Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Nog iets meer dan een maand, nog iets meer dan een maand, nog iets meer dan een maand  :rain:

Dan heb ik eindelijk mijn eigen tuin en kan ik ook een moestuin begingen  :mbounce:
Marielle1988
2-sterren
2-sterren

Bericht door Marielle1988 »

Bij mij staan de eerste plantjes ook al in de kas. Nog niet groter dan 5 cm, maar het begin is er. Op dit moment staat er tomaat, peper, witte kool spitskool sla andijvie broccoli en prei in de koude kas en dat gaat redelijk goed. Ik ben erg benieuwd naar de prei, is voor mij de eerder keer dat ik die zelf zaai.

Buiten beginnen de aardbeien goed te groeien, alle kruiden komen weer boven en heb ik vandaag spinazie gezaaid. De asperges zitten al weer lekker ingepakt in een heuveltje zwart zand. De bramen en frambozen lopen uit, de fruitbomen beginnen ook uit te lopen.

Over 2 weken gaan de aardappels in de grond, die liggen nu voor te kiemen in de bijkeuken. Hopelijk wordt het snel wat warmer en kunnen alle andere zaadjes de grond in.

(Is hier ook iemand met verstand van druivenstruiken? Er stond nog 1 grote struik in de tuin die ik over heb genomen. Maar die loopt nu uit en vraag me af of je die ook moet snoeien? )
Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Bericht door Vivianneb »

Voor de mensen met genoeg ruimte  :P
Vanaf vandaag bij de Aldi is er een tomatenkas in de aanbieding met de afmetingen: 200x77x148/168 cm (bxdxh)

Afbeelding

E24.99

Ik ga er zo een halen! Whoohoo
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Ooooh dat is niet duur… wel te groot voor hier in de tuin en zoveel tomaten wil ik nu ook weer niet hebben… Heb al wat zitten broeden op een zelf maak optie met een oude stelling ofzo
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ook heel leuk voor komkommers!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ik zag 'm in de folder en vraag me oprecht af of die niet bij de 1ste rukwind gestrekt ligt  :-\
Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Bericht door Vivianneb »

Ik heb de doos even opengemaakt, maar het is echt degelijk materiaal.. en natuurlijk moet je het goed vastzetten en strak zetten... dat is met een tent opzetten ook hahaha
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Die kas van de Lidl is niet veel anders, en staat hier best stevig. Wel met de scheerlijnen vastgezet, en we hebben binnenin op de vier hoeken een flink zware stoeptegel gelegd.  ;)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Die van de lidl zit wel drie jaar garantie op. Is dat ook bij die van de aldi? Het kasje wat ik heb gehad van de aldi ging de folie van kapot. Vielen allemaal kleine gaatjes in.
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Fenixjuh schreef: Ik ga ook lekker meedoen  8)
In januari/februari zoiets 2 bakken met 6 vakjes gekocht bij de intratuin (kon ze voor €5 niet zelf maken)
Alles begint nu lekker op te komen, ik raak alleen in de stress, want door die ontzettend leuke actie van de AH heb ik dus teveel  :o :-X
Ik zie wel wat het wordt, nu nog lekker met kiemplantjes bezig.. Bij sommige aardbeien zie ik al een eerste echt blaadje en de sla en spinazie gaan ook lekker hard  :)
Heb je nier ergens nog wat verloren potten staan? Sla, wortel, radijs, ui ging hier vorig jaar als een speer in de potten. Wel goed in de gaten houden met water geven. Ze staan wat sneller droog
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Leuk Jasmijn, begin maar vast te zaaien !!!  :P

Ik heb vandaag 4 broccoliplantjes gekocht bij de Intratuin, ik vind het leuk om broccoli te proberen  :biggrin2:
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

hannabelgje schreef: Die van de lidl zit wel drie jaar garantie op. Is dat ook bij die van de aldi? Het kasje wat ik heb gehad van de aldi ging de folie van kapot. Vielen allemaal kleine gaatjes in.
Oh, dat wist ik niet, van die garantie.
Ons vorige kasje van de Lidl was na 3 jaar ook lek, de gaten vielen idd in het dak. Maar goed, voor zo'n prijs verwacht ik niet veel, en het staat wel het hele jaar door buiten.  ;)
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Hier ziet het er momenteel zo uit:
Sla plantjes
Afbeelding

Bloemkolen of zoals de kindjes ze noemen BOEMkolen...
Afbeelding

Mijn kruidenbakje :)
Afbeelding

tomaten.... Ik durf ze nog niet naar de serre zetten :s
Afbeelding

Komkommer en suikermaïs
Afbeelding

radijzen in de serre
Afbeelding
Nina013
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nina013 »

Ooooo wat ziet dat er allemaal leuk uit!! Hier staat de tafel al bijna vol met eierdoosje vol zaadjes haha. Maar goed dat man lief veel in t buitenland is hahaha!

Kunnen jullie mij helpen met het kiezen een vierkante meter bak op poten? 120x120 las ik hierboven al. Wil m graag op poten in elk geval. Maar waar te kopen voor welke prijs of misschien toch zelf maken?
Ik denk dat ik er wel minimaal twee wil.

En die tomatenkas ga ik ook eens serieus over nadenken... Vind zo'n ding alleen spuuglelijk om tegen aan te kijken
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Angelique schreef: Ik zag 'm in de folder en vraag me oprecht af of die niet bij de 1ste rukwind gestrekt ligt  :-\
Ik vrees dat ie de noordoosten wind hier niet doorstaat :-\

Plaats reactie