Vandaag helemaal gestressed door weer een voerverandering en me suf gepiekerd hoe ik menu nu weer moet vormgeven. Wegens intolerantie/overgevoeligheid/allergie nu al een tijd aan het zoeken naar goede barfproducten voor mijn mannetje, en nu gaat vertering ook niet goed, en is het idee om in elk geval tijdelijk zelf te malen.
Maar...wat kun je allemaal malen? Hoe doe je dat, maal je alleen botsoorten, en geef je er later orgaan/spiervlees bij, doe je alles in 1x?
Ik snap dat er meerdere manieren zijn, maar kom er nu niet helemaal uit...
Omdat ik daarbij ook bang ben dat een aantal diersoorten toch niet helemaal lekker gaan, ben ik best beperkt in wat ik aan kan bieden. Nu gaf ik nog soms iets erbij waarover ik twijfelde, als ik zo voor meerdere weken moet malen is dat lastig.
mijn idee is daarom om:
-botmix te maken van diersoorten die hij ZEKER kan hebben (eend, kalkoen, haas, parelhoen)
-aparte botmix van twijfelgeval (kwartel)
-Spiervlees aparte zakjes, (haas, kalkoen, en twijfelgevallen zwaan, gans)
-Orgaanmix maken per dag
en spiervlees en orgaan aparte dagzakjes, zodat ik niet weer allerlei zakjes krijg die ik nadien kan openmaken om weer te herverdelen
Dit lijkt me het meest logisch, zo kan ik elke dag zakje orgaan/spier/botmix pakken, en kan ik twijfelgevallen 1 voor 1 proberen.
MAAR....omdat ik nu over kwartel twijfel, en helaas mijn kalkoennek.eendnek ook bijna op is (grrrr....toen ik dat ontdekte flipte ik wel even), is mijn bot redelijk beperkt. Ik gaf namelijk al geen eendkarkas omdat dat vaak erg vet is...
BOTSOORTEN: eendvleugel, eendnek (bijna op), kalkoennek (bijna op), parelhoenkarkas, haaskarkas en nog wat ganzepoten (twijfel) en kwartel(twijfel)
Veilige botmix zou dan bestaan uit eendvleugel, parelhoenkk, haaskk en nog wat kalkoennek en eendenek...
Daarbij dus gemalen kwartel als test.
Wat zou ik er eventueel bij kunnen geven van eend wat niet al te vet is? Vet lijkt namelijk niet goed te gaan! En ik wil ook iets van konijn gaan halen, omdat ik toch een behoorlijke twijfel heb over de kwartel, en ik echt wel iets meer wil kunnen geven dan dit....wat is een goed deel van het konijn om te malen wat niet veel vet bevat?
De twijfel over bepaalde diersoorten uit zich met name in jeuk bij oor/neus, die momenteel na stoppen hert/ree/lama minimaal is, maar nog wel af en toe aanwezig...ik wil het liefst eerst de kwartel testen, en dan iets van konijn. Gans en zwaan kan later ook wel.
Ik stel wel heel veel vragen hier