Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hope
pluk schreef: Wat voor zakjes gebruik je dan? Ik heb er ook een, maar die gebruik ik alleen voor zelf gedroogde snacks. Je moet van die speciale zakken gebruiken en die zijn best prijzig.
De goedkoopste van de action.  ::)
Gaat prima daarmee. Ik kan in 1 zakje nu 2 porties kwijt die elk apart zijn verpakt.
Door Ruisje
Gisteren ook een vacumeerapparaat gescoord bij de kringloop. :) € 4,50 en hij doet het als een trein!
Door pike
Ruisje schreef: Gisteren ook een vacumeerapparaat gescoord bij de kringloop. :) € 4,50 en hij doet het als een trein!
Ik heb ook een vacumeerapparaat maar dat gebruik ik alleen voor mijn eigen vlees (m.u.v. de maaltijden die ik voor de honden maak en meeneem als we op vakantie gaan). Een vacumeerapparaat vergt speciale zakjes en die vind ik toch even te duur om voor mijn dagelijkse barfhappen te gebruiken.
Door Ruisje
pike schreef: Ik heb ook een vacumeerapparaat maar dat gebruik ik alleen voor mijn eigen vlees (m.u.v. de maaltijden die ik voor de honden maak en meeneem als we op vakantie gaan). Een vacumeerapparaat vergt speciale zakjes en die vind ik toch even te duur om voor mijn dagelijkse barfhappen te gebruiken.
Klopt, zijn duur en gebruik ik ook niet. ;) Op youtube staan allerlei tips & tricks hoe je ook gewone diepvrieszakken kunt gebruiken met hetzelfde resultaat. Amerikanen vacumeren heeeeel veeeel en veel mensen hebben ook geen zin in die dure zakjes.
Door pike
Ruisje schreef: Klopt, zijn duur en gebruik ik ook niet. ;) Op youtube staan allerlei tips & tricks hoe je ook gewone diepvrieszakken kunt gebruiken met hetzelfde resultaat. Amerikanen vacumeren heeeeel veeeel en veel mensen hebben ook geen zin in die dure zakjes.
Aha dan gaan we maar eens rondneuzen op youtube!
Door Akeyti
Hier is het assortiment momenteel:
gevogelteschar, verschillende messen en 'gewone' schaar.
De bijl staat op het verlanglijstje, plus hakblok  ::)
Ik merkte namelijk dat ik tegen een probleem aanliep als ik een heel (gevild en deels schoongemaakt) konijn kocht..
Kreeg hem niet in porties... :-X
Door pike
Het assortiment aan barfattributen? Oei, even nadenken:

Snijplank, een paar goede vleesmessen, snoeischaar. Beitel en hamer om de bevroren botten van elkaar te tikken. Hakblok heb ik niet meer, dat heb ik in drie stukken gehakt terwijl ik met de bijl een lamskop stond te splijten  ;D in plaats daarvan gebruik ik nu een dik stuk hout. Waar de stukken vanaf vliegen  :-X  Vleesmolen voor de botten. Voedseldroger. Diverse "ontdooiketels" voor de 10 kilo paketten. Diverse kleinere ontdooischalen. Voorraad diepvrieszakjes in allerlei maten, zakjessluiter, latex handschoenen, vissenkophandschoenen. Drie vriezers. Weegschaal. Ik geloof dat dat het wel zo'n beetje was  :biggrin2:
Akeyti schreef: Hier is het assortiment momenteel:
gevogelteschar, verschillende messen en 'gewone' schaar.
De bijl staat op het verlanglijstje, plus hakblok  ::)
Ik merkte namelijk dat ik tegen een probleem aanliep als ik een heel (gevild en deels schoongemaakt) konijn kocht..
Kreeg hem niet in porties.
.. :-X
Da's toch niet zo moeilijk, met een mes en snoeischaar is dat zo gebeurd.
Door Akeyti
pike schreef:
Da's toch niet zo moeilijk, met een mes en snoeischaar is dat zo gebeurd.
Ja maar die had ik dus niet ::) Geen plaats om erop te hakken zonder mijn tegeltjes te splijten en mn mes heel te laten buiten, en aan mijn snoeischaar had ik eerlijk gezegd niet gedacht. :-X Maar die heb ik ook te leen dus gebruik ik er liever niet voor.
Door Hope
Akeyti schreef: Ja maar die had ik dus niet ::) Geen plaats om erop te hakken zonder mijn tegeltjes te splijten en mn mes heel te laten buiten, en aan mijn snoeischaar had ik eerlijk gezegd niet gedacht. :-X Maar die heb ik ook te leen dus gebruik ik er liever niet voor.
Een goede snoeischaar is echt onmisbaar!
Door Cathelijn
Ik geef geen harde botten, dus kan het af met een grote snijplank, weegschaaltje, snoeischaar en scherp vleesmes. Ik heb nog ergens een hakmes, maar die gebruik ik nooit.
Door madeleine
Tupperware schaar, weegschaal, zakensluiter en de vleesmolen zijn mijn meest gebruikte items.
ik doe alles nog in zakjes maar zit erover te denken om al het spiervlees in herbruikbare bakjes te gaan houden. Dan ook nog liefst in porties van 100 gram. Alleen nu nog het juiste bakje vinden...
Ik heb dan nog een vacuümmachine op mijn verlanglijstje staan voor de noten langer goed te bewaren.

Daarnaast heb ik dan nog een aantal snijplanken.en dienbladen op de tafel liggen bij het proportioneren. En etiketten om alles te stickeren met het soort, gewicht en datum.
Door Rebekka
Ik als beginner heb:

Een scherp vleesmes, een kartelmesje,  de snoeischaar natuurlijk, nu nog een plastic plank maar daar wil ik een alternatief voor. Ow en een messenslijper.

Diepvrieszakjes van Ikea, lintjes om aan te geven wat er in het zakje zit (rood= hart, wit= nier/lever, groen=pens), Een grote ontdooibak met deksel, die ik onderin de koelkast plaats.

En natuurlijk een weegschaal.

Ik moet nog wat bedenken om eenden karkas in tweeën te kunnen delen. Met een mes en snoeischaar lukte het niet. De fazant karkas dan weer wel. (getverrr wat een vies werk)
Laatst gewijzigd door Rebekka op ma 26 jan 2015, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
Rebekka schreef: Ik als beginner heb:

Een scherp vleesmes, een kartelmesje,  de snoeischaar natuurlijk, nu nog een plastic plank maar daar wil ik een alternatief voor. Ow en een messenslijper.

Diepvrieszakjes van Ikea, lintjes om aan te geven wat er in het zakje zit (rood= hart, wit= nier/lever, groen=pens), Een grote ontdooibak met deksel, die ik onderin de koelkast plaats.

En natuurlijk een weegschaal.

Ik moet nog wat bedenken om eenden karkas in tweeën te kunnen delen. Met een mes en snoeischaar lukte het niet. De fazant karkas dan weer wel. (getverrr wat een vies werk)
Eendenkarkas is anatomisch wat onhandig.
Ik knip ze eerst verticaal open en duw ze dan uit elkaar zodat ik één "lap" eendkarkas heb. Die kan ik dan in stukken knippen.

Als manlief thuis is hakt hij ze in tweeën.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door