Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door doranto
Even een update.

Met Harrie gaat het nu steeds beter. Hij is inmiddels al een poos weer van de pijnstilling af en rent weer vrolijk rond en speelt weer. Wel moet hij als er geen toezicht is zijn kraag nog om, anders heeft hij in een mum van tijd het verband onder zijn shirt vandaan gehaald.

Dit was de wond op 12 maart, toen de afgestorven huid er nog op zat.

Afbeelding

Deze foto is van afgelopen weekend. Je kunt duidelijk zien dat de wond al een stuk kleiner is.

Afbeelding

Die Mesitran zalf is echt fantastisch spul! Ik heb vroeger ooit eens vetramil honingzalf geprobeerd op wondjes e.d. maar was daar helemaal niet tevreden over. Deze zalf echter is geweldig! De wond ziet er heel mooi rustig uit en je ziet hem echt steeds kleiner worden!

Afgelopen vrijdag-ochtend kreeg Harrie zijn laatste AB tabletten en 's-avonds ben ik meteen met de "heilaarde" van Luvos begonnen. De probiotica heeft hij al vanaf het begin en ga ik voorlopig nog mee door. Zijn ontlasting is goed en vanavond wil ik proberen om voor het eerst sinds het ongeluk het bot weer ongemalen te geven. Hij krijgt dan kip karkas, dus dat is vrij zacht.

De jeuk is op dit moment weer erger geworden, wat te verwachten was natuurlijk na de narcose en de AB (en niet te vergeten alle stress!) Hij heeft voornamelijk jeuk aan zijn kop (en heeft nu dunne plekken onder zijn ogen van het schuren). Ook begonnen zijn oren te stinken en daarvoor krijgt hij nu preventief puur oor.
Ik weet niet zo goed wat ik op dit moment tegen de jeuk zou kunnen doen. Apoquel heb ik al op gegoogled, maar dat geeft als bijwerking een grotere kans op infecties en schimmel. Dat wil je met zo'n wond niet, dus dat is nu geen optie.
Quercetine met bromelaine heb ik een ooit eens enkele maanden gegeven, maar dat deed helemaal niets bij hem.
Wassen is nu ook moeilijk met die wond  :-\
Tips zijn welkom!
Gelukkig is de jeuk niet constant, want op dit moment ligt hij rustig te slapen. Als de jeuk weer op komt zetten, probeer ik hem zoveel mogelijk af te leiden.
Door doranto
Hope schreef: Als hij zonder medicatie zit begon ik met groene leem!
Voor zover ik weet is de werking van groene leem hetzelfde als van heilaarde.
Door Hope
Doranto schreef: Voor zover ik weet is de werking van groene leem hetzelfde als van heilaarde.
Volgens mij is groene leem sterker.

Je zou ook kurkuma kunnen proberen.
Wat ook goed helpt is de spot-on van allerderm. Wel even overleggen of je dat nu mag gebruiken met die wond.

Wassen is inderdaad niet handig, maar kan je hem niet afsponzen met iets? Appelazijn met groene thee bijvoorbeeld, en dan ruim om de wond heen?
Door doranto
Allerderm spot on heb ik van gehoord. Ik zal daar eens op googlen. Zijn kop heb ik al met een vochtig doekje met appelazijn wat afgewreven. Groene thee wist ik niet dat kan ik ook nog proberen.
Door Lizzy
Doranto schreef: Even een update.

Met Harrie gaat het nu steeds beter. Hij is inmiddels al een poos weer van de pijnstilling af en rent weer vrolijk rond en speelt weer. Wel moet hij als er geen toezicht is zijn kraag nog om, anders heeft hij in een mum van tijd het verband onder zijn shirt vandaan gehaald.

Dit was de wond op 12 maart, toen de afgestorven huid er nog op zat.

Afbeelding

Deze foto is van afgelopen weekend. Je kunt duidelijk zien dat de wond al een stuk kleiner is.

Afbeelding
Holypenoly :o! Dat is wat je noemt een wond :-X. Ach gossie, arme Harrie :-\. Maarrrr, gelukkig is hij aan de beterende hand!
Die Mesitran zalf is echt fantastisch spul! Ik heb vroeger ooit eens vetramil honingzalf geprobeerd op wondjes e.d. maar was daar helemaal niet tevreden over. Deze zalf echter is geweldig! De wond ziet er heel mooi rustig uit en je ziet hem echt steeds kleiner worden!
Ja, wat een wereldspul he.....! Wij hebben echt allemaal naar de wonden bij Bisq zitten kijken vol verbazing. Je zag ze gewoon 'dicht groeien' bijna terwijl je er naar keek! Ik zou echt niet weten wat ik zonder dat spul had moeten doen.....
Afgelopen vrijdag-ochtend kreeg Harrie zijn laatste AB tabletten en 's-avonds ben ik meteen met de "heilaarde" van Luvos begonnen. De probiotica heeft hij al vanaf het begin en ga ik voorlopig nog mee door. Zijn ontlasting is goed en vanavond wil ik proberen om voor het eerst sinds het ongeluk het bot weer ongemalen te geven. Hij krijgt dan kip karkas, dus dat is vrij zacht.
Ik denk dat dit wel zonder problemen zal gaan, de kipkarkas. Goed idee om heilaarde te geven.
De jeuk is op dit moment weer erger geworden, wat te verwachten was natuurlijk na de narcose en de AB (en niet te vergeten alle stress!) Hij heeft voornamelijk jeuk aan zijn kop (en heeft nu dunne plekken onder zijn ogen van het schuren). Ook begonnen zijn oren te stinken en daarvoor krijgt hij nu preventief puur oor. Ik weet niet zo goed wat ik op dit moment tegen de jeuk zou kunnen doen. Apoquel heb ik al op gegoogled, maar dat geeft als bijwerking een grotere kans op infecties en schimmel. Dat wil je met zo'n wond niet, dus dat is nu geen optie.
Quercetine met bromelaine heb ik een ooit eens enkele maanden gegeven, maar dat deed helemaal niets bij hem.
Wassen is nu ook moeilijk met die wond  :-\
Tips zijn welkom!
Gelukkig is de jeuk niet constant, want op dit moment ligt hij rustig te slapen. Als de jeuk weer op komt zetten, probeer ik hem zoveel mogelijk af te leiden.
Ohw, lastig.... Vroeger hadden ze van Puur Puur Jeuk en dat was goed spul maar helaas, dat werkt nu voor geen meter meer dus dat zou ik ook niet eens proberen :-\. Je zou dit kunnen proberen: http://www.medpets.nl/groene+os+vachtkr ... +kat/1624/. Vachtkruiden. En ja, ik zou ook deppen met een mengsel van bio appelazijn + water + groene thee (ieder 1/3).

Sterkte met Harrie :-*
Door tt-tjes
Ziet er idd al een stuk beter uit.

Wat is het verschil tussen Vetramil en Mesitran honingzalf? Mijn tube vetramil is bijna leeg en misschien dat ik die dan ook eens ga bestellen
Door doranto
tt-tjes schreef: Ziet er idd al een stuk beter uit.

Wat is het verschil tussen Vetramil en Mesitran honingzalf? Mijn tube vetramil is bijna leeg en misschien dat ik die dan ook eens ga bestellen
De samenstelling van de mesitran is heel anders (en naar mijn mening vele malen beter). In de mesitran zit: gesteriliseerde honing (50% v/v), zuivere lanoline (= medilan), zonnebloemolie, Calendual Officinalis, Aloë Barbadensis, vitaminen C en E en zinkoxide

In vetramil zit: Vaseline, paraffine, honing, cetearyl alcohol, sodiumlaurylsulfaat, tijmolie, lavendelolie, niaouli olie, patchouli olie, basilicumolie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door