Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Inouchka
Lizzy schreef: Waarom zie ik zo weinig raskatten van rond de 1500 euro buiten?
Omdat het trofee katten zijn :D worden vaak prijzen mee gewonnen enzo of er worden nestjes mee genomen?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Door hannabelgje
Honden hebben lol bij het opjagen van katten. Katten hebben blijkbaar lol als ze los buiten lopen. Dat is dan het risico. Die honden mogen toch ook lol hebben. Ik denk dat alle vogeltjes enzo het ook niet lollig vinden om door katten opgejaagd te worden.
Door Inge en Bono
Inouchka schreef: Omdat het trofee katten zijn :D worden vaak prijzen mee gewonnen enzo of er worden nestjes mee genomen?
Nee hoor, die van mijn ouders zijn gewoon huiskatten. Geen show, geen nestjes, gewoon huiskatten (geen idee of ze €1500 hebben gekost overigens, aar zijn wel raskatten) En de HTK kat die ze hiervoor hadden, was ook gewoon binnen....
Door Inouchka
hannabelgje schreef: Honden hebben lol bij het opjagen van katten. Katten hebben blijkbaar lol als ze los buiten lopen. Dat is dan het risico. Die honden mogen toch ook lol hebben. Ik denk dat alle vogeltjes enzo het ook niet lollig vinden om door katten opgejaagd te worden.
Dat is zeker zo!! Maar niet wanneer mijn kat gewoon lekker zich ligt te wassen in mijn voortuin en mensen expres hun hond opjutten om achter mijn kat te gaan!!! Is dat dan een risico? Lijkt me niet dat je ook expres een kat gaat overrijden... Maarja ook zulke gekken heb je erbij...

Door hannabelgje
Inouchka schreef: Omdat het trofee katten zijn :D worden vaak prijzen mee gewonnen enzo of er worden nestjes mee genomen?

Oei ik zal tegen mijn drie dure raskatten zeggen dat ze trofeeën zijn en eigenlijk prijzen voor me horen te winnen.
Rashonden ook allemaal trofeeën?
Door Inouchka
Inge en Bono schreef: Nee hoor, die van mijn ouders zijn gewoon huiskatten. Geen show, geen nestjes, gewoon huiskatten (geen idee of ze €1500 hebben gekost overigens, aar zijn wel raskatten) En de HTK kat die ze hiervoor hadden, was ook gewoon binnen....
Oooh oké, nooit een raskat gehad, maar ken een paar mensen met meerdere raskatten. Die zijn om te fokken en voor wedstrijden etc...

Door Inouchka
[quote="hannabelgje"]
Oei ik zal tegen mijn drie dure raskatten zeggen dat ze trofeeën zijn en eigenlijk prijzen voor me horen te winnen.
Rashonden ook allemaal trofeeën?
[/quote]
Dit was wel een compliment!! En geen sarcastisch opmerking! Ik heb geen rashond dus zou het niet weten...

Door hannabelgje
[quote="Inouchka"]
Oooh oké, nooit een raskat gehad, maar ken een paar mensen met meerdere raskatten. Die zijn om te fokken en voor wedstrijden etc...

[/quote]
Wat een vooroordeel zeg.
Door keetje
[quote="Lizzy"]
Waarom zie ik zo weinig raskatten van rond de 1500 euro buiten?
[/quote]

Dat vroeg ik me ook af maar ze schijnen dus wel buiten te lopen. Hier in de buurt niet, hier zie ik ze nooit.
Door Kaela
De mensen met raskatten die ik ken, houden ze binnen omdat ze bang zijn dat ze gestolen worden.

Eigenlijk best raar, de ene groep gooit de kat naar buiten en zegt "liever gelukkig dood gereden, dan ongelukkig binnen" en de andere groep houdt de kat binnen omdat ze bang zijn dat ze gestolen worden.

Over opgesloten zitten: alle huisdieren die we hebben zitten opgesloten. En ja, het kost best veel moeite om het dier dan gelukkig te houden, maar met een beetje goede wil lukt dat prima.
En over als een huiskat kennelijk in zijn algemeenheid niet gelukkig is binnen (los van het feit dat ik het daar niet mee eens ben): als een kat zó ongeschikt is als huisdier in een woning, dan moeten we gewoon geen katten meer als huisdier willen houden. Een paard hou je ook niet in huis, toch? Een vis hou je ook niet zonder aquarium. Als onze woonhuizen per definitie niet geschikt zouden zijn voor het gros van de katten (want je hebt aaaaaaaltijd uitzonderingen), dan zouden we dus ook gewoon geen katten moeten houden. Lijkt mij. Maar dat vind ik niet, ik vind dat het gros van de katten prima gelukkig is in de gemiddelde woning met balkon of afgezette tuin.
Door Borke
[quote="Inouchka"]

[/quote]
Wat een lulkoek zeg!

Wij hebben al meer dan 20 jaar raskatten en daar is maar met een paar gefokt en geshowd.
De meeste raskatten zitten gewoon bij niet fokkende liefhebbers thuis en komen de deur niet uit, behalve in de afgezette tuin of ren.

Vroeger was het 'normaal' dat honden los op straat liepen en zelf op pad gingen.
Blijkbaar is het voor veel mensen normaal dat katten dat ook doen.
Allemaal smoesjes dat ze niet binnen zijn te houden.

Wees toch gewoon eerlijk en zeg dat je er de moeite of het geld niet voor over hebt  :-\
Door hannabelgje
[quote="Borke"]
Wat een lulkoek zeg!

Wij hebben al meer dan 20 jaar raskatten en daar is maar met een paar gefokt en geshowd.
De meeste raskatten zitten gewoon bij niet fokkende liefhebbers thuis en komen de deur niet uit, behalve in de afgezette tuin of ren.

Vroeger was het 'normaal' dat honden los op straat liepen en zelf op pad gingen.

Wees toch gewoon eerlijk en zeg dat je er de moeite of het geld niet voor over hebt  :-\
[/quote]
+1
Door Inouchka
Borke schreef: Wat een lulkoek zeg!

Heb toch ook niet beweerd dat ze iedere keer wanneer kun kattin krols is zij een nest nemen? Maar ze hebben ook iets van een 20-30 katten en dus een cattery.. Zij showen wel jaarlijks enkele keren met hun katten, maar soit genoeg over gezegd. Jij noemt het smoesjes ik noem het verschillend zijn van mening! Niet iedereen moet €30 000 of meer op hun bank hebben staan om dieren het naar hun zin te brengen! Dat is nog steeds de menselijke gedachte wat nodig is om een kat of hond tevreden te houden!! Nee ik wil de moeite niet nemen en heb financieel niet de ruimte om mijn katten alleen een leven binnenhuis aan te bieden, waar zij zich eventueel, dat is dan nog de vraag gelukkig te maken!! Maar ik weet wel dat mijn katten gelukkig zijn met een stomme kartonnen doos, die ik gestolen heb uit de supermarkt, daar wat gaten in gemaakt en stomme eenvoudige slingers in heb gehangen, waar ze indien ze binnen zijn zich toch bezig kunnen houden... Maar zoals ik al eerder aangaf kunnen ze naar buiten, zullen ze dat verkiezen boven die gratis doos!!!

Door keetje
Inouchka schreef: Heb toch ook niet beweerd dat ze iedere keer wanneer kun kattin krols is zij een nest nemen? Maar ze hebben ook iets van een 20-30 katten en dus een cattery.. Zij showen wel jaarlijks enkele keren met hun katten, maar soit genoeg over gezegd. Jij noemt het smoesjes ik noem het verschillend zijn van mening! Niet iedereen moet €30 000 of meer op hun bank hebben staan om dieren het naar hun zin te brengen! Dat is nog steeds de menselijke gedachte wat nodig is om een kat of hond tevreden te houden!! Nee ik wil de moeite niet nemen en heb financieel niet de ruimte om mijn katten alleen een leven binnenhuis aan te bieden, waar zij zich eventueel, dat is dan nog de vraag gelukkig te maken!! Maar ik weet wel dat mijn katten gelukkig zijn met een stomme kartonnen doos, die ik gestolen heb uit de supermarkt, daar wat gaten in gemaakt en stomme eenvoudige slingers in heb gehangen, waar ze indien ze binnen zijn zich toch bezig kunnen houden... Maar zoals ik al eerder aangaf kunnen ze naar buiten, zullen ze dat verkiezen boven die gratis doos!!!

Dit dus.

En ik heb ook geen 30.000 op de bank staan maar wel mijn katten in de tuin en mijn hond aan de lijn. En wat die gestolen kartonnendoos er nou weer mee te maken heeft snap ik niet. Ook mijn "binnen/tuin katten zijn blij met een kartonnendoos die ik gewoon mee neem uit de buurtsuper.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door