Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door doranto
Zojuist weer even naar de kliniek geweest, want het verband begon door te lekken. Er is ongeveer een half kopje dik gestold bloed uitgekomen. De wond is nu een heel stuk dunner. Of de huid wel of niet af gaat sterven was nog niet te zeggen, maar hij maakt nu in ieder geval voor het grootste deel contact met de ondergrond, nu al dat bloed eruit is. Er zit nu weer een drukverband om en de AB kuur is met een week verlengt. De tramadol wil ik vanavond voor het laatst geven en morgen even aankijken hoe het op alleen metacam gaat. We moesten zijn temperatuur goed in de gaten houden en zolang die beneden de 39 graden blijft en er geen pus uit de wond komt, hoeven we in principe de 18de pas weer terug voor de hechtingen.
Tot nu toe is zijn jeuk nog niet toegenomen. Hopelijk blijft dat zo!
Uit voorzorg ga ik voorlopig al het botwerk malen omdat de vertering nu misschien wat minder optimaal is.
Weet iemand toevallig hoeveel dagen na de AB hij weer ongemalen bot zou mogen hebben?
Door smulpaap
Ik heb mijn dames een week of 3 gemalen gegeven . Maar dit na een knie operatie , met langere narcose natuurlijk . En een A.B kuur plus pijnstilling .
Daarna ben ik weer op gaan bouwen met kwartel karkas en andere zachte soorten vleesbot .

Ik denk idd dat je er goed aan doet om voorlopig even te malen .
Die darmen raken toch van slag . En hij zal nu al zijn energie nodig hebben om lekker op te knappen .
Fijn om te lezen dat het langzaam aan beter begint te gaan  ;)
Door doranto
Vandaag gaat het weer wat minder. Een deel van de huid gaat afsterven en het stinkt behoorlijk. Harrie wordt er helemaal hyper van. Zojuist weer terug geweest naar de da. Wond is nu gespoeld met een betadine oplossing en ze heeft wat honingzalf onder de huidflap gespoten. Dat lijkt te werken want hij is nu een stuk rustiger. Dat bracht me op het idee om dat thuis misschien ook te gaan doen, maar dan met biologische honing. Zou dat een goed idee zijn? Ik ga het morgen ook even aan de da. vragen, maar wilde de vraag hier ook even stellen of iemand daar ervaring mee heeft.
Door Fenixjuh
He, bah.. Wat vervelend dat het niet lijkt te worden wat je hoopt... Ik zag eens op barfplaats iets over een leeuw, grote open wond, werd volgens mij met groene leem behandeld.. Weet het topic niet of wat het was, misschien dat iemand het zich beter herinnert...
Beterschap en een knuffel voor de hypervent..
Door doranto
Pfff, wat een nacht. Ik denk dat de afstervende flap heel erg irriteert. Harrie wordt er helemaal gek van en wij ook. De da wilde de flap laten zitten als natuurlijk verband, maar dat gaat hem niet worden. Pffff wat een toestand. Hij zit er langzaam doorheen, en ik ook  :'(
Door Hope
Doranto schreef: Pfff, wat een nacht. Ik denk dat de afstervende flap heel erg irriteert. Harrie wordt er helemaal gek van en wij ook. De da wilde de flap laten zitten als natuurlijk verband, maar dat gaat hem niet worden. Pffff wat een toestand. Hij zit er langzaam doorheen, en ik ook  :'(
Kan het er niet 'gewoon' af? Ja, dan heb je een giga wond, maar dit is ook niks.
Zonder die huidflap kan je beter verzorgen wellicht.
Door doranto
@Ruisje de link in het topic opent niet. Ik heb erop gegoogled en kwam toen op deze site:  http://veterinairewondzorg.nl/  Ik neem aan dat dat dezelfde site is.
Ze hebben het daar over mesitran wondzalf en tulle. Is dat een soort honingzalf? Ik heb zojuist het oude verband verwijderd en er een stuk verbandgaas met honing op gedaan. Je moet toch wat. Hij is nu in ieder geval weer wat gekalmeerd. Maar echt in de wond komt dat niet omdat de dode huid er nog overheen zit.
Ik heb ook gelezen dat je het ook met biologische honing kon behandelen? Of is die mesitranzalf beter? Dan ga ik die ergens proberen te krijgen.
Door doranto
Hope schreef: Kan het er niet 'gewoon' af? Ja, dan heb je een giga wond, maar dit is ook niks.
Zonder die huidflap kan je beter verzorgen wellicht.
Ja, daar zit ik ook aan te denken. Zo kun je er haast niet bij en het irriteert echt heel erg.
Het is echter nog niet helemaal duidelijk wat nu precies dood is en wat niet. Ze willen niet teveel weghalen. Mijn lijkt echter dat het niet noodzakelijk is om alles weg te halen. Maar ja, ik ben maar leek.
Door Hope
Doranto schreef: Ja, daar zit ik ook aan te denken. Zo kun je er haast niet bij en het irriteert echt heel erg.
Het is echter nog niet helemaal duidelijk wat nu precies dood is en wat niet. Ze willen niet teveel weghalen. Mijn lijkt echter dat het niet noodzakelijk is om alles weg te halen. Maar ja, ik ben maar leek.
Lastig...
Ik zou vragen of ze in elk geval de dode stukken willen verwijderen.
Desnoods alles. Zoals het nu gaat is het geen volhouden, en als het toch gaat afsterven kan het er naar mijn idee beter worden afgehaald. Dat zal minder irriteren.
Wellicht kan je de wond zelf dan ook veel beter rustig houden.
Door doranto
C@rine schreef: Oh meis, een hele dikke knuffel voor jullie en Harrie.  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Plotsklaps een hele zieke hond is geen kattenpis!
Ja Carine en je kent Harrie. Hij doet alles altijd in de overtreffende trap.... :(
Door Danny
Oh bah wat vervelend zeg....
Tja met wonden moet ik altijd aan Lizzy denken die toen met Biscuit van die grote wonden had, daar heeft honingzalf wonderlijk gewerkt, daar zou ik voor gaan.
Door sella
Ik zou vragen om een wondtoilet en dan met honing behandelen. Ik kan even niet op haar naam komen, maar Kaela gaat daar regelmatig heen met oscar voor een playdat. Haar hond had een giga groot en diep gat in zijn kaak en dat is met honing in no time dichtgegaan, na een hoop getob met antibiotica en resistente bacterien.
Door doranto
sella schreef: Ik zou vragen om een wondtoilet en dan met honing behandelen. Ik kan even niet op haar naam komen, maar Kaela gaat daar regelmatig heen met oscar voor een playdat. Haar hond had een giga groot en diep gat in zijn kaak en dat is met honing in no time dichtgegaan, na een hoop getob met antibiotica en resistente bacterien.
Ik wil inderdaad met honing gaan behandelen. Ik heb daar goede resultaten over gevonden op het internet.
Wat ik me afvraag is of ik dan nog wel door moet gaan met de AB?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door