Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sella
Dank je. Het is 2 weken terug ook bal geweest dat hij keelontsteking had en blauw aanliep. Gelukkig was de buurvrouw thuis die ook dierenarts is.
Nu loopt er onderzoek om te kijken of hij een vernauwde luchtpijp heeft omdat hij zo ernstig benauwd wordt van een keelontsteking en allergisch is voor 2 groepen antibiotica.
Door Pluto
sella schreef: Ik heb Buffel bij een allergische reactie tavegil gegeven van mijzelf en dat werkte heel goed, zo konden we hem nog bij de dierenarts brengen om de keel open te houden.
Maar dat werkt natuurlijk heel anders dan de telfast en wat is er nog meer in de wereld van de antihistaminica.
Dan hoop ik dat Tavegil sneller werkt bij honden dan bij mensen, hier duurt het meestal 1 a 2 uur voor het werkt....
Door sella
Bij mij werkt 2 mg met een minuut of dertig en dat zag ik ook bij Buffel.
Ik mag in geval van nood zelfs mijn eigen epipen gebruiken als hij weer een anafylactische reactie krijgt op een medicijn.
Door Pluto
sella schreef: Bij mij werkt 2 mg met een minuut of dertig en dat zag ik ook bij Buffel.
Ik mag in geval van nood zelfs mijn eigen epipen gebruiken als hij weer een anafylactische reactie krijgt op een medicijn.
pfff dat is geen sinecure als je al een epipen thuis hebt....
Door Hope
Het gaat niet goed hier.

Nelson stikt van de jeuk, eigenlijk alleen op zijn buik. Ik geloof niet dat het alleen dat koekje is, zijn huid is namelijk niet meer rood en hij krabt echt alleen nog op zijn buik.

Hij komt, met dit mooie weer, meer buiten. Hij komt alleen op het gras en gras werd niet allergisch getest bij Vroom.

Zijn er hier nog ideeën waar het aan kan liggen?
Door Lizzy
Waarom werd gras niet getest bij Vroom?

Het pollenseizoen is wel weer begonnen..... Alleen is het dan weer gek dat de Apoquel daar niet tegen helpt. Poeh, ik weet het eigenlijk ook niet....
Door Fenixjuh
De temperatuur is omhoog gegaan, pollenseizoen, nieuw schoonmaakmiddel, nieuw kleedje, nieuwe diersoort, stress? Geen idee. .....
Voor jullie en Nelson :bigarmhug:
Door Hope
Lizzy schreef: Waarom werd gras niet getest bij Vroom?

Het pollenseizoen is wel weer begonnen..... Alleen is het dan weer gek dat de Apoquel daar niet tegen helpt. Poeh, ik weet het eigenlijk ook niet....
Ow, sorry, nu ik het terug lees staat dat er erg onhandig  :biggrin2:
Gras is getest, diverse soorten. We hebben die zelfs twee keer laten testen om absoluut zeker te zijn. Hij was voor geen enkel gras allergisch.
Lizzy schreef: Waarom werd gras niet getest bij Vroom?

Apoquel krijgt hij niet meer.
Ik geef dat alleen in echte noodgevallen. Verder wil ik, als dat kan natuurlijk, het aanpakken zonder chemische medicatie.
Fenixjuh schreef: De temperatuur is omhoog gegaan, pollenseizoen, nieuw schoonmaakmiddel, nieuw kleedje, nieuwe diersoort, stress? Geen idee. .....
Voor jullie en Nelson :bigarmhug:
Geen nieuwe kleedjes, schoonmaakmiddelen of nieuwe diersoort. Luchtvochtigheid is wel erg laag met 38.
Zou het dat kunnen zijn?
MarijeEnBoomer schreef: Vlooieneitjes die uitkomen in de tuin?
Hoe check ik dat?
Ik heb de konijnen gecheckt, die waren vrij van vlooien.
Door sella
Stel dat er wat oud blad ergens ligt, en je tilt dat op, dan zou je daar vlooien kunnen zien, verders idd kammen.
Door pike
sella schreef: Stel dat er wat oud blad ergens ligt, en je tilt dat op, dan zou je daar vlooien kunnen zien, verders idd kammen.
en heel veel andere kleine beestjes...

Als het nu aan het gras lag, zouden zijn voeten dan ook niet als gekken gaan jeuken?  :-\
Door Ruisje
De luchtvochtigheid is inderdaad wel erg laag. Dat kan o.a. jeuk/irritatie veroorzaken, maar dan zou je een te droge huid moeten zien, denk ik.
Door Papalou
oh bah, wat vervelend dat hij weer jeuk heeft...onwijs balen voor jullie...en vlooien bij een zwarte hond vinden..lijkt me ook iets lastiger...vlooienmiddel geloof ik bij jou ook geen optie he? Maar ja, vlooien....is dat niet met name flanken en staart? Hier zie ik much echt bijten naar de vlooien als hij er een heeft, maar dat zal bij elke hond ook anders zijn

sterkte, hoop dat iemand hier nog een idee heeft...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door