Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door doranto
Dankjewel Sella voor het aanbod!  :-*
Ik heb echter baby-matras-beschermers gehaald, die ik in grote stukken knip. Dat lijkt voor wat betreft de locatie van de wond de beste oplossing.
Gisteren avond hing de complete flap los. Die is dus helemaal afgestorven. Ik heb zo goed mogelijk alles weggeknipt en hij heeft nu dus een gigantische open wond. De wond is nu afgedekt met vaseline wondgaas (plakt niet aan de wond) waarop ik een laag metrisan wondzalf heb gedaan. Daaroverheen zit een stuk matrasbeschermer, en daar overheen zijn thundershirt. Dit lijkt mij de beste oplossing tot nu toe, omdat al het andere binnen de kortste keren verschuift en de wond dan gedeeltelijk bloot komt. Hij zit nu eenmaal op een rot plek.
Ik ben gestopt met de pure honing. De wond ziet er weliswaar een stuk rustiger uit, maar wij hadden het idee dat pure honing niet prettig aanvoelt. Nu met de metrisanzalf is hij rustiger.
Ik heb zojuist een mailtje verzonden naar Alex Brander van Veterinairewondzorg.nl (de link van @Ruisje) met foto's van de wond. Ik had vanmorgen zijn vrouw aan de lijn en met haar besproken dat Alex ons online gaat begeleiden. Ik denk dat we het best wel goed doen als ik de resultaten bekijk, maar hij heeft nu eenmaal veel meer ervaring met zulke wonden dan wij.
De dierenartsen die wij tot nu toe gevraagd hebben weten eigenlijk ook niet goed wat ze er mee aanmoeten.
Hoop dat ik binnenkort weer een nachtje gewoon kan slapen en niet meer klokje-rond bij hem moet waken. Ik ben heel moe!
Door Kiraly
Arme harry, ik hoop echt dat de wond gaat helen en dat hij een beetje rust krijgt. Fijn dat er een ervaren dokter je gaat begeleiden. Ik hoop dat je snel zelf ook weer aan wat slaap toekomt. Ik kan niks voor je doen, maar wil je graag sterkte wensen de aankomende tijd. Dikke knuffel voor hem :bigarmhug:
Door doranto
Hope schreef: Ik vind dat je het super goed doet!  :-*
Dankjewel Marloes  :-*
Ik doe mijn best, maar het is wel heel zwaar. Vooral ook omdat ik wegens een te traag werkende schildklier momenteel toch al niet zoveel energie heb. Maar het ergste leed is nu (hopelijk) geleden.
Door Ruisje
Zo'n wond dichtkijken is helaas nog niemand gelukt, dus ik vind dat je het heel goed doet! Fijn ook voor jullie dat Alex Brander mee kijkt en denkt! Hopelijk kom je nu snel aan je welverdiende rust in eigen bed toe -- want als Harrie straks helemaal hersteld is heeft ie niks aan een oververmoeide baas. ;)
Jij sterkte en knuf voor Harrie! :bigarmhug: :-*
Door doranto
Dankjewel iedereen voor de lieve woorden :-*
Ja Ruisje, het feit dat er iemand met ervaring mee gaat kijken en ik er niet meer alleen voor sta geeft al bij voorbaat wat rust. Die mesitran-zalf is trouwens wel heel mooi spul zeg! Ik ben heel blij met je link.
Door Hope
Doranto schreef: Dankjewel iedereen voor de lieve woorden :-*
Ja Ruisje, het feit dat er iemand met ervaring mee gaat kijken en ik er niet meer alleen voor sta geeft al bij voorbaat wat rust. Die mesitran-zalf is trouwens wel heel mooi spul zeg! Ik ben heel blij met je link.
Hoe gaat het vandaag?
Door doranto
Vannacht heb ik de gok gewaagd en ben naar bed gegaan. Het was al wel laat dus is maar een kort nachtje geworden maar het scheelt wel. Gelukkig had Harrie vanochtend zijn kraag nog om, dus hij heeft niet aan de wond kunnen zitten.
Zojuist hebben we de wond verschoont. Eerst deed ik dat 2 à 3x daags, maar volgens Alex was 1x daags ook voldoende, dus het was nu bijna 24 uur geleden. Hij had instructies door gemaild hoe ik het verband moest verwisselen, maar dat is niet helemaal gelukt  :(
Ik moest met een nat gaasje de wond helemaal schoon wrijven. Harrie was echter zo wild dat manlief hem met de grootste moeite in bedwang kon houden. Ik heb er nu alleen een nieuw wondgaasje en de mesitran-zalf op gedaan.  :(
Volgens Alex zouden dergelijke wonden niet echt heel pijnlijk zijn, omdat de pijnzenuwen in de huid zitten en die nu weg is. Nou, ik heb toch een andere indruk! Harrie is compleet over de emmer op het moment.
Ik heb Alex ondertussen weer gemaild en verteld hoe het gaat. Ik ben benieuwd wat zijn reactie is.
Door eelke
Misschien iemand anders vragen om Harrie vast te houden? De ervaring hier is bij Gijs dat mijn vriend hem ook niet in bedwang kan houden, terwijl hij bij de DA veel rustiger is.
Vreemde ogen dwingen?

Wat een ellende zeg, moet niet alleen zeer doen bij Harrie denk ik zo...
Door Kaela
Doranto schreef: Vannacht heb ik de gok gewaagd en ben naar bed gegaan. Het was al wel laat dus is maar een kort nachtje geworden maar het scheelt wel. Gelukkig had Harrie vanochtend zijn kraag nog om, dus hij heeft niet aan de wond kunnen zitten.
Zojuist hebben we de wond verschoont. Eerst deed ik dat 2 à 3x daags, maar volgens Alex was 1x daags ook voldoende, dus het was nu bijna 24 uur geleden. Hij had instructies door gemaild hoe ik het verband moest verwisselen, maar dat is niet helemaal gelukt  :(
Ik moest met een nat gaasje de wond helemaal schoon wrijven. Harrie was echter zo wild dat manlief hem met de grootste moeite in bedwang kon houden. Ik heb er nu alleen een nieuw wondgaasje en de mesitran-zalf op gedaan.  :(
Volgens Alex zouden dergelijke wonden niet echt heel pijnlijk zijn, omdat de pijnzenuwen in de huid zitten en die nu weg is. Nou, ik heb toch een andere indruk! Harrie is compleet over de emmer op het moment.
Ik heb Alex ondertussen weer gemaild en verteld hoe het gaat. Ik ben benieuwd wat zijn reactie is.
Jij bent al bij Monique Bladder geweest voor BAT toch? Mail haar voor tips hiervoor. Mogelijk kan zij je helpen om de verzorging beter te laten gaan. Dat zou voor jullie allemaal al een hoop schelen  :-*
Door doranto
Kaela schreef: Jij bent al bij Monique Bladder geweest voor BAT toch? Mail haar voor tips hiervoor. Mogelijk kan zij je helpen om de verzorging beter te laten gaan. Dat zou voor jullie allemaal al een hoop schelen  :-*
Wij zouden op dit moment de cursus doen. Dat gaat nu dus even helaas niet door.
Monique is op de hoogte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door