Tabitha schreef: Nee zijn voetkussentjes zijn niet rood, alleen de huid tussen zijn tenen is rood en dikOo dat bedoelde ik eigenlijk, dat heeft de mijne ook.
en als dat te erg wordt komt er een tussenteen ontsteking.
Moderator: Lizzy
Tabitha schreef: Nee zijn voetkussentjes zijn niet rood, alleen de huid tussen zijn tenen is rood en dikOo dat bedoelde ik eigenlijk, dat heeft de mijne ook.
Lizzy schreef: Je mag ook 75% groene thee en 25% appelazijn proberen. Even kijken wat niet brand en toch zuur genoeg is om het de gisten moeilijk te maken. Gisten houden niet van zuur.Zet je dan gewoon groene thee alsof het om te drinken is?
Tabitha schreef: Ok.. Allereerst super dat er zoveel reacties zijn!Ik heb inmiddels de foto's gezien. Dit is voor mij geen tussenteenontsteking maar ziet er eerder uit als eczeem. Maar op zich maakt dat voor het verhaal niet uit hoor, mijn adviezen veranderen daarmee niet
Ik zal maar bij t begin beginnen.
Mijn Hond Capo heeft al zo'n 2 jaar last van tussenteenontstekingen. In het begin viel het wel mee was te behandelen en zette niet door. Nu laatste 3 maanden is het erger geworden. Zie foto's, moet wel zeggen dat eerst erger was.
het begon bij zijn voorpoten nu ook zijn achterpoten.
allemaal dik, rood en opgezwollen.
tussen zijn tenen is het ook rood met bulten wat ook regelmatig kapot knapt dus allemaal open wondjes. Er komt geen pus uit wel bloed en vocht.
En hij likt er heel veel aan.
Daarvoor had hij ernstige hotspot plekken op zn kop en achterpoten. verschillende antibiotica kuren voor gehad, maar niets werkte. Toen heb ik Derma Formule tabletten gegeven. Dat is homeopathies. Superspul! Plek is weg.
Hij heeft nog wel kleinere plek op zn hiel.
daarna zijn die tussenteen ontstekingen begonnen.
Weer antibiotica, moet zeggen dat de plekken iets rustiger zijn máár nog niet weg, eerst de kuur afmaken..
Wat doe ik?
Elke dag na de wandeling tenen ontsmetten met betadine shampoo daarna goed droogmaking. Verder spuit ik er colodiaal zilver water op en ook via spuitje in zn bek.
Hij kreeg eerst Cavon ben nu sinds 2 maanden overgestapt naar biologisch voer (brok) waarom? Dacht dat t mischien aan de Cavon lag.. De dierenarts adviseerde mij om hypoallergeen voer te geven.
en als dat niet zou werken een allergie test laten doen of een biopt van zn plekken.
Ik zelf wil nu beginnen met vers vlees omdat ik daar een beter gevoel bij heb wil afstappen van de brokvoeding ook om te kijken hoe Capo erop reageerd en t lijkt me gezonder voor ze.
Als zn antibiotica kuur klaar is begin ik met probiotica
En ga zeker informeren naar een holistische dierenarts, bedankt voor de tip!
Wat betreft de allergie huistofmijt ed zou kunnen alhoewel ik overal zeil heb liggen en elke dag de vloer schoonmaak met Dettol hun dekentjes was ik elke 2 dagen.
maargoed een allergie test zou dat kunnen uitwijzen.
Wil niet alles in 1 keer doen.
Wil nu eerst beginnen met vers vlees, werkt dat niet dan een test laten doen.
Nogmaals bedankt voor alle tips en reacties! Ga er zeker mee aan de slag!
Lizzy schreef: Ja, groene thee zoals je 'm drinkt. En als de oplossing te zuur is, te sterk is en prikt of brand: doe je er ook nog een deel water bij.Ik heb appelazijn, maar zie dat er sulfaat in zit, handig of niet handig om te geven? Zo niet, dan ga ik straks direct na het werk even zonder sulfaat zoeken, bestaat dat eigenlijk wel? En na het sprayen van het azijnmengsel even droogdeppen of gewoon laten drogen, ik ben zo huiverig voor vochtigheid bij die tenen
Laura2004 schreef: Ik heb appelazijn, maar zie dat er sulfaat in zit, handig of niet handig om te geven? Zo niet, dan ga ik straks direct na het werk even zonder sulfaat zoeken, bestaat dat eigenlijk wel? En na het sprayen van het azijnmengsel even droogdeppen of gewoon laten drogen, ik ben zo huiverig voor vochtigheid bij die tenenIk laat het drogen. Het deppen irriteert de huid meer naar mijn gevoel..
Sorry Tabitha![]()
ywa100 schreef: Hier ook een hond met een mijtenallergie, dezelfde klachten.Ook bij deze hond, van TS, zou ik dat niet doen.
Als het te erg wordt druppel ik hem met STRONGHOLD druppels (voor in de nek),
die zijn nl ook tegen mijten.