Je kan ook delen van grotere vissen voeren.
Mijn katten hebben ook zalmkarkas gegeten. Daar knipte ik de middengraat dan tussenuit en voerde de zijgraten met vlees als bot en spier in 1. Of als spiervlees gewoon, want dat beetje bot is eigenlijk niet veel waard. Als katten het eten, kunnen chi's het zeker.
Onverhitte graten zijn trouwens erg zacht en buigzaam. Ze prikken wel als je er aan de scherpe kant aan voelt, maar als ze ze doorknagen (wat de bedoeling is) zoals ribbetjes van vb konijn of gevogelte, is dat net zo op te eten. Het is niet als wanneer jij een graat in je keel krijgt bij het eten van vis, want die is dan uitgehard van het verhitten.
Ik heb ook wel eens makreel gehad en die hakte ik dan in moten om te voeren. Ging ook perfect. Wel opletten met de stekels, makreel heeft scherpe stekels op de zijkant. Die haalde ik er met een grof mes wel af, en ik knipte de rugvinnen er ook vanaf.
Bij andere vis zoals haring, sprot, sardien of zalm, hoef je dat normaal niet te doen.
Je kan soms hele kleine zalmkopjes krijgen. Van een paar 100gr. Als je die tegen zou komen kan je die ook in 2 of 4 hakken en ze wat laten knagen. Vinden ze vaak erg fijn.
Voor katten is dat te hard, maar Chi's vinden dat volgens mij wel leuk.
Ook andere viskoppen kan je vragen bij de visboer. Forelkoppen vonden ze hier niet lekker, maar zijn wel prima te eten van grootte. Ik heb ze gemalen en onder wat anders gemengd toen (had ze gekregen van een kennis die ze zelf gevangen had

).