Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bedaan
Mijn honden krijgen af en toe wat groentes. Dieber is heel duidelijk in wat ze wel of niet nodig heeft. Geef ik meerdere keren per week groenten dan laat ze het heel vaak staan, of ik het nou meng met vleesvocht of wat gemalen vlees ze kiest zelf of ze het op eet. En meestal laat ze het staan. Tenzij ik mijn groentesoep aan haar geef, die gaat altijd op dus ik eet flauwe soep zodat de honden het ook kunnen eten.
Dieber zoekt heel bewust plantjes buiten waar ze aan sabbelt of knabbelt. Rondom de loopsheid sabbelt ze zodra ze de kans krijgt op look zonder look, toen ik plantje op zocht kwam ik erachter dat het ontstekings remmend werkt en met name ook op de baarmoeder. De laatste week van de loopsheid begin ik met framboosblad thee, de ene keer drinkt ze het op en de andere keer laat ze het staan.

Ik denk dat een deel van de honden heel goed weten wat ze wel en niet nodig hebben. Dieber vind duidelijk dat ze groenten niet nodig heeft.
Door ywa100
Lazy Garfield:Ik heb altijd herplaatsers of asielhonden tot nu toe, dus weet meestal weinig vd achtergrond.
Murphy (DH 9 jaar) heeft vaak jeuk. Dan kwam het weer en ging het weer weg. Ook had hij darmproblemen (diaree)
Sinds een jaar of 7 krijgt hij alleen vlees eerst dus KVV en af en toe iets van Barf, nu steeds meer Barf.
Rund en kip is een probleem. Bij KVV weet je toch niet echt altijd wat er in zit, dat is mijn gevoel en ik vind Barf toch nog iets dichter bij de natuur. Sinds hij dat krijgt gaat het stukken beter met hem en de ontlasting is ook goed.
Maar dan had hij niets verkeerds gegeten en toch ineens kapotte poten, jeuk, snapte er niks van.
Nu ben ik er achter dat hij naast een graanallergie ook een mijtenallergie heeft. Dan moet ik hem druppelen met STRONGHOLD druppels (in de nek) want die zijn ook tegen mijten.
Het Barfen heeft bij hem zeker bijgedragen tot een verbetering, maar helaas krijg ik die beestjes niet compleet bij hem uit de buurt.

Bedaan: Inderdaad eten mijn honden ook wel eens kruiden, plantjes uit de tuin. Ik kook mijn groente sowieso altijd zonder zout, nu kook ik bijv. de blaadjes die ik normaal weggooi voor de honden en geef ze dat door hum eten. komkommer spugen ze gewoon uit. Fruit moeten ze niet :(
Ik blijf uit proberen!
Door Lazy Garfield
ywa100 schreef: Lazy Garfield:Ik heb altijd herplaatsers of asielhonden tot nu toe, dus weet meestal weinig vd achtergrond.
Murphy (DH 9 jaar) heeft vaak jeuk. Dan kwam het weer en ging het weer weg. Ook had hij darmproblemen (diaree)
Sinds een jaar of 7 krijgt hij alleen vlees eerst dus KVV en af en toe iets van Barf, nu steeds meer Barf.
Rund en kip is een probleem. Bij KVV weet je toch niet echt altijd wat er in zit, dat is mijn gevoel en ik vind Barf toch nog iets dichter bij de natuur. Sinds hij dat krijgt gaat het stukken beter met hem en de ontlasting is ook goed.
Maar dan had hij niets verkeerds gegeten en toch ineens kapotte poten, jeuk, snapte er niks van.
Nu ben ik er achter dat hij naast een graanallergie ook een mijtenallergie heeft. Dan moet ik hem druppelen met STRONGHOLD druppels (in de nek) want die zijn ook tegen mijten.
Het Barfen heeft bij hem zeker bijgedragen tot een verbetering, maar helaas krijg ik die beestjes niet compleet bij hem uit de buurt

Bedaan: Inderdaad eten mijn honden ook wel eens kruiden, plantjes uit de tuin. Ik kook mijn groente sowieso altijd zonder zout, nu kook ik bijv. de blaadjes die ik normaal weggooi voor de honden en geef ze dat door hum eten. komkommer spugen ze gewoon uit. Fruit moeten ze niet :(
Ik blijf uit proberen!
Oke bedankt voor de info. Die van mij heeft af en toe wat maag/darmproblemen, ook op hypoallergene brok trouwens.
Geen huidproblemen gelukkig.
Ga nu Barfen i.p.v. KVV, dan kan ik beter bekijken waar ze slecht op reageert.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 14 mar 2015, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door