Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ruisje
Hope schreef: Update:

Sinds drie dagen brandgans toegevoegd en sinds twee dagen hevige jeuk.
Ik word er soms wel moedeloos van  :-\

Hij is allergisch voor kip, eend, fazant en gans.
Paard, lama, zalm en konijn gaan goed.
Ach :( De vogels gaan niet goed, Marloes. Ook de wilde dus niet. :( Ik denk dat je de patrijsjes maar niet meer moet proberen...
Ik ga heel hard duimen dat lam wel goed gaat, dan heb je misschien ook goede kans dat geit kan en heb je samen met konijn 3 vleesbotsoorten.
Door Hope
Fenixjuh schreef: :circle:
Hoewel lama natuurlijk erg duur is..  :-\
Je zit toch weer op 4 diersoorten, dat gaat wel vlug.. Zou geit een leuk vervolg zijn, of anders haas?
Geit maar proberen inderdaad.

Mijn definitie van vlug is misschien gewoon anders, maar hij krijgt nu al vanaf oktober geen volledig menu meer.
Door tt-tjes
Gevogelte eet natuurlijk graan, ik heb dat ooit eens nagevraagd (weet niet meer bij wie) schijnbaar gaat dat ook in het vlees zitten.

Ik wou net zeggen, geit en lam gaat misschien wel goed. Zijn toch weer 2 diersoorten.
Door Hope
Soms he... Soms ben ik in staat om gewoon een zak brok te halen.
Het is dat daar vaak veel mijten inzitten, anders geloof ik dat ik het geprobeerd had.

Ik ga nu maar weer wassen en wachten tot de reactie uit het lijf is. Dan maar starten met de ribjes van Ruisje.
(De ribjes die ik gekregen heb van Ruisje  ::) :biggrin2: )
Door Ruisje
tt-tjes schreef: Gevogelte eet natuurlijk graan, ik heb dat ooit eens nagevraagd (weet niet meer bij wie) schijnbaar gaat dat ook in het vlees zitten.

Ik wou net zeggen, geit en lam gaat misschien wel goed. Zijn toch weer 2 diersoorten.
Brand- en grauwe ganzen zijn planteneters: gras, mos en ander groen. ;)
Door Ruisje
Hope schreef: Soms he... Soms ben ik in staat om gewoon een zak brok te halen.
Het is dat daar vaak veel mijten inzitten, anders geloof ik dat ik het geprobeerd had.

Ik ga nu maar weer wassen en wachten tot de reactie uit het lijf is. Dan maar starten met de ribjes van Ruisje.
(De ribjes die ik gekregen heb van Ruisje  ::) :biggrin2: )
Ik kan je helemaal begrijpen van die brokken, maarrrrr gelukkig doe je dat niet!
Je bent al een heel eind op de goede weg en je doorzettingsvermogen begint zijn vruchten af te werpen. De mijten zijn grotendeels het huis uit en je hebt 3 diersoorten plus 1 vissoort die al goed gaan. Da's niet niks!!
Je voert niet compleet omdat je het aantal diersoorten nog niet haalt, maar Nelson ziet er heel goed uit (eigen ogen gezien ;)), dus direct zorgen maken hoeft nog niet.
Hier gaan we gewoon heel hard hopen dat de lamsribbetjes (nee, niet die van Ruis :biggrin2: ) goed gaan. En als dat zo is, is het jonge geitjestijd! Dan heb je 5 diersoorten + zalm en kun je misschien eens een harinkie of zo proberen.
Het komt goed, Marloes! :bigarmhug: #knuf voor Nelson.
Door Hope
inni schreef: Misschien kan je via een jager aan hert geraken of kan hertevlees voor problemen zorgen?
Hert is zeker nog een optie, maar ik wil liever eerst iets waarvan ik ook bot kan voeren.
Anders heb ik straks vier soorten spiervlees en maar 1 botsoort.
Als lam en geit goed zou gaan kan ik daar ribben van voeren, of die hele kleine geitjes.
Door Anne in Zweden
Hope schreef: Hert is zeker nog een optie, maar ik wil liever eerst iets waarvan ik ook bot kan voeren.
Anders heb ik straks vier soorten spiervlees en maar 1 botsoort.
Als lam en geit goed zou gaan kan ik daar ribben van voeren, of die hele kleine geitjes.
Lida.S heeft superzachte hertenkalfribjes, die zijn echt geweldig! Ze woont wel helemaal in Noord-Groningen, maar barfplaatslijntjes kunnen alles. :biggrin2:
Door Hope
Anne in Duitsland schreef: Lida.S heeft superzachte hertenkalfribjes, die zijn echt geweldig! Ze woont wel helemaal in Noord-Groningen, maar barfplaatslijntjes kunnen alles. :biggrin2:
Aaah kijk, dat is goed om te weten!
Dan moet ik toch maar eens wat aan mijn ribben-voer-fobie gaan doen  :whistling:
Door Anne in Zweden
Hope schreef: Aaah kijk, dat is goed om te weten!
Dan moet ik toch maar eens wat aan mijn ribben-voer-fobie gaan doen  :whistling:
Dit zijn echt mooie slanke, maar wel lange ribjes, keurig bijeengehouden door veel vlees. Ik heb er toevallig net een paar ontdooid liggen zal straks even een fotootje voor je maken.

Floris24 heeft ook schitterende reeribjes, heb je die al eens geprobeerd?
Door Hope
Anne in Duitsland schreef: Dit zijn echt mooie slanke, maar wel lange ribjes, keurig bijeengehouden door veel vlees. Ik heb er toevallig net een paar ontdooid liggen zal straks even een fotootje voor je maken.

Floris24 heeft ook schitterende reeribjes, heb je die al eens geprobeerd?
Nee, nog niet geprobeerd nee! Ik heb nog nooit ribben gevoerd omdat Nelson een haringhapper bij uitstek is.
Ik begreep dat hert en ree twee hele andere diersoorten zijn qua genitica en dna. Maakt het in hardheid nog uit?
Door Anne in Zweden
Hope schreef: Nee, nog niet geprobeerd nee! Ik heb nog nooit ribben gevoerd omdat Nelson een haringhapper bij uitstek is.
Ik begreep dat hert en ree twee hele andere diersoorten zijn qua genitica en dna. Maakt het in hardheid nog uit?
Hangt heel erg af van je aanbieder, heb ik de indruk. Ik koop via Tierhotel weleens wildribben, en daar zitten soms heel harde moordwapens tussen. Die van Floris24 heb ik nu voor de tweede keer besteld, beide keren 30 kilo en beide keren schattige, piepkleine ribjes. De hertenkalfribjes van Lida waren in het verleden weleens aan de grote kant (en toen mocht ik ze terugbrengen), maar de afgelopen keren waren die ook prachtig en snoeischaarbaar. Zeker als je haar vraag er speciaal op te letten of ze niet te groot zijn, dan komt het altijd goed.
Door Hope
Anne in Duitsland schreef: Hangt heel erg af van je aanbieder, heb ik de indruk. Ik koop via Tierhotel weleens wildribben, en daar zitten soms heel harde moordwapens tussen. Die van Floris24 heb ik nu voor de tweede keer besteld, beide keren 30 kilo en beide keren schattige, piepkleine ribjes. De hertenkalfribjes van Lida waren in het verleden weleens aan de grote kant (en toen mocht ik ze terugbrengen), maar de afgelopen keren waren die ook prachtig en snoeischaarbaar. Zeker als je haar vraag er speciaal op te letten of ze niet te groot zijn, dan komt het altijd goed.
Ik ga er eens achteraan, dank je!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door