www.dogsnaturallymagazine.com/produce-for-pooches/
Ik ben zelf nog meer net begonnen met Barf en leer nog van alles bij en makkelijk 'in verwarring' te brengen.

Hoe denken jullie over dit artikel?
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef:Heb ik direct uitgeprobeerd ahaha, Yuma heeft alles opgegeten en inderdaad een paar dagen later staken er stukjes hele groente uit de poep, vooral selderij stukjes...de andere twee honden hebben de vloer bestrooid met de hele groente...dus wat mij betreft: nooit meer!!! Ik ben weer terug op pureren.
Dat groenten in stukjes gesneden kan worden is gewoon larie. Je hond kakt dan alles ongebruikt uit.
Ik zou zeggen: test het zelf eens uit!
Annemarie Rijnveld schreef: Heb ik direct uitgeprobeerd ahaha, Yuma heeft alles opgegeten en inderdaad een paar dagen later staken er stukjes hele groente uit de poep, vooral selderij stukjes...de andere twee honden hebben de vloer bestrooid met de hele groente...dus wat mij betreft: nooit meer!!! Ik ben weer terug op pureren.Verlagen van de pH waarde van de maag en darmen doe je al helemaal niet Annemarie. Groenten maakt namelijk alkalisch. Dus verhoogd de pH waarde. Maar deze kleine hoeveelheden groenten doen dus helemaal niks in de maag, qua pH waarde. Het maakt geen zak uit wat je eet, de pH waarde van de maag gaat omhoog (wordt alkalischer) wanneer je eet.
De verlaagde zuurgraad door het geven van gepureerde groente kan ook naar het land der fabelen worden verwezen, Lizzy?
We do know that if whole fruits, berries, or other vegetation are consumed, they show up much the way they went in, when looking at wild scat (poop). You may have noticed this with your own domesticated carnivore. Give a dog a whole carrot or berry and you’ll most likely see it looking pretty much the same when you’re on poop patrol.Van die wortel is waar. Van die bessen echt absolute onzin.
Surprising as it may seem, in my practice as an animal nutritionist, the most common imbalance I find in dogs eating either home prepared or premade raw diets is the feeding of too many vegetables and fruit. Sometimes I think we humans are trying to make up for any guilt we feel about not eating many ourselves. But, you don’t get brownie points if you’re not eating them! I’ve had many people share with me that even though they’ve been feeding a raw diet for a while, they’re still experiencing health issues with skin, ears, urinary system and more. Very often, when I conduct a private consultation for them, I find they are feeding an overabundance of produce. Too many fruits and vegetables can alter pH level; add fructose sugar, too much fiber, and other issues. It’s quite common for the issues to clear up when the vegetation has been reduced.Teveel fruit kan wel problemen geven. Door de fruitsuikers. Maar verder....? In mijn ogen echt onzin. Groenten (waar hebben we het over, 10%) heeft helemaal geen grote invloed. Meet de pH waarde van de urine zelf maar, zonder en met 10% groenten (en dat verdeelt over bijv. 5 maaltijden, niet 10% groenten in 1 maaltijd geven, dat is niet de bedoeling).
Dwarreltje schreef: Mijn vraag: Kruimel is de enige bij mij die geen groente eet. Hij laat het staan, pureer ik het door vlees heen, laat hij zelfs het vlees staan. Het is sowieso een miepert, lust geen fazant, geen patrijs, gedroogde eendennek waar nog teveel vet aan zit bedankt meneer ook voor, er zijn dagen dat meneer gewoon geen enkele -gedroogde- snack blieft. Spuugt regelmatig gal, is heel erg kieskeurig op eten.Scott laat rauw gepureerde groente ook echt staan. Hij eet met de pot mee en krijgt de groente dus gekookt. Nog steeds eet hij niet alles maar veel wel. Overigens eet Scott ook geen fazant en duif, er zijn heel veel honden die dat niet eten volgens mij.
Wel doet hij af en toe -weinig- gras eten, maar dat is echt niet de moeite waard. Toch is Kruimel degene die altijd een lekkere 'parfumachtige' geur in zijn vacht heeft. Terwijl hij nooit gewassen wordt.
Wat doe je met een hond die echt geen groente blieft? Want zoals ik het lees, komt de hond echt tekort indien er geen groente naar binnen gaat?
Hoe is dat dan volgens jullie met de gevriesdroogde groente? Dat is op havermout-grootte. Uiteraard geweld, maar fijn genoeg of toch te grof?
Dwarreltje schreef: Mijn vraag: Kruimel is de enige bij mij die geen groente eet. Hij laat het staan, pureer ik het door vlees heen, laat hij zelfs het vlees staan. Het is sowieso een miepert, lust geen fazant, geen patrijs, gedroogde eendennek waar nog teveel vet aan zit bedankt meneer ook voor, er zijn dagen dat meneer gewoon geen enkele -gedroogde- snack blieft. Spuugt regelmatig gal, is heel erg kieskeurig op eten.Ik denk dat als Kruimel gepureerde groente niet blieft, de gewelde groentenvlokken ook een miskoop worden. Licht gekookte/gestoomde groenten, zoals Pluk al zegt, maken dan meer kans.
Wel doet hij af en toe -weinig- gras eten, maar dat is echt niet de moeite waard. Toch is Kruimel degene die altijd een lekkere 'parfumachtige' geur in zijn vacht heeft. Terwijl hij nooit gewassen wordt.
Wat doe je met een hond die echt geen groente blieft? Want zoals ik het lees, komt de hond echt tekort indien er geen groente naar binnen gaat?
Hoe is dat dan volgens jullie met de gevriesdroogde groente? Dat is op havermout-grootte. Uiteraard geweld, maar fijn genoeg of toch te grof?
Bakker01 schreef: Mooi om te lezen dat het artikel zo weerlegt kan worden en dat je dus ook niet blindelings op alles af kan gaan wat geschreven wordt.Oh, maar dat mag hoor! Je hoeft helemaal niet te kijken naar wat ik in het verleden allemaal geschreven heb maar ik dacht "ik haal het er even bij"
Ik blijf zo bij leren!
Bedankt voor de heldere en goede uitleg!
Ik heb het ook zo op Barfplaats geknikkerd zonder goed te kijken naar wat je allemaal al had geschreven Lizzy, sorry!
Ruisje schreef: Ik denk dat als Kruimel gepureerde groente niet blieft, de gewelde groentenvlokken ook een miskoop worden. Licht gekookte/gestoomde groenten, zoals Pluk al zegt, maken dan meer kans.Kruimel eet dus echt helemaal geen groente. Niet gekookt, gepureerd, of gevriesdroogd. Nogmaals: hij eet het vlees er tussenuit en indien niet mogelijk, dan maar ook geen vlees. Hij kan zo bij zijn bak weglopen als het hem niet aanstaat (bij groente dus). Vist de karkas eruit en de rest is voor de liefhebber