Onze clumber spaniel heeft een flink stuk van een geitenpootje doorgeslikt. Pootje kwam wel door de snoeischaartest.
Toch maak ik me zorgen!
Ben nog al een bezorgde miep!!!
Moderator: Lizzy
M. v.d. Heuvel schreef: Het was een geitje van ca. 2,5 kg ongeveer, en het stukje was ongeveer 13 cm.Dat is een redelijk flink stuk. Ik liet hem/haar in ieder geval niet spugen. Ik zou afwachten. Het meest logische is dat het wordt verteert, en dan is er niks aan de hand. Of hij/zij kotst het uit en dan is er ook niks aan de hand. De pootjes zijn super zacht dus ik geef je grote kans dat het verteert gaat worden.
Ruisje schreef: Lees dit nu pas, maar heel fijn dat het goed afgelopen is!!Voor Sergi geen pootje
En ik heb alvast wat geleerd voordat binnenkort voor het eerst geitjes op het menu staan. Sergi is ook in staat zoiets door te slikken onder het mom van het past dus slikken maar! Lily maakt alles zelf nog fijner dan de vleesmolen.![]()
Lizzy schreef: Voor Sergi geen pootjeDie pootjes kan ie vergeten inderdaad.![]()
Ruisje schreef: Die pootjes kan ie vergeten inderdaad.Kan je ze aan gort slaan voor je ze geeft?
Wordt wel leuk, want Lily vindt ze waarschijnlijk te hard, dus zit ik straks met 4x4=16 geitenpootjes die niemand eet.![]()
odradaatje schreef: Kan je ze aan gort slaan voor je ze geeft?Eén lang stuk bot kapot slaan geeft van die enge stukken bot met scherpe punten. Dus nee, dat ga ik zeker niet doen!
Lizzy schreef: Ik vind het onderste deel zelf eigenlijk te hard (15 cm). Het vlees haalt Leo eraf en het stuk bot gooien we weg.Goed idee, gaan we dus ook doen! En als het bovenste stuk ook door niemand gegeten (kan) worden, dan wordt daar ook het vlees afgehaald.