ook op de gezondheid moesten letten. Nah, niet dus :-X
Helemaal mee eens, WAT een poppenkast joh!
Super hoor dat jou fb wel een langere snuit heeft! Heel trots op zijn en juist dat soort hondjes in zetten voor de fok!
janninneee
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door janninneee »

kaszi schreef: Chloé én Nina hebben weer een superweekendje achter de rug.

Zaterdag werden ze samen Beste Jeugdhond, en kregen ze ook nog eens het RCAC! 
Zo deden ze het in de ring 

En vandaag zelfs nog beter, weer Beste Jeugdhond, maar daarbovenop CAC en Beste van het ras!!!!

Afbeelding

Gisteren kreeg ze al een aanbieding om een hondje voor te brengen op de championnat de France  :o 
Wat een leuk aanbod, maar heb de eigenaars gezegd dat ik haar nog een beetje jong vind om vreemde honden te showen.
Ze doet het zo goed he!!!
saluki
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door saluki »

Lizzy schreef: Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het nog een keer: en zo komt het dat er zoveel rassen naar de kl*ten zijn gefokt. Dus nou, wees maar trots, jij hebt een Bulletje die niet snuivend en gnuivend rond loopt. Zoals het hoort, gewoon een met een neus. Ik dacht dat KM's tegenwoordig ook op de gezondheid moesten letten. Nah, niet dus :-X
Wees maar i.d.d maar trots op die neus, zag er weer eentje lopen met echt helemaal geen neus meer, heel erg onnatuurlijk.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Lange neus voor dat flutrapportje  ::) Ze is prachtig  :-*
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Hoe doet Cloë dat met vreemde talen? Kan me voorstellen dat ze nog niet alle talen zo beheerst dat ze weet wat ze doen moet?? Je hoeft mij geen franssprekende keurmeester voor mijn neus te zetten. Ik denk dat ik dan de ring uit zou vluchten, omdat ik van die taal geen ene moer begrijp :P
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Jantina schreef: Wel balen denk ik. Doe je zo je best. Stel je haalt in de toekomst ook geen ZG. Mag je dan wel met haar fokken?
Ja, alleen niet via de vereniging. Daarvan moet je 2x een ZG hebben. Wat niet uitmaakt want dat was ik toch al niet van plan  ;)
Erna schreef: Waren de rapporten van alle franse bullen op zaterdag zo kort? Zo ja dan snap ik niet dat er niets van gezegd is door het ringpersoneel.

Tevens zou ik er een kopie van maken en die opsturen naar de organisatie vergezeld van een klacht. Je betaald als exposant een behoorlijk hoog bedrag als inschrijfgeld en dan mag je ook wel iets meer verwachten dan 2 regels op een rapport.
Nee, alleen die van Yara. het is amper een rapport te noemen. Dit is een rapportje van een ander:
Very good overall baby puppy.
Very good feminine head.
Exc. pigmentation.
Good strong underjaw.
Exc. neck.
Good shoulders & front
Good top of rib
Strong line
Nice hindquarters
Very typical for age

Heel iets anders dus als wat ik heb gekregen.. Zou ik er echt wat mee bereiken als ik een klacht zou indienen over het rapportje, of in ieder geval de lengte ervan?  :P
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

*Gabriëlle* schreef: Wat ik mij afvraag hoe staat het hoofd omschreven in de standaard van de franse bull en in hoeverre voldoet Yara aan wat daarin geschreven staat?
Soms valt iets gewoon binnen de standaard en zijn keurmeesters zo vol van een bepaald beeld dat ze niet eens (h)erkennen dat iets prima binnen de standaard kan, en dus niet lager gekwalificeerd hoeft te worden.
Omdat het vooral om haar neus/snuit gaat heb ik dat stukje even uit de standaard gekopieerd:
HET GEZICHT:
Neus: Breed, zeer kort, wipneus, goed geopende en symmetrische neusgaten, schuin naar achter liggend. De schuine stand van de neusgaten evenals de wipneus moeten echter altijd de normale neusademhaling mogelijk maken.
Voorsnuit: Erg kort, breed, vertoont concentrisch symmetrische plooien die op de bovenlippen naar beneden lopen. (lengte van de voorsnuit ongeveer 1/6 deel van de totale lengte van de kop).

Ik vind haar nog best aan de standaard voldoen eigenlijk.. De breedte en het schuin naar achteren liggen komt meestal met leeftijd.
De lengte van haar voorsnuit is 3/3,5 cm. De totale koplengte is 15/16 cm. Haar voorsnuit is dus 1/5e in plaats van 1/6e (op 7 maanden leeftijd, nog niet volgroeid). Maar de andere kant op word er niets over gezegd  ???
Foto's van haar:

Afbeelding

Afbeelding
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

En hoe triest is dit, deze foto van Yara geplaatst op de Facebook van een FB fokker. Getuigt echt van klasse..

Afbeelding
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

ChantalKrijn schreef:

Heel iets anders dus als wat ik heb gekregen.. Zou ik er echt wat mee bereiken als ik een klacht zou indienen over het rapportje, of in ieder geval de lengte ervan?  :P
Nee, ik denk zeker niet dat je er voor jezelf iets mee gaat bereiken maar je bent dan wel je frustratie enigszins kwijt en alles niemand ooit een klacht indient over zo'n flutrapport dan gebeurt er nooit iets. En laten we wel wezen .....je hebt een hoop geld betaald voor 2 regels??? Ik vind het echt respectloos en dat mag een organisatie best weten. Men lijkt zo nu en dan te vergeten dat een show dankzij de exposanten draaiende gehouden kan worden.

Je tweede rapport is ok, ook al is de kwalificatie laag. Die keurmeester heeft in ieder geval de moeite genomen om naar je hond te kijken en daar iets over op te dicteren.
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

ChantalKrijn schreef: En hoe triest is dit, deze foto van Yara geplaatst op de Facebook van een FB fokker. Getuigt echt van klasse..

Afbeelding
Ja te triest voor woorden. En nu kunnen we met zijn allen gaan zeggen dat je hier boven moet staan en dat het meer zegt over hen dan over jou (wat ook zo is) maar daar heb je niet zo heel erg veel aan. Dit is kwetsend en nergens voor nodig. Ik zou dit ook niet leuk vinden en dat is een understatement.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Nouja zeg!
Fit for function...

En wat een onnodig kwetsende Facebook post!!
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Gatver wat een nare reactie van die fokker.
arenda
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door arenda »

ChantalKrijn schreef: En hoe triest is dit, deze foto van Yara geplaatst op de Facebook van een FB fokker. Getuigt echt van klasse..

Afbeelding
Ow, zo fijn die rivaliteit.... Gooiden ze dat nou maar eens een keer overboord. Niet afgeven op anderen, maar samenwerken.... Ik vind die mentaliteit onder veel fokkers zo erg!
*Gabriëlle*
3-sterren
3-sterren

Bericht door *Gabriëlle* »

ChantalKrijn schreef: Omdat het vooral om haar neus/snuit gaat heb ik dat stukje even uit de standaard gekopieerd:
HET GEZICHT:
Neus: Breed, zeer kort, wipneus, goed geopende en symmetrische neusgaten, schuin naar achter liggend. De schuine stand van de neusgaten evenals de wipneus moeten echter altijd de normale neusademhaling mogelijk maken.
Voorsnuit: Erg kort, breed, vertoont concentrisch symmetrische plooien die op de bovenlippen naar beneden lopen. (lengte van de voorsnuit ongeveer 1/6 deel van de totale lengte van de kop).

Ik vind haar nog best aan de standaard voldoen eigenlijk.. De breedte en het schuin naar achteren liggen komt meestal met leeftijd.
De lengte van haar voorsnuit is 3/3,5 cm. De totale koplengte is 15/16 cm. Haar voorsnuit is dus 1/5e in plaats van 1/6e (op 7 maanden leeftijd, nog niet volgroeid). Maar de andere kant op word er niets over gezegd  ???
Foto's van haar:

Afbeelding

Afbeelding
Ik zou aan de voorkant gezien een iets vierkantere snoet mooier vinden, maar goed ze is nog zo jong, daar kun je pas echt iets over zeggen als ze ouder is, vanaf de zijkant op die FB facebook foto vind ik haar nu al een uitmuntend plaatje!

Die FB facebook, jeetje wat zet die zichzelf voor ... met zo'n tekst. Vooral bij een ras met zoveel gezondheidsproblemen door te korte neuzen. Maar ik zou het als een compliment zien, want ze zien dit type FB dus als gevaarlijk voor hun eigen winsten, want stel je voor dat de keurmeesters dit hondje op 1 gaan zetten, daar sta je dan met je snurkende benauwde geen neus.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Dian schreef: Hoe doet Cloë dat met vreemde talen? Kan me voorstellen dat ze nog niet alle talen zo beheerst dat ze weet wat ze doen moet?? Je hoeft mij geen franssprekende keurmeester voor mijn neus te zetten. Ik denk dat ik dan de ring uit zou vluchten, omdat ik van die taal geen ene moer begrijp :P
Gebarentaal en in het ergste geval de ringmeester die de "commando's" vertaald. Veel mogelijkheden zijn er niet hoor, zet hier neer, loop een rondje, op en neer of een triangle en dat gat heel goed met losse armpjes  :biggrin2:

Plaats reactie