Wat een nacht! Arme Doodles...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Wat een nacht! Arme Doodles...

Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Hij ligt en slaapt!!!!  :) Eindelijk.... Ik heb zn kap afgedaan en een petshirt aan. Ik verlies hem geen seconde uit het oog zonder kap maar nu ligt hij eindelijk ontspannen te slapen  :-*
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Wat een schrik! Maar gelukkig zag je het en kon je snel ingrijpen!
Beterschap!  :-*
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Elf schreef: Hij ligt en slaapt!!!!  :) Eindelijk.... Ik heb zn kap afgedaan en een petshirt aan. Ik verlies hem geen seconde uit het oog zonder kap maar nu ligt hij eindelijk ontspannen te slapen  :-*
Heerlijk!
Fijn dat het steeds beter gaat  :biggrin2:
Anita62
2-sterren
2-sterren

Bericht door Anita62 »

Jeetje, wat een schrik! Goed dat je er zo snel bij was. Slaap lekker Doodles!
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Hij heeft de hele nacht rustig geslapen! De wond ziet er rustig uit. Ik heb wel het idee dat hij er wat jeuk aan krijgt. Weten jullie wat ik daar het beste aan kan doen? Iets opsmeren of hem afleiden?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Elf schreef: Hij heeft de hele nacht rustig geslapen! De wond ziet er rustig uit. Ik heb wel het idee dat hij er wat jeuk aan krijgt. Weten jullie wat ik daar het beste aan kan doen? Iets opsmeren of hem afleiden?
Bij mij zelf werkt er altijd maar één ding goed bij jeuk op wonden: babyolie.
Lil

Bericht door Lil »

Op hechtingen smeer ik nooit iets. Is mij ook altijd gezegd om daar niets mee te doen en vooral vanaf te blijven. Hier is het dus afleiden en wat ik na sterilisatie wel eens deed is heel zachtjes over het medical petshirt heen wrijven dat vonden ze prettig.
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Lil schreef: Op hechtingen smeer ik nooit iets. Is mij ook altijd gezegd om daar niets mee te doen en vooral vanaf te blijven. Hier is het dus afleiden en wat ik na sterilisatie wel eens deed is heel zachtjes over het medical petshirt heen wrijven dat vonden ze prettig.
Voor nu neig ik ook naar er af blijven... En afleiden inderdaad. Zo grappig, het ene moment is hij heel zielig en als hij zijn etensbak hoort rammelen lijkt er niets meer aan de hand te zijn  ::).

Hij is nog niet zijn oude zelf, maar gezien de zware operatie die hij gehad heeft denk ik dat we niet mogen mopperen over hoe hij nu is.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh f*ck, ik lees het nu pas. Jeetje meis, wat een narigheid allemaal! Ik smeer op hechtingen niks....
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Net even met Doodles naar de DA geweest. Er kwam wat vocht uit de wond. Het lijkt 'gewoon' wat wondvocht te zijn. Wel met betadine deppen af en toe om te voorkomen dat het geen infectie wordt. Fijne praktijk, tenslotte was het zondagnacht toen hij geopereerd werd en heb je maar af te wachten wie er dienst heeft. Maar echt super! Een van de dierenartsen die hem geopereerd heeft wilde hem perse zelf zien.
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dwarreltje »

Elf schreef: Net even met Doodles naar de DA geweest. Er kwam wat vocht uit de wond. Het lijkt 'gewoon' wat wondvocht te zijn. Wel met betadine deppen af en toe om te voorkomen dat het geen infectie wordt. Fijne praktijk, tenslotte was het zondagnacht toen hij geopereerd werd en heb je maar af te wachten wie er dienst heeft. Maar echt super! Een van de dierenartsen die hem geopereerd heeft wilde hem perse zelf zien.
O0 O0 O0
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Heel veel beterschap gewenst voor Doodles!

Mag ik naast alle horrorverhalen een positief verhaal plaatsen.....

Een aantal weken geleden misten wij twee cocktail prikkers (kleiner dan sateprikkers maar net zo gevaarlijk helaas) en we hadden 2 honden die in aanmerking kwamen voor diefstal. Laten spugen was idd een NO GO ivm schade aan de slokdarm maar 2 honden uit voorzorg een zware operatie laten ondergaan was feitelijk ook een NO GO omdat er altijd 1 zou zijn die voor niets een operatie zou ondergaan. We hebben beide 'rovers' volgestopt met ontbijtkoek op hoop van zegen. Er ging een week voorbij waarbij er niets aan de hand was. Toen in een nacht kotste een van de twee zijn volledige bench onder (hij is nooit ziek, zwak of misselijk). Na uitpluizen van zijn overgeefsel kwam ik tot anderhalf teruggevonden stokje. De stokjes waren wel gekneusd en kwamen er in delen uit. Het laatste stukje heb ik niet kunnen vinden of gemist in zijn kots. (of het is er via de normale weg uitgekomen).  Na een halve dag knapte hij zienderogen op en is sindsdien ook niet meer ziek geweest zodat ik er vanuit ga dat alles er uit is gekomen. Natuurlijk besef ik dat we een risico hebben genomen door niets te doen en af te wachten maar daar staan we nog steeds achter. Het is gelukkig goed afgelopen.
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Erna schreef: Heel veel beterschap gewenst voor Doodles!

Mag ik naast alle horrorverhalen een positief verhaal plaatsen.....

Een aantal weken geleden misten wij twee cocktail prikkers (kleiner dan sateprikkers maar net zo gevaarlijk helaas) en we hadden 2 honden die in aanmerking kwamen voor diefstal. Laten spugen was idd een NO GO ivm schade aan de slokdarm maar 2 honden uit voorzorg een zware operatie laten ondergaan was feitelijk ook een NO GO omdat er altijd 1 zou zijn die voor niets een operatie zou ondergaan. We hebben beide 'rovers' volgestopt met ontbijtkoek op hoop van zegen. Er ging een week voorbij waarbij er niets aan de hand was. Toen in een nacht kotste een van de twee zijn volledige bench onder (hij is nooit ziek, zwak of misselijk). Na uitpluizen van zijn overgeefsel kwam ik tot anderhalf teruggevonden stokje. De stokjes waren wel gekneusd en kwamen er in delen uit. Het laatste stukje heb ik niet kunnen vinden of gemist in zijn kots. (of het is er via de normale weg uitgekomen).  Na een halve dag knapte hij zienderogen op en is sindsdien ook niet meer ziek geweest zodat ik er vanuit ga dat alles er uit is gekomen. Natuurlijk besef ik dat we een risico hebben genomen door niets te doen en af te wachten maar daar staan we nog steeds achter. Het is gelukkig goed afgelopen.
Wat fijn dat het goed is afgelopen! Ik denk..... dat ik het risico ook genomen had als Doodles een cocktailprikker gegeten zou hebben. Hij heeft nl ook al eens glas gegeten en andere scherpe zaken. Mijn intuïtie zei dat het wel goed zou komen. Met ontbijtkoek en katoenen watten met vanillevla is alles er altijd prima uitgekomen.
Nu zei mijn intuïtie dat het er uit moest! En tijdens de operatie bleek dus dat hij de lange saté in een keer had doorgeslikt... :-X De had dus onmogelijk de bochten kunnen nemen om er op wat voor manier dan ook uit te komen...
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Elf schreef:
Nu zei mijn intuïtie dat het er uit moest! En tijdens de operatie bleek dus dat hij de lange saté in een keer had doorgeslikt... :-X De had dus onmogelijk de bochten kunnen nemen om er op wat voor manier dan ook uit te komen...
Nee dat denk ik ook niet.  Wij hadden de hoop dat ze er in ieder geval  1 keer op geknaagd zouden hebben en dat was gelukkig ook gebeurd.
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

De buurhond heeft ook een keer een satestok opgegeten. Oude versleten meid van 13 of 14 jaar. Was wonderbaarlijk hoe goed ze door de operatie is gekomen en volledig hersteld. Dikke duimen dat het bij jullie ook zo voorspoedig verloopt.

Overigens had zij het stokje niet gestolen maar uit de hand van het baasje getrokken toen die haar het vlees er vanaf wilde laten eten. Ze was iets sneller en gulziger dan hij had bedacht  ::)

Plaats reactie