Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Suzanne schreef: Onoverkomelijk wellicht niet voor ehendigheid ofzo maar voor "echte" werksporthonden, anders dan hobbymatig zie ik daar wel degelijk een probleem.Behalve "ik vind het leuk om ze jong te krijgen en niet leuk dat de wet dat nu verhinderd" (Waar ik me prima in kan vinden overigens) en mogelijk extra kosten die het met zich meeneemt, zie ik gewoon geen probleem...
Ik vind bovendien die periode het leukste, in die periode vorm je een band met de pup en die kan je later heel veel helpen. Ik wil in die periode een basis leggen op alle fronten waarop ik later met de hond "aan de slag wil"... en dat is dan puur voor mijn lol, het gaat bij mij niet om een echte werkhond ;-)
Ik kan me het probleem dus levendig voorstellen en snap vokomen dat mensen op zoek naar minder legale oplossingen.
wat ik me ook afvraag... STEL dat een fokker een pup aanyoud voor die periode... hoeveel extra kosten gaat dat wel niet met zich meebrengen?
En, als laatste argument.. ik vind die rabies-enting veel te vroeg in zo['n lijfje gezet dan ;-(
Suzanne
Angelique schreef: Het is niet onoverkomelijk, ook geen ramp, iig niet van wereldformaat, maar aangezien het ook nog zo zinloos is, is het gewoon niet leuk. Je mist net dat grote kleine babystadium.Die kosten zijn toch niet hoger doordat ze bij de fokker blijven? Die vaccins worden (neem ik aan) doorberekend in de aanschafprijs, maar die kosten had je sowieso als koper gehad. Er verandert daarin niets, hooguit dat de prijs een beetje verschillend kan zijn met jouw DA, maar dat zal geen wereldschokkend verschil zijn. Hetzelfde geldt voor voer: de fokker berekent het door, maar jij had die kosten ook gehad.
Overigens is het kostenplaatje bij het aanhouden van meerdere pups ook niet echt grappig. 3 vaccins, 7 weken voer extra. Gelukkig eten ze in die periode niet zoveel![]()
Angelique schreef: Ow oké, je mag het doorberekenen. Nee, dan is het geen probleem natuurlijk.Ja, duhhhhhh als ik een pup langer laat blijven dan vind ik dat als koper ook normaal dat ik de kosten betaal.
Anne in Duitsland schreef: Maar in zo'n situatie, als je zo'n gericht doel voor ogen hebt en daar met goede argumenten liever een hond uit het buitenland voor haalt: zijn die 15 weken dan echt zo'n onoverkomelijke drempel? Valt echt je hele plan in duigen, alleen omdat je de pup niet voor 15 weken naar NL kunt halen? (Is niet rot bedoeld hoor, ik vraag me dat oprecht af!)Er zijn heel veel afwegingen die ik maak en deze is er 1 van.
Martine-Tom schreef: Ik snap dat het heel leuk is om een hondje vanaf 8 weken te krijgen, maar het is toch niet onoverkomelijk als ze 15 weken zijn? Als ik zie dat bij de stichting waar Tom is opgeleid honden uit het asiel geplukt worden van een jaar of 2 met minder dan niks training en soms niet het beste verleden, die een jaar later volledig getrainde epilepsiehonden of ADL honden zijn....klinkt mij dan als ietwat overdreven in de oren om te zeggen dat een hond van 15 weken geen agility meer zou kunnen leren, of speuren.En toch is dat voor mij een reden om zo'n hond niet te nemen. Hij zal best wel kunnen speuren, maar zeer waarschijnlijk niet op het niveau waar ik hem voor aangeschaft heb. Ik weet heel goed hoeveel werk het is om opbouwfouten recht te moeten breien. Er gaat niks boven inprenting op jonge leeftijd. En voor jou stichting zijn ook niet alle honden uit het asiel geschikt. Jou stichting heeft de keus uit velen, en als ie niet voldoet wordt ie niet gecertificeerd en gaat ie terug of wordt er een normaal huisje voor gezocht. Dat wil ik graag voorkomen.