Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
Kaela schreef: Nee, de kogeltjes bij Oscar zijn niet in zijn darmen blijven hangen.

En natuurlijk is het niet zo dat we zonder zorgen grote hoeveelheden loden kogeltjes moeten gaan voeren. Ik bedoel alleen dat een enkel loden kogeltje niet gelijk per see levengevaarlijk is. En dat vind ik een kleine geruststelling, aangezien het nou eenmaal lastig is om aan gegarandeerd loodvrij geschoten wild te komen.
Garanties heb je idd nooit. Er zijn ook in NL jagers die nog steeds met lood schieten, ondanks dat het niet mag.
Door Floor
Hier tref ik ook regelmatig kleine kogeltjes aan in de voerbak van Boris (soms een stuk of 6). Misschien dat hij er af en toe één doorslikt, maar die poept hij wel weer uit. Ze zijn ienie-mienie, echt de helft kleiner dan de kleine kogeltjes die in mijn luchtbuks gaan. Ik was eerder bang voor zijn gebit, maar begreep dat dat ook wel meevalt. Hij lijkt snel door te hebben dat het "geen bot" is, want hij tuft het meteen uit.
Door Akeyti
Ik heb er hier dus welgeteld 1 gevonden, denk dat er vaak geen meer in zin? Want ze zijn deels schoongemaakt.
Achja, hij doet zijn ding gewoon nog dus ik neem dus aan uit jullie reacties te zien dat ik me hier geen zorgen om hoef te maken/ hoef te stoppen met wild te voeren! :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door