Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Wij doen: 1 deel nek, 2 delen ribbenpartij, 1 tussen stuk van de rug, 2 schouderbladen en 2 heupen. En 1 geitje is hier natuurlijk 1 keer voeren aan 4 Dalmatische Honden (25 a 30 kg). De delen van de ribben zijn erg mooi en zacht en meer dan uitstekend geschikt voor je Cavaliers, denk ik zo. De schouders en heupen lijken me prima voor de Clumber. De nek en rug kan aan beide gegeven worden.
Door jasmijn
Ruisje schreef: Eén lang stuk bot kapot slaan geeft van die enge stukken bot met scherpe punten. Dus nee, dat ga ik zeker niet doen!
Goed idee, gaan we dus ook doen! En als het bovenste stuk ook door niemand gegeten (kan) worden, dan wordt daar ook het vlees afgehaald. :)

Er blijft niks van die geit over. :biggrin2:
Ik heb hier de pootjes plat geslagen voor haku, ik kon er met de snoei schaar door heen maar het is een chihuahua dus vreesde dat hij het te veel werk vond.
Hier kwamen geen scherpe punten, wel hele mooie stukjes bot.
Bij kippen poot of gevolgelde poot heb ik wel gemerkt dat het idd wel zo is dat je scherper stukken krijgt dan, maar dat krijg je ook als de hond het zelf stuk bijt dus zie daar niet zo het probleem in  ;)

Mocht je het toch niet vertrouwen dan kan je er altijd nog botten soep van maken voor je hondjes en katten , hoef je het bot niet ongebruikt weg te gooien  8)
Door nouky
Lizzy schreef: Ik vind het onderste deel zelf eigenlijk te hard (15 cm). Het vlees haalt Leo eraf en het stuk bot gooien we weg.
ik heb gewoon die pootjes helemaal gegeven van de geitjes van 2 kilo en 2 dagen oud ongeveer
zijn die echt te hard voor een duitse herder??
o ja...de hoefjes waren er wel af...weet nu niet meer zo hoeveel van het onderste stuk eraf was...
Door Lizzy
nouky schreef: ik heb gewoon die pootjes helemaal gegeven van de geitjes van 2 kilo en 2 dagen oud ongeveer
zijn die echt te hard voor een duitse herder??
o ja...de hoefjes waren er wel af...weet nu niet meer zo hoeveel van het onderste stuk eraf was...
Als jouw honden er geen problemen mee hebben: dan is het niet te hard voor jouw Duitse Herders! Ik ben misschien wel heel erg voorzichtig hoor. Maar ja, ik haal toch het onderste harde stukje poot weg en geef dat niet aan mijn honden.... Volgens mij waren alleen de hoefjes verwijderd (die ze er in principe eigenlijk ook wel aan kunnen laten zitten).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door