Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ruisje
pearlsofpassion schreef: Je hebt nu 20% orgaan in 6 delen, is dus 3,3% per deel.
2 delen lever is 6,6%, dat vind ik nog wel te doen. Het moet niet hoger worden, maar op zich is dit niet verkeerd.
1 deel nier, 3,3% is prima als je het mij vraagt.
En 3 delen hart is bijna 10%, en dat moet ook niet meer worden. 8% vind ik nog goed, maar hoger vind ik al erg hoog.

Ik heb zelf ook ongeveer deze percentage's een tijd gevoerd, maar ik gaf ipv 3 keer hart, 2 keer hart en 1 keer maagjes. Nu heb ik er wel wat af gedaan en naar 18% orgaan gegaan ipv 20%. Een keertje hart of zo vervangen door maag (of iets anders dat je leuk vind) is misschien wel leuk als je 20% voert.
Voor de rest vind ik de verhouding tussen hart-lever en nier niet erg verkeerd.
Wie? Martine of Hanna?
Als dit de berekening van Martine is klopt ie niet, hoor. ;) Dan wordt het 6,6% hart, 6,6% lever en 6,6% nier. Lever moet inderdaad niet hoger worden, maar nier is heel erg hoog.
Door hannabelgje
Nou nieuwe indeling wordt dan twee maal per week orgaan. In de even weken 1 dag hart en 1 dag lever. In de oneven weken 1 dag maag en 1 dag nier. In de kvv zit geen orgaan zag ik. Dus dan kom ik op zo'n 15% orgaan.
Door pearlsofpassion
hannabelgje schreef: Hoeveel vleesbot voer jij pop?
Oei, sorry dat ik dit nu pas zie.
Ik voer zo'n 42% vleesbot. Kleintje wat minder, Luis wat meer. Daar doen ze het goed op. Ik ben wel wat hoger begonnen maar dan steeds een beetje gezakt.
En dus ongeveer 40% spier. Dat is niet echt nodig, maar 30% vind ik voor een kat wel een minimum.

Dat is wel in het deel dat ik uitreken. Ik voer ook wel kwartels en kuikens in zijn geheel buiten mijn menu en daarvan ga ik gewoon uit dat dat in verhouding is zonder echt na te gaan hoe de percentage's vlees tov bot nu eigenlijk zijn. Misschien dat de uiteindelijke percentage's dan wel lichtjes anders liggen, maar dat zal nooit veel zijn.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 27 jan 2015, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pearlsofpassion
Ruisje schreef: Wie? Martine of Hanna?
Als dit de berekening van Martine is klopt ie niet, hoor. ;) Dan wordt het 6,6% hart, 6,6% lever en 6,6% nier. Lever moet inderdaad niet hoger worden, maar nier is heel erg hoog.
In de eerste post. ;)
6 dagen orgaan waarvan 3 hart, 2 lever en 1 nier.

Edit: oei dat dacht ik, maar nu ik nog eens goed terugkijk zie ik dat het 2 hart, 2 lever, 1 nier en 1 maag was.
Wel, eigenlijk vind ik dat prachtige percentage's... :-[

Hannah, als je alles in vier gelijke delen wil voeren, mag dat natuurlijk ook. 15% is ook prima. 15-20% is de richtlijn.
Maar ik vond je vorige percentage's ook zeker niet verkeerd.
Je doet het beste waar je zelf het beste gevoel bij hebt.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 27 jan 2015, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door