Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ruisje schreef: Kwalijk hoor! Als ze aan je kunnen verdienen kunnen ze wel snel reageren. Of ga ik nu te kort door de bocht...?
Heb je die brief echt nodig? Kun je de röntgenfoto's niet opvragen en zijn die niet voldoende?
Eens, ja röntgenfoto's heb ik wel maar in de brief van De Kompaan staat dat Saarje wel duidelijke chronische maagdarmklachten aanwezig zijn.
Dat was ook zo maar heeft nu al een hele tijd nergens last meer van en eet weer allerlei soorten KVV en ook kipkarkas.
Door Ruisje
Lazy Garfield schreef: Eens, ja röntgenfoto's heb ik wel maar in de brief van De Kompaan staat dat Saarje wel duidelijke chronische maagdarmklachten aanwezig zijn.
Dat was ook zo maar heeft nu al een hele tijd nergens last meer van en eet weer allerlei soorten KVV en ook kipkarkas.
Dus dat 'chronische' moet er uit!? Heb je dat echt nodig om haar te kunnen verzekeren?
Ruisje schreef: Dus dat 'chronische' moet er uit!? Heb je dat echt nodig om haar te kunnen verzekeren?
Denk dat het achteraf helemaal niet chronisch was, maar alles gekomen is door ruim vier weken antibiotica en een neusenting voor kennelhoest.
Volgens Lizzy is dat een smerige enting die vaak problemen oplevert.
Lizzy schreef: Ik ben benieuwd of je antwoord gaat krijgen. Fijn dat het goed gaat met Saartje!
Was te verwachten, kreeg het volgende antwoord:
Hierbij doe ik u de brief (rapportage) toekomen die ik destijds aan collega Wolff heb gestuurd. Hierin staat duidelijk vermeld dat Saartje geen luchtwegproblemen heeft. Op het moment dat ik destijds de ziektegeschiedenis van Saartje opnam had ze nog wel chronische maagdarmklachten. Als die naar uw inzicht nu over zijn dan is het aan de verzekering om hierover te oordelen. [/quote]
Heb deze er nog achteraan gestuurd:
Die brief heb ik en dat Saartje geen luchtwegproblemen had dat weet ik ook.
Uw brief lijkt mij voor wat dat betreft afdoende.
Waar het me om gaat, is dat ik u destijds gebeld heb dat de problemen verdwenen waren, waarop u mij dringend adviseerde Saartje haar verdere leven op hypoallergene brokkken te zetten omdat de problemen anders terug zouden komen.
Ze eet intussen alweer ruim zes weken allerlei soorten vers vlees en ook kipkarkassen.
De problemen komen niet terug waaruit ik moet concluderen dat ze destijds wel maagdarmklachten had maar dat deze dus NIET chronisch zijn.
De klachten zijn mijns insziens te wijten geweest aan ruim vier weken antibiotica en een neusenting voor kennelhoest.
Maar omdat u het over chronische maagdarmklachten heeft kan dat van invloed zijn op het afsluiten van een verzekering.

Of het helpt weet ik nog niet.
Door Martine-Tom
Uit eigen ervaring kan ik vast zeggen dat het voor de verzekering niks uitmaakt of het chronisch is.
Je kan pogen ze in een brief nadere info te verschaffen, maar meestal kijken ze niet verder dan hun neus lang is en worden alle gebieden waarop klachten zijn geweest uitgesloten van verzekering.
Door Ruisje
Als dat zo is als Martine schrijft, dan zou ik dus helemaal geen verzekering afsluiten! Straks betaal je netjes elke maand en puntje bij paaltje vergoeden ze niks als je het nodig hebt. Kun je niet beter zelf een apart spaarpotje voor Saartje aanleggen?
Door Martine-Tom
Ruisje schreef: Als dat zo is als Martine schrijft, dan zou ik dus helemaal geen verzekering afsluiten! Straks betaal je netjes elke maand en puntje bij paaltje vergoeden ze niks als je het nodig hebt. Kun je niet beter zelf een apart spaarpotje voor Saartje aanleggen?
Yep dat is zo, Doki heeft oa een hartonderzoek gehad, bleek totaal niks mis mee, was ook meer voorzorg als wat anders maar goed, alleen omdat ie dat onderzoek gehad heeft is zijn hart uitgesloten van verzekering  ::)
Ruisje schreef: Als dat zo is als Martine schrijft, dan zou ik dus helemaal geen verzekering afsluiten! Straks betaal je netjes elke maand en puntje bij paaltje vergoeden ze niks als je het nodig hebt. Kun je niet beter zelf een apart spaarpotje voor Saartje aanleggen?
Heb gehoord dat de verzekering eerst inlichtingen inwint bij je DA, dus voor niks betalen iedere maand lijkt me niet.
En ja, ik denk dat ik maar een spaarpotje ga maken voor Saartje, je weet maar nooit, vooralsnog gaat het super met haar.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op zo 18 jan 2015, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kiara
Lazy Garfield schreef: Heb gehoord dat de verzekering eerst inlichtingen inwint bij je DA, dus voor niks betalen iedere maand lijkt me niet.
En ja, ik denk dat ik maar een spaarpotje ga maken voor Saartje, je weet maar nooit, vooralsnog gaat het super met haar.
is niet altijd hoor,ik heb de 3 poezels verzekerd, eerst 1 en pas geleden de andere twee,de noorse boskat had aantal jaren geleden achterpoot gebroken eerlijk gezegd , stond er een clausule op de polis,ik gebeld en uitgelegd dat het al zo lang terug was en de clausule is eraf gehaald dus gewoon verzekerd.
De andere kat Micky die in november een ongeluk heeft gehad en kaak gebroken (was toen helaas nog niet verzekerd) maar ook eerlijk gezegd ook clausule op de polis van uitzondering gebit,ook gebeld en uitgelegd en ook bij hem is de clausule eraf gehaald dus ook gewoon verzekerd.
Vind dat erg netjes,ook met uitkeren nooit problemen gehad,vroeger wel met een andere verzekering
kiara schreef: is niet altijd hoor,ik heb de 3 poezels verzekerd, eerst 1 en pas geleden de andere twee,de noorse boskat had aantal jaren geleden achterpoot gebroken eerlijk gezegd , stond er een clausule op de polis,ik gebeld en uitgelegd dat het al zo lang terug was en de clausule is eraf gehaald dus gewoon verzekerd.
De andere kat Micky die in november een ongeluk heeft gehad en kaak gebroken (was toen helaas nog niet verzekerd) maar ook eerlijk gezegd ook clausule op de polis van uitzondering gebit,ook gebeld en uitgelegd en ook bij hem is de clausule eraf gehaald dus ook gewoon verzekerd.
Vind dat erg netjes,ook met uitkeren nooit problemen gehad,vroeger wel met een andere verzekering
Heb dat verhaal gelezen van die gebroken kaak, wat een ellende, maar gaat nu weer prima las ik? Welke verzekering is dat?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 19 jan 2015, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kiara
ja dat was zeker ellende net aan overleeft dankzij paul groenestein
ze zijn nu verzekerd bij ohra,je kan het altijd informeren,weet niet precies wat er aan de hand is met jouw hondje
Zo! De hypoallergene brokjes die ik nog als beloning gaf zijn nu op.
Ik weet dat het vloeken in de kerk is maar weet iemand een goed alternatief waar geen granen inzitten?
Weet niet of ze niet of wel tegen granen kan, maar ga het risico liever niet meer lopen.
Zelf snacks drogen zie ik niet zitten.
Inge en Bono schreef: Gevriesdroogd als beloning een optie?
En anders even googlen op hondenbrollen vergelijken. Orijen, taste of the wild bv zouden geen graan te bevatten, meen ik. En zo zijn er vast meer merken
Lil schreef: Wolfsblut (goed lezen in sommige zit rijst), Acana, Purizon
Bedankt voor de reacties.
Gevriesdroogd is me te kostbaar.
Heb de andere merken bekeken, maar die verpakkingen zijn me veel te groot.
Ik gebruik het alleen als beloning.

Kwam deze tegen bij een winkel hier in het dorp:
https://www.faunaland.nl/procare-lamb-r ... -p182.html
Verpakking van 3 kg.
Is wel hypoallergeen, maar dat eet ze nu ook.
Lijkt me een prima alternatief voor de RC hypoallergene brokken toch?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door