Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inni
Hopelijk is het snel uit zijn lichaam verdwenen..............dat speculoosje was precies sneller verwerkt dan dit......ging het over brokjes, honden koekjes, snoepjes? of mensenkoekjis? weet je welke en wat de smenstelling is.......ivm een niet te hopen volgende keer.
Door Hope
inni schreef: Hopelijk is het snel uit zijn lichaam verdwenen..............dat speculoosje was precies sneller verwerkt dan dit......ging het over brokjes, honden koekjes, snoepjes? of mensenkoekjis? weet je welke en wat de smenstelling is.......ivm een niet te hopen volgende keer.
Stukjes Denta-Stick  :-X :-X :-X :-X
Door inni
Hope schreef: Stukjes Denta-Stick  :-X :-X :-X :-X
...speciaal voor hem meegenomen? de eerste keer of eerder ook al..............verdikke hoe is toch mogelijk dat je vreemde honden gaat snoepjes geven.............alhoewel.....de koerier van postNL moest ik ook al enkele keren zeggen dat hij ze vooral NIKS mag geven......ze bijten heus niet en mogen blaffen wanneer er iemand om het huis heen komt. Dus mensen let ook op de koeriers ;)

Hoe gaat het vandaag met de pechvogel?
Hoe is het nu?
Heb je het idee dat deze shampoo beter werkt dan degene die je eerst gebruikte?
En mag ik vragen waarom je nu toch voor allermyl hebt gekozen want ik dacht dat je die niet wilde.
Absoluut niet naar bedoelt hoor! Ik ken de wanhoop van een jeukhondje hebben  ;)
Door Hope
inni schreef: ...speciaal voor hem meegenomen? de eerste keer of eerder ook al..............verdikke hoe is toch mogelijk dat je vreemde honden gaat snoepjes geven.............alhoewel.....de koerier van postNL moest ik ook al enkele keren zeggen dat hij ze vooral NIKS mag geven......ze bijten heus niet en mogen blaffen wanneer er iemand om het huis heen komt. Dus mensen let ook op de koeriers ;)

Hoe gaat het vandaag met de pechvogel?
Ja, speciaal voor hem meegenomen. Hij had er de dag ervoor ook één gehad (ja, een hele!) en hij vond het zo lekker. Ja, dat zal.
De tweede dag op de heenweg een halve en op de terugweg weer. Twee dentastics dus. Tja, ik begrijp dat hij helemaal op zijn kop staat nu.
MarijeEnBoomer schreef: Hoe is het nu?
Heb je het idee dat deze shampoo beter werkt dan degene die je eerst gebruikte?
En mag ik vragen waarom je nu toch voor allermyl hebt gekozen want ik dacht dat je die niet wilde.
Absoluut niet naar bedoelt hoor! Ik ken de wanhoop van een jeukhondje hebben  ;)
Tja, ik moet toegeven... voor korte termijn werkt het beter dan wat ik had. Dat wil zeggen: als de jeuk echt totaal ondraaglijk is, dan helpt de allermyl het beste. Punt is alleen (en ik vind dat echt een te groot nadeel om hem langdurig te gebruiken) dat het echt minder dan 24 uur werkt. Voor nu is dat niet zo'n ramp, maar elke dag je hond wassen vind ik geen optie.
Met de andere shampoo op basis van havermeel kon ik af met eens in de twee weken.

Het gaat beter. Beter wil zeggen: hij heeft vannacht apoquel gehad. Net een lange wandeling gemaakt want afleiding doorbreekt de cirkel van krabben. 
Zijn nagels zijn geveild in de hoop dat hij zich niet kapot krabt. Hij krabt nu, als hij wakker is, eens in het kwartier. Ik heb hem net gewassen met allermyl. Hij ligt nu te slapen.
Ondertussen zoek ik een winkel die de spot-on heeft die de dierenarts bedoeld.
Door Onix
Welke spot on zoek je? Toevallig allerderm? Dat is volgens mij alleen via de dierenarts of een dierenarts webwinkel te verkrijgen. Medipets heeft het dacht ik en wat andere webwinkels ook. Ik gebruik het zelf bij mijn hond. Heb wat extra in voorraad dus als je niks kan vinden wil ik je wel wat toesturen.
Laatst gewijzigd door Onix op di 10 mar 2015, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
Onix schreef: Welke spot on zoek je? Toevallig allerderm? Dat is volgens mij alleen via de dierenarts of een dierenarts webwinkel te verkrijgen. Medipets heeft het dacht ik en wat andere webwinkels ook. Ik gebruik het zelf bij mijn hond. Heb wat extra in voorraad dus als je niks kan vinden wil ik je wel wat toesturen.
Die werd geadviseerd inderdaad. Merk jij verschil?
MarijeEnBoomer schreef: Mijn dierenarts had het laatst over omega 3 spot ons die nieuw waren waar ze goeie verhalen over had gehoord.
Wil je dat ik dat navraag?
Ja, graag!

Overigens vandaag veel spugen (schuim) en smakken. Hij krijgt nu voor het eerst een paar dagen achter elkaar apoquel. Ik hoop dat het daar niets mee te maken heeft en hij gewoon een dag niet lekker is, maar het komt wel allemaal bij elkaar.
Laatst gewijzigd door Hope op di 10 mar 2015, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
MarijeEnBoomer schreef: Het was allerderm wat ze aanraadde  ;)
Krijgt Nelson al omega van binnenuit? Daar zou ik denk ik eerder voor kiezen. Kan je makkelijk mee stoppen als het niet goed gaat. De spot On blijft op de huid lijkt mij.
Nee, hij krijgt al zoveel bij zijn voer  ::)

Het idee was eigenlijk om iets te vinden wat hem kan ondersteunen als er iets onverwachts gebeurd, zoals nu. Eerder ging het namelijk echt heel erg goed en kon ik eigenlijk achterover leunen.
Ja, ik hield het huis flink bij, was in de weer met neem-olie en waste hem zo nu en dan, maar dan was hij jeukvrij.

Het punt is dat hij zo vreselijk heftig reageerd op koekjes. Eerst dat speculaasje, en nu dit. Hij is daar echt dagen beroerd van. Niet alleen de afschuwelijke jeuk, maar ook rusteloos, hijgen, smakken. Zijn eetlust is oké dus ik denk dan vooral aan stress door zijn gevoelige huid.
Het zou zo fijn zijn iets in huis te hebben wat op zulke, zeldzame, momenten zijn klachten verlicht.
Al moet ik hem elk uur wassen, of meurt mijn huis nog erger dan met die neem, als het maar helpt!

Bedankt voor het vragen, super dat je zo meedenkt!  :-*
Maar die spot on werkt een maand zeggen ze.
Voor nood zou ik dat niet willen denk ik.
Wat ik zelf heb gemerkt is dat een goeie huidweerstand heel belangrijk is.
Maarja hoe bereik je die he  :-\

Zouden het de granen zijn in de koekjes waar hij zo heftig op reageert?
Dan zou ik misschien niet meer terug gaan op de shampoo op haverbasis .
Door Hope
MarijeEnBoomer schreef: Maar die spot on werkt een maand zeggen ze.
Voor nood zou ik dat niet willen denk ik.
Wat ik zelf heb gemerkt is dat een goeie huidweerstand heel belangrijk is.
Maarja hoe bereik je die he  :-\

Zouden het de granen zijn in de koekjes waar hij zo heftig op reageert?
Dan zou ik misschien niet meer terug gaan op de shampoo op haverbasis .
Graan ja, of kip. Dat zit in Dentasticks.
In allermyl zit ook haver, wat vind je daar dan van? Nog iets anders proberen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door