Lizzy schreef:
Wat doe jij precies, als hij zoiets heeft "dit eet ik niet?". Want ik vind veel eigenaren best wel soft daarin
. Ik doe dit: ik haal het eten direct weg. Ik zet het weg en bied het pas de volgende maaltijd weer aan. En dat is in mijn geval de volgende dag. Tegen die tijd hebben ze echt wel honger. En als ze het dan nog niet eten: dan gooi ik het weg. En geef ik iets anders. Want bij echt honger (mijn honden zijn wel hongerlappen) iets weigeren betekent echt dat ze het gewoon niet kunnen eten, zo vies.
Allereerst Jamie is sinds zijn castratie zo gek op eten dat we een haakje op de schuifdeur van de keuken hebben moeten doen omdat hij al een keer het nog bevroren vlees voor de dag erna van de aanrecht gejat heeft. Dit terwijl de schuifdeur gewoon dicht was toen we gingen werken

.
Dit is wat ik probeer als ik hem iets nieuws introduceer.
Ik bied het hem aan, blijf in de keuken wat dingen doen zodat ik kan zien wat hij doet. Eet hij het niet pak ik het weg en zet het opzij. Hij eet bij mij verspreid in 2 keer, dus meestal bied ik het 's avonds nog een keer aan, eet hij het niet pak ik het weg. Dan laat ik het staan voor de volgende dag, bied ik het aan, eet hij het niet pak ik het weg. Dat doe ik dan 's avonds nog een keer en als hij het dan nog niet eet gooi ik het weg.
Heb al eens volgehouden om het nog een 3e dag achter elkaar te proberen met een nieuwe portie, maar dan wordt hij meestal misselijk van de honger dus dan moet ik hem ander eten geven anders gaat het niet zo goed met hem.
Heb ook al geprobeerd om het samen met de pens en orgaan te laten ontdooien zodat het daar iets meer naar ging smaken en minder naar "het vreemde voedsel".
Ik vermoed dat hij konijn gewoon echt niet lust, maar andere nieuwe dingen probeert hij niet eens of hij gaat ermee spelen omdat hij niet snapt wat hij ermee moet doen.
Fenixjuh schreef:
Jacy luste geen konijn, prima, niet meer gekocht.. KVV at hij wel, laatste keer weer geprobeerd en meneer lust het 
Bij mensen is de regel dat kinderen na 11 keer eten een smaak accepteren/lusten, misschien 11 keer kvv aanbieden? Dat kun je natuurlijk ook makkelijk mengen en dan de andere smaak steeds meer weglaten..
KVV is helaas geen optie voor hem. Hij heeft in het verleden toen hij nog op brokken stond veel maag-darminfecties gehad. Eenmaal op zelf samengesteld was dit over, maar afgelopen december was het weer raak. Zolang ik niet 100% zeker weet waar dit van komt wil ik hem niks voeren waar misschien iets in kan zitten wat die infecties triggert.