hoe kun je zien dat de anaalklier van een hond verstopt zit of ontstoken is?
ik wist niet eens dat de anaalklier bestond dus ben nu wel benieuwd hoe en wat.....
groetjes eefje
Moderator: Lizzy
eefje schreef: hoe kun je zien dat de anaalklier van een hond verstopt zit of ontstoken is?als ze gaan bijten aan staart of achterpoten, of gaan sleetje rijden, of de vloeistof loopt er zo uit (moeilijk te zien bij een langharige hond)
ik wist niet eens dat de anaalklier bestond dus ben nu wel benieuwd hoe en wat.....
groetjes eefje
Lizzy schreef: Dit is wel een duidelijke site (met tekeningetjes): http://home.hetnet.nl/~hondenclubreviva ... lieren.htmWel duidelijk ja die site, maar lukt helaas niet bij iedere hond om ze van buitenaf leeg te drukken.
Lupa schreef: als het niet nodig is doe er niks aan, de hond regelt het zelf
geer schreef: Tip van de dag: denk nooit, als je op vakantie in Duitsland zit, in de auto, met een Teckel op schoot die toevallig tijdens de vakantie op brokken staat... 'Goh, waar zouden die anaalklieren toch zitten'??'...en dan op goed geluk een beetje gaan knijpen![]()
![]()
Op vers heeft ze er nooit last van, maar op brokken heb ik geleerd waar die dingen zitten EN hoe je ze, ongewild, kunt legen![]()
geer schreef: Tip van de dag: denk nooit, als je op vakantie in Duitsland zit, in de auto, met een Teckel op schoot die toevallig tijdens de vakantie op brokken staat... 'Goh, waar zouden die anaalklieren toch zitten'??'...en dan op goed geluk een beetje gaan knijpenWat zal jij een lekker luchtje bij je gehad hebben![]()
![]()
Op vers heeft ze er nooit last van, maar op brokken heb ik geleerd waar die dingen zitten EN hoe je ze, ongewild, kunt legen![]()