Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hope schreef: Graan ja, of kip. Dat zit in Dentasticks.
In allermyl zit ook haver, wat vind je daar dan van? Nog iets anders proberen?
Dr Mercola ( meen ik) waarschuwt voor het gebruik van shampoo met haver bij allergische honden. En ik kan me daar wel in vinden ergens. Gewoon omdat het logisch klinkt .
Door Lizzy
En toch vraag ik me steeds 1 ding af. Al deze middelen (spot on's maar zelfs Apoquel) en shampoos zijn toch gebaseerd op honden die een allergie hebben voor iets in de omgeving. Gras, mijt, etc.

Wanneer Nelson een koekje eet en daar helemaal zwaar ziek van wordt: hoe kunnen bovenstaande middelen dan helpen? Dienst doen? Die zijn voor omgevingsallergieen, dit is een probleem met voedsel van binnen  uit?

Zou zoiets niet eerder bestreden moeten worden met iets van binnenuit? Bijvoorbeeld een anti-histamine?

Puur een gedachtegang hoor.
Lizzy schreef: En toch vraag ik me steeds 1 ding af. Al deze middelen (spot on's maar zelfs Apoquel) en shampoos zijn toch gebaseerd op honden die een allergie hebben voor iets in de omgeving. Gras, mijt, etc.

Wanneer Nelson een koekje eet en daar helemaal zwaar ziek van wordt: hoe kunnen bovenstaande middelen dan helpen? Dienst doen? Die zijn voor omgevingsallergieen, dit is een probleem met voedsel van binnen  uit?

Zou zoiets niet eerder bestreden moeten worden met iets van binnenuit? Bijvoorbeeld een anti-histamine?

ja dat klopt. maar als ik even naar mezelf kijk (voedsel- en omgevingsallergie): als ik iets verkeerds eet, krijg ik ook meer last van de rest en bijvoorbeeld ook meer  jeuk. dus beide behandelen lijkt me een goede zet.
overigens is histamine bij voedselallergie niet makkelijk te geven. De darmen zijn zo van slag dat de histamine niet helemaal zijn week kan doen
Door Hope
MarijeEnBoomer schreef: Dr Mercola ( meen ik) waarschuwt voor het gebruik van shampoo met haver bij allergische honden. En ik kan me daar wel in vinden ergens. Gewoon omdat het logisch klinkt .
Dat klinkt logisch inderdaad. Ik ga gewoon weer op zoek naar iets anders. Wellicht vind ik nog iets beter, dank je!
Lizzy schreef: En toch vraag ik me steeds 1 ding af. Al deze middelen (spot on's maar zelfs Apoquel) en shampoos zijn toch gebaseerd op honden die een allergie hebben voor iets in de omgeving. Gras, mijt, etc.

Daar zit wat in. Het idee van de da was eigenlijk vooral om de huid sterker te krijgen. Met een sterkere huid die minder droog is en soepelen is de kans dat hij zich open krabt kleiner.
Anti-histamine krijgt hij en geef ik hem op dagen als deze in een drie-dubbele dosis.
MarijeEnBoomer schreef: Ik vind het niet gek gedacht Lizzy.
Maar de apoquel wordt toch ook ingezet bij voedselallergie of niet?
Apoquel neemt de jeukprikkel weg en kan inderdaad ook worden gegeven bij voedselallergie.

Overigens beginnen de klachten nu af te nemen. Eindelijke  :)
Door Lizzy
Lizetta schreef: ja dat klopt. maar als ik even naar mezelf kijk (voedsel- en omgevingsallergie): als ik iets verkeerds eet, krijg ik ook meer last van de rest en bijvoorbeeld ook meer  jeuk. dus beide behandelen lijkt me een goede zet.
overigens is histamine bij voedselallergie niet makkelijk te geven. De darmen zijn zo van slag dat de histamine niet helemaal zijn week kan doen
Ik dacht dat ze ook antihistamine gaven aan mensen met bijv. een pinda allergie? Vandaar dat ik er aan dacht. Bij honden zou anti histamine overigens ook niet zo goed werken als bij mensen, maar in zo'n geval leek het me handig om het er toch bij te geven.
Door Onix
Anti histamine werken helaas slecht bij de hond, ik geloof dat maar een paar procent van de honden hierop reageert. Jammer want dit heeft de minste bijwerkingen. Door het geven van de quercitine doe je al wat met natuurlijke antihistamine.

Allerderm bevat huideigen lipiden, het is niet zo dat dit een maand werkt. Het is geen vlooienmiddel ofzo. Je kan het bij wijze van spreken dagelijks gebruiken om de huidbarrière van buiten af te versterken. Van binnenuit kan natuurlijk met omega 3 en dat helpt ook echt wel, men denkt echter dat deze honden ook minder huideigen lipiden aanmaken waardoor hun huid gevoeliger is voor infecties en allergenen er makkelijker in door kunnen dringen. Je kunt die aanmaak van lipiden volgens mij niet verhogen helaas, maar wel aanvullen.

Ik heb zelf het een en ander uitgezocht over deze spot on voordat ik het ging gebruiken. Voor zover ik na kon gaan zitten er geen schadelijke stoffen in.

Als ik het me goed herinner heeft jou hond toch niet alleen een voedingsallergie, maar ook een atopie? Elke hond heeft zijn eigen allergiedrempel waarboven de klachten ontstaan. Als je die drempel voor de atopie zo laag mogelijk kun houden, zou het misschien ook zo kunnen zijn dat hij de andere allergieën ook wat beter kan hebben.

Fijn trouwens dat het wat beter lijkt te gaan. Er is echt niks zo rot als een hond met jeuk. Succes en stekte. Ik heb niet je hele topic doorgelezen, maar man wat een doorzettingsvermogen heb jij zeg!
Door sella
Ik heb Buffel bij een allergische reactie tavegil gegeven van mijzelf en dat werkte heel goed, zo konden we hem nog bij de dierenarts brengen om de keel open te houden.
Maar dat werkt natuurlijk heel anders dan de telfast en wat is er nog meer in de wereld van de antihistaminica.
Door pluk
Hope schreef: Daar zit wat in. Het idee van de da was eigenlijk vooral om de huid sterker te krijgen. Met een sterkere huid die minder droog is en soepelen is de kans dat hij zich open krabt kleiner.

Overigens beginnen de klachten nu af te nemen. Eindelijke  :)
Fijn dat het al weer beter gaat.
Ik weet werkelijk niets van allergie/atopie maar misschien heb je er toch wat aan:
Heb je voor zijn huid al eens pure aloe vera geprobeerd? Of evt shampoo met aloe vera? Ik gebruik dit voor mijzelf bij werkelijk alles wat ik op mijn huid heb (eczeem, puistje, droge plek, uitslag) en ook bij Scott als hij een rood plekje of zoiets heeft. Het zal voor de jeuk vanuit de allergie niets doen, maar wellicht wel voor de jeuk die ontstaat door irritatie van de huid.
Door Hope
MarijeEnBoomer schreef: Ik zou echt niet zelf gaan dokteren met humane medicijnen!
Nee, in dit geval niet. Als je hond ligt dood te gaan zou ik het ook gedaan hebben.
pluk schreef: Fijn dat het al weer beter gaat.
Ik weet werkelijk niets van allergie/atopie maar misschien heb je er toch wat aan:
Heb je voor zijn huid al eens pure aloe vera geprobeerd? Of evt shampoo met aloe vera? Ik gebruik dit voor mijzelf bij werkelijk alles wat ik op mijn huid heb (eczeem, puistje, droge plek, uitslag) en ook bij Scott als hij een rood plekje of zoiets heeft. Het zal voor de jeuk vanuit de allergie niets doen, maar wellicht wel voor de jeuk die ontstaat door irritatie van de huid.
Slim, ik ga er eens naar op zoek!
Onix schreef: Anti histamine werken helaas slecht bij de hond, ik geloof dat maar een paar procent van de honden hierop reageert. Jammer want dit heeft de minste bijwerkingen. Door het geven van de quercitine doe je al wat met natuurlijke antihistamine.

Allerderm bevat huideigen lipiden, het is niet zo dat dit een maand werkt. Het is geen vlooienmiddel ofzo. Je kan het bij wijze van spreken dagelijks gebruiken om de huidbarrière van buiten af te versterken. Van binnenuit kan natuurlijk met omega 3 en dat helpt ook echt wel, men denkt echter dat deze honden ook minder huideigen lipiden aanmaken waardoor hun huid gevoeliger is voor infecties en allergenen er makkelijker in door kunnen dringen. Je kunt die aanmaak van lipiden volgens mij niet verhogen helaas, maar wel aanvullen.

Ik heb zelf het een en ander uitgezocht over deze spot on voordat ik het ging gebruiken. Voor zover ik na kon gaan zitten er geen schadelijke stoffen in.

Als ik het me goed herinner heeft jou hond toch niet alleen een voedingsallergie, maar ook een atopie? Elke hond heeft zijn eigen allergiedrempel waarboven de klachten ontstaan. Als je die drempel voor de atopie zo laag mogelijk kun houden, zou het misschien ook zo kunnen zijn dat hij de andere allergieën ook wat beter kan hebben.

Fijn trouwens dat het wat beter lijkt te gaan. Er is echt niks zo rot als een hond met jeuk. Succes en stekte. Ik heb niet je hele topic doorgelezen, maar man wat een doorzettingsvermogen heb jij zeg!

Dank je! Wellicht toch eens gewoon proberen dus.
Je mag de hond twee dagen niet wassen lees ik. Stel dat het wat geks zou doen ga ik er van uit dat je het een deel kan wegwassen.
Door sella
[quote="MarijeEnBoomer"]
Ik zou echt niet zelf gaan dokteren met humane medicijnen!
[/quote]
Ik liet hem liever niet stikken en de dierenarts was het roerend eens met mijn keuze.
Door Hope
[quote="sella"]
Ik liet hem liever niet stikken en de dierenarts was het roerend eens met mijn keuze.
[/quote]

Goed gedaan hoor!
Zoals ik al zei, als het om leven en dood gaat dan is het alles of niets!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door