Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Puur
Bedankt, dat ga ik zeker doen. Ik ga morgenochtend direct bellen om te overleggen.

Haar wilskracht is er namelijk, als ze wat binnen heeft gekregen voelt ze zich daarna ook wat beter.

Ze heeft et zelfstandig een heel klein beetje tonijn gegeten, hopelijk is dat een begin..
Door Roosj
Puur schreef: Bedankt, dat ga ik zeker doen. Ik ga morgenochtend direct bellen om te overleggen.

Haar wilskracht is er namelijk, als ze wat binnen heeft gekregen voelt ze zich daarna ook wat beter.

Ze heeft et zelfstandig een heel klein beetje tonijn gegeten, hopelijk is dat een begin..
Dat is zeker positief! :)
Door dinky89
Zou overwegen om met infuus de waarden nog een keer omlaag te krijgen (wellicht paar dagen achter elkaar?).
Juist omdat je aangeeft dat ze nog graag wil ;-)
Ook kan je wellicht spuitjevoeren met nierdieetnatvoer omdat je aangeeft dat ze zich na eten beter voelt.

Sterkte met het maken van keuzes!
Door hannabelgje
Hoe oud is ze?
Ik zou ook overwegen om haar via infuus een aantal dagen te spoelen. Als dat niet helpt heeft iets anders geen zin meer vrees ik.
Door Puur
Ze is al ruim 16 jaar..
Ik ga morgen inderdaad de opties vragen, zelf vochtinfuus geven + spuitje voeren wil ik absoluut proberen als de kans er is dat ze daar van op knapt en weer zelf gaat eten.
Ik heb namelijk het idee dat ze in die vicieuze cirkel van misselijk -> niet eten -> misselijk zit.
Door hannabelgje
Vocht via de ader gaat wel het beste. Onderhuids is lang niet zo effectief. Maar inderdaad even goed bekijken of het op die leeftijd verstandig is. In elk geval heel veel sterkte met deze hele moeilijke situatie.
Door Puur
Haar eetlust lijkt langzaamaan weer terug te komen, gisteravond is er nog een beetje tonijn in gegaan en vannacht ook weer wat. Ook vanochtend een paar hapjes en zo straks ook weer. Het is nog niet veel maar beter een beetje en dat ze er niet van hoeft te spugen omdat ze teveel in één keer eet.
Iets anders dan tonijn wil ze nog niet zelfstandig eten, maar hopelijk komt dat dan ook beetje bij beetje terug.

Even overlegd met de DA, we gaan het Ab kuurtje afmaken en dan een afspraak maken voor een check up, dan dus ook kijken of er weer vochtinfusen nodig zijn.
Door het ontstoken tandvlees was ze namelijk ook wat snotterig en dat is nu ook zo goed als weg, dus haar reukvermogen zal nu ook weer wat beter worden.

Ik heb weer een beetje hoop dat ze toch nog een 9e leven over heeft!
Door Roosj
Puur schreef: Haar eetlust lijkt langzaamaan weer terug te komen, gisteravond is er nog een beetje tonijn in gegaan en vannacht ook weer wat. Ook vanochtend een paar hapjes en zo straks ook weer. Het is nog niet veel maar beter een beetje en dat ze er niet van hoeft te spugen omdat ze teveel in één keer eet.
Iets anders dan tonijn wil ze nog niet zelfstandig eten, maar hopelijk komt dat dan ook beetje bij beetje terug.

Even overlegd met de DA, we gaan het Ab kuurtje afmaken en dan een afspraak maken voor een check up, dan dus ook kijken of er weer vochtinfusen nodig zijn.
Door het ontstoken tandvlees was ze namelijk ook wat snotterig en dat is nu ook zo goed als weg, dus haar reukvermogen zal nu ook weer wat beter worden.

Ik heb weer een beetje hoop dat ze toch nog een 9e leven over heeft!
Ach, alles te gelijk.. AB is namelijk negatief van invloed op de nieren. De nieren moeten het immers uit het bloed zuiveren. Arm beestje. hopelijk lost het zich allemaal snel op.
Door Puur
Haar eetlust was vandaag weer compleet weg, en ze had een andere blik in haar ogen...  we hebben haar vanmiddag laten gaan. Haar geest wilde nog, haar lijf niet meer.  :'(
Dit was hoe dan ook niet meer beter geworden, en lijden wilde ik haar besparen.

Vanaf mijn 8e is ze bij ons geweest dus een groot gemis.. Dag, dag lieve Kitty.
Door dinky89
Dat zal zeker een groot gemis zijn maar het klinkt als de juiste keuze aangezien je zegt dat ze nu ook andere blik in haar ogen had.
Heel veel sterkte met het verlies van Kitty
Door pearlsofpassion
Als ze het zelf opgeven, is het een teken dat het echt genoeg geweest is.
Het is goed dat je haar haar rust gegunt hebt als ze zelf aangaf die te willen.
Ik heb bij een jong konijntje eens blijven doorvechten tegen die blik in van: nee, het is nog niet jouw tijd, je gaat nog niet opgeven he!  Bleek ze een snelgroeiende kanker te hebben en had ze inderdaad gelijk: het was een hopeloos gevecht.

Veel sterkte met het gemis. 
Het valt niet mee te wennen aan de enorme leegte die ze moet achterlaten na zoveel jaren samen.
Door Puur
Bedankt allemaal!

Ik kan er gelukkig redelijk de rust in vinden omdat ik weet dat het zo beter is. Haar as gaan we morgen ophalen bij het crematorium.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door