Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Sonja schreef: Dit dus!  >:(

Mijn schoonmoeder heeft een versleten rug. Daarvoor schrijft haar huisarts haar al jaren pijnstillers voor. Een paar jaar terug kreeg ze nog wat vage klachten. Bleek ze een torenhoge bloeddruk te hebben. Dus sindsdien krijgt ze daar ook medicijnen voor. Mens slikt braaf alles wat de huisarts voorschrijft. Laatst zaten we eens te kijken wat ze nu eigenlijk slikt. Bleek dus dat één van de bijwerkingen van die bloeddrukverlagers rugpijn was en van die pijnstillers kon je, jawel....., een hoge bloeddruk krijgen.  :-X :-X :-X

Goed dat je zelf goed oplet, Lizzy. Hopelijk vind je nu een oplossing voor je klachten.
Ik houd al jaren de regie in eigen hand. Ik pluis zelf alles helemaal uit en bepaal zelf wat ik wel of niet ga slikken. Generieke middelen neem eigenlijk nooit. Als de arts een bepaalde werkzame stof voorschrijft zoek ik zelf uit welk medicijn met deze stof ik eventueel ga slikken.
Als je iets moet wantrouwen is het de pharmaceutische industrie!
Door Martine-Tom
Zie je wel! Bij mij weigeren ze op b12 te prikken terwijl de klachten wel kloppen, nu sik ik al tabletten en mijn mcv is nog steeds te hoog, moet mn leverwaarde nog laten prikken volgende week...heb gewoon stiekum de b12 ook aangevinkt :biggrin2:
Hier doet de ha er helemaal niet moeilijk over als je bloedonderzoek wilt.
Eergisteren nog, heb ik de assistente gebeld en gezegd dat ik graag een bloedonderzoek wilde. Ik heb haar een lijstje doorgegeven van de dingen waarop ik wilde laten testen. De volgende ochtend heb ik bloed laten prikken. Maandag ga ik een uitdraai van de uitslag halen en zet dat in mijn spread-sheet. Zo heb ik een goed overzicht.
Door Martine-Tom
Doranto schreef: Hier doet de ha er helemaal niet moeilijk over als je bloedonderzoek wilt.
Eergisteren nog, heb ik de assistente gebeld en gezegd dat ik graag een bloedonderzoek wilde. Ik heb haar een lijstje doorgegeven van de dingen waarop ik wilde laten testen. De volgende ochtend heb ik bloed laten prikken. Maandag ga ik een uitdraai van de uitslag halen en zet dat in mijn spread-sheet. Zo heb ik een goed overzicht.
ik heb 3 jaar gezeurd om leverwaardes en vit d/b reumatoloog heeft de eerste twee getest en beiden niet geod, even gsprekje met ha gehad en die staat ee nu opener in  :biggrin2: zal maandag ff bellen dat ik b erbij wil, denk dat er niet veel protest komt.
Martine-Tom schreef: ik heb 3 jaar gezeurd om leverwaardes en vit d/b reumatoloog heeft de eerste twee getest en beiden niet geod, even gsprekje met ha gehad en die staat ee nu opener in  :biggrin2: zal maandag ff bellen dat ik b erbij wil, denk dat er niet veel protest komt.
Ik hoor dit vaak, maar moet zeggen dat ik het niet herken. Tot nu toe bepaal ik alles zelf en heb nog nooit enig tegenstand ondervonden.
Zelf heb ik me na aanraden van mijn zwager ook laten testen.
Ik zit in wat ze het grijze gebied noemen, daar slik ik nu solgar b12 (was net te hoog om te moeten spuiten) voor en ik heb een zware vit. D tekort waar ik ook solgar voor slik.

Dit is de lijst die je volgens mijn zwager (helaas ervaringsdeskundige) zou moeten laten laten testen:

Vit B12
Vit. B6
Vit. B5
Vit. B1
Vit. B2
Vit. D
Vit. D1,25 oh
Foliumzuur
Mcv
Homocysteine
MMA (methylmalon zuur)
Holo-Tc
Ferritine
Calcium
PTH
IF (intrinsic factor)

Ik weet het het is een lange lijst maar het één heeft echt met het ander te maken.
Martine-Tom schreef: ik heb 3 jaar gezeurd om leverwaardes en vit d/b reumatoloog heeft de eerste twee getest en beiden niet geod, even gsprekje met ha gehad en die staat ee nu opener in  :biggrin2: zal maandag ff bellen dat ik b erbij wil, denk dat er niet veel protest komt.
Martine, laat je dan ook testen op foliumzuur, als deze veel te hoog is geeft dat een vertekend beeld voor je B12 (die is dan ook te hoog)
Tsja die bijsluiters.......Ik heb gisteren de bijsluiter van mijn oogdruppels eens gelezen en daar ging ook een wereld voor me open. Bij oogdruppels denk je niet zo snel aan bijwerkingen. Nu ik weet gelijk waar mijn akelige kuchje vandaan komt en waarom ik zo slecht slaap. Staat allemaal in de bijsluiter....Heel fijn.
Ruby/Billy schreef: Zelf heb ik me na aanraden van mijn zwager ook laten testen.
Ik zit in wat ze het grijze gebied noemen, daar slik ik nu solgar b12 (was net te hoog om te moeten spuiten) voor en ik heb een zware vit. D tekort waar ik ook solgar voor slik.

Dit is de lijst die je volgens mijn zwager (helaas ervaringsdeskundige) zou moeten laten laten testen:

Vit B12
Vit. B6
Vit. B5
Vit. B1
Vit. B2
Vit. D
Vit. D1,25 oh
Foliumzuur
Mcv
Homocysteine
MMA (methylmalon zuur)
Holo-Tc
Ferritine
Calcium
PTH
IF (intrinsic factor)

Ik weet het het is een lange lijst maar het één heeft echt met het ander te maken.
OK, super, dank je wel :-*

En dan gelijk ook maar schildklierwaardes laten prikken......
Maxi's 3-tal schreef: Laat dan ook gelijk je vitamine D prikken Lizzy.

Heel veel succes en ik hoop dat er iets zinnigs voor je uit gaat komen waar je nu wel iets mee kan. :-*
Maar stom is het wel, je weet inmiddels ook wel hoe ik over artsen denk. ::)

Sterkte. :-*
Yep, doe ik :-*

Ja, ik weet hoe je inmiddels over artsen denkt....., ook niet geheel onterecht :-X
Doranto schreef: Waren je schildklierwaardes wel goed? B12 tekort komt vaak voor bij Hashimoto wat een oorzaak is van hypothyreoïdie. Dat geeft overigens zo'n beetje dezelfde klachten.
Dit dus, heb jaren met eensgelijke klachten gelopen tot men, op mijn aandringen, ging prikken op schildklierwaarde. En bingo. Idd Hasimoto.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door