Ik haal deze weer even naar boven
Als alles goed gaat wordt ons nieuwe pupseltje binnen een week geboren. Qua enten ben ik er wel aardig uit hoe we het aan gaan pakken, behalve met de rabiës enting...
We wonen zo'n beetje naast de grens, en gaan daar ook bijna dagelijks overheen voor allerlei dingen (van even snel boodschappen doen tot een hele dag op familiebezoek). Pupsel komt uit Duitsland, zodat we hem wel gewoon met 8 weken op kunnen halen.
Ik wil eigenlijk de rabiës enting helemaal niet geven, maar dat betekent dan dat pupsel nooit mee mag de grens over, en dat is gewoon niet haalbaar. We willen juist dat hij overal mee naartoe gaat.
Dus er moet geënt worden voor rabiës. Grote vraag is nu, wanneer? En vraag 2 is op welke manier kunnen we pupsel zo veel mogelijk ondersteunen?
Aan de ene kant lijkt zo lang mogelijk wachten het beste, aan de andere kant wil ik pupsel ook zo snel mogelijk laten wennen aan plekken waar hij vaker zal komen (zoals bijvoorbeeld mijn ouders). En is het heel handig als hij gewoon met ons mee kan overal naartoe.
En waar ga ik heen voor het ontstoren? Pupsel mag de grens niet over uiteraard...