Mmm..... ik vind dat opzich wel een idee voor als we eens door het hout heen zijn en niet aan goed/goedkoop hout kunnen komen..
En we zijn onze schuur aan het opknappen en mijn vriend zit al te dromen van een kacheltje in de schuur

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
keetje schreef: Heb ook even zitten neuzen bij die pelletmand.Pellets lijken idd op kattenbakkorrels of paardenbiks.
Die pellets lijken verdacht veel op de kattenbakkorrels die ik onder in mijn papegaaienkooi heb? Is dat hetzelfde? Dan gooi ik eens een handje in de kachel om te kijken wat er gebeurd.
Roken die pellets niet meer als gewoon goed droog hout?
siempie73 schreef: Pellets lijken idd op kattenbakkorrels of paardenbiks.Ik ben wel benieuwd of dit voor gebruik in een houtkachel ook geldt. Een pelletkachel is er natuurlijk speciaal voor gemaakt.
Het is een soort geperst hout in kleine staafjes.
Het is heel efficient stoken, je gebruikt ongeveer 90 %, er blijft echt maar heeel weinig over na verbranding.
keetje schreef: Maar pellets zijn eigenlijk gewoon ienieminiebriketten, toch?Geen idee hoe de briketten tegenwoordig zijn. Ik ken alleen de briketten die mijn ouders vroeger gebruikten in de kolenkachel. Dat was samengeperst kolenstof![]()
zurca schreef: *gaat ff kijken of er iets op die blokken staat*.....Lijken wel Smac blokken
Nee ziet er niks opstaan.... Ff google gekeken en zo zien ze eruit;
Die lange, dunne, donkere dingen... zijn die alleen donker aan de buitenkant? Wij hebben ook van die lange, dunne, donkere met gat en die zijn zaagselkleurig aan de binnenkant.Die gingen hier niet lang mee maar gaven wel de temperatuur een schop omhoog.