Ik heb echter baby-matras-beschermers gehaald, die ik in grote stukken knip. Dat lijkt voor wat betreft de locatie van de wond de beste oplossing.
Gisteren avond hing de complete flap los. Die is dus helemaal afgestorven. Ik heb zo goed mogelijk alles weggeknipt en hij heeft nu dus een gigantische open wond. De wond is nu afgedekt met vaseline wondgaas (plakt niet aan de wond) waarop ik een laag metrisan wondzalf heb gedaan. Daaroverheen zit een stuk matrasbeschermer, en daar overheen zijn thundershirt. Dit lijkt mij de beste oplossing tot nu toe, omdat al het andere binnen de kortste keren verschuift en de wond dan gedeeltelijk bloot komt. Hij zit nu eenmaal op een rot plek.
Ik ben gestopt met de pure honing. De wond ziet er weliswaar een stuk rustiger uit, maar wij hadden het idee dat pure honing niet prettig aanvoelt. Nu met de metrisanzalf is hij rustiger.
Ik heb zojuist een mailtje verzonden naar Alex Brander van Veterinairewondzorg.nl (de link van @Ruisje) met foto's van de wond. Ik had vanmorgen zijn vrouw aan de lijn en met haar besproken dat Alex ons online gaat begeleiden. Ik denk dat we het best wel goed doen als ik de resultaten bekijk, maar hij heeft nu eenmaal veel meer ervaring met zulke wonden dan wij.
De dierenartsen die wij tot nu toe gevraagd hebben weten eigenlijk ook niet goed wat ze er mee aanmoeten.
Hoop dat ik binnenkort weer een nachtje gewoon kan slapen en niet meer klokje-rond bij hem moet waken. Ik ben heel moe!